Με ανοιχτή επιστολή της προς τον πρωθυπουργό, τους αρχηγούς των κομμάτων και τους βουλευτές, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) τονίζει ότι τυχόν υλοποίηση της εξαγγελίας της κυβέρνησης να προχωρήσει σε ιδιωτικοποίηση των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, θα αποτελέσει σκάνδαλο με πολιτικές και ποινικές διαστάσεις και προειδοποιεί με κλιμάκωση των κινητοποιήσεών της με οποιοδήποτε τίμημα.
Η Ομοσπονδία αναφέρει ότι ΟΛΠ και ΟΛΘ με ειδικό νόμο είναι υποχρεωμένοι να βρίσκονται υπό την εποπτεία του Δημοσίου που θα πρέπει να κατέχει πάντα το 51% του μετοχικού κεφαλαίου, ενώ υπάρχει και ειδική μέριμνα για τη μονιμότητα όλων των εργαζομένων.
Σε περίπτωση πώλησης του 75% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ που σήμερα κατέχει το δημόσιο θα απεμπολήσει τη Δημόσια Αρχή σε ξένο επενδυτή, τονίζει η ΟΜΥΛΕ, υπογραμμίζοντας ότι δεν υπάρχει προηγούμενο σε ευρωπαϊκό χώρο μια τέτοιας πολιτικής, παρά μόνο σε περιφερειακά λιμάνια της Βρετανίας επί Θάτσερ.
Τυχόν πώληση μετοχών που κατέχει το ελληνικό δημόσιο στον ΟΛΠ θα επιφέρει έσοδα περίπου 270 εκατ. ευρώ, όταν η ετήσια κερδοφορία του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς κυμαίνεται περίπου στα 30 εκατ. ευρώ, τονίζει η ΟΜΥΛΕ και προσθέτει ότι οι επενδύσεις την περίοδο 2002-2010 είναι της τάξεως των 390 εκατ. ευρώ, με ίδια κεφάλαια του Οργανισμού.
Για τον ΟΛΘ αναφέρει ότι τυχόν πώληση μετοχών του Δημοσίου θα επιφέρει έσοδα 103,5 εκατ. ευρώ, όταν το αποθεματικό του ΟΛΘ αυτή τη στιγμή ανέρχεται σε 75 εκατ. ευρώ, ενώ η κερδοφορία βαίνει αυξανόμενη και κυμαίνεται διαχρονικά μέχρι 20 εκατ. ευρώ ετησίως. Τονίζει δε ότι ο ΟΛΘ κατέχει στρατηγική θέση για εμπορική διείσδυση στα Βαλκάνια.
Υπέρ της διατήρησης του 51% των λιμανιών στο δημόσιο και της δημιουργίας «Ανεξάρτητης Αρχής Λιμένων» που θα επιλύει τα θέματα διαφορών και συνθηκών εργασίας, τάχθηκε χθες και ο πρόεδρος του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτης, κατά τη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης των μετόχων του οργανισμού, και επισήμανε ότι τα λιμάνια της Ευρώπης σε ποσοστό 96% είναι δημόσια και μόλις το 4% ιδιωτικά.
Σημειώνεται ότι για την ερχόμενη Πέμπτη, 9 Ιουνίου, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας έχει κηρύξει 24ωρη απεργία και συγκέντρωση στην πλατεία Κλαυθμώνος- στις 11 το πρωί- και πορεία προς το υπουργείο Οικονομικών
Σε περίπτωση πώλησης του 75% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ που σήμερα κατέχει το δημόσιο θα απεμπολήσει τη Δημόσια Αρχή σε ξένο επενδυτή, τονίζει η ΟΜΥΛΕ, υπογραμμίζοντας ότι δεν υπάρχει προηγούμενο σε ευρωπαϊκό χώρο μια τέτοιας πολιτικής, παρά μόνο σε περιφερειακά λιμάνια της Βρετανίας επί Θάτσερ.
Τυχόν πώληση μετοχών που κατέχει το ελληνικό δημόσιο στον ΟΛΠ θα επιφέρει έσοδα περίπου 270 εκατ. ευρώ, όταν η ετήσια κερδοφορία του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς κυμαίνεται περίπου στα 30 εκατ. ευρώ, τονίζει η ΟΜΥΛΕ και προσθέτει ότι οι επενδύσεις την περίοδο 2002-2010 είναι της τάξεως των 390 εκατ. ευρώ, με ίδια κεφάλαια του Οργανισμού.
Για τον ΟΛΘ αναφέρει ότι τυχόν πώληση μετοχών του Δημοσίου θα επιφέρει έσοδα 103,5 εκατ. ευρώ, όταν το αποθεματικό του ΟΛΘ αυτή τη στιγμή ανέρχεται σε 75 εκατ. ευρώ, ενώ η κερδοφορία βαίνει αυξανόμενη και κυμαίνεται διαχρονικά μέχρι 20 εκατ. ευρώ ετησίως. Τονίζει δε ότι ο ΟΛΘ κατέχει στρατηγική θέση για εμπορική διείσδυση στα Βαλκάνια.
Υπέρ της διατήρησης του 51% των λιμανιών στο δημόσιο και της δημιουργίας «Ανεξάρτητης Αρχής Λιμένων» που θα επιλύει τα θέματα διαφορών και συνθηκών εργασίας, τάχθηκε χθες και ο πρόεδρος του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτης, κατά τη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης των μετόχων του οργανισμού, και επισήμανε ότι τα λιμάνια της Ευρώπης σε ποσοστό 96% είναι δημόσια και μόλις το 4% ιδιωτικά.
Σημειώνεται ότι για την ερχόμενη Πέμπτη, 9 Ιουνίου, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας έχει κηρύξει 24ωρη απεργία και συγκέντρωση στην πλατεία Κλαυθμώνος- στις 11 το πρωί- και πορεία προς το υπουργείο Οικονομικών