Χωρίς πάλι να εξηγήσουν πως έγινε η ακινητοποίηση του πλοίου , βγήκαν οι υπάλληλοι του Παπουτσή για να δικαιολογήσουν τα δακρυγόνα και τα αυτόμα και να μας πούνε ότι η απαγόρευση αποσκοπεί στην προφύλαξη των ακτιβιστών για να μην πνιγούν και καλά με τα σαπιοκάραβα που έχουν... Για να το λέει ο Παπουτσής που ξέρει από πνιγμούς... θα ισχύει...
«Το σκάφος "Audacity of Hope" σημαίας Η.Π.Α. απέπλευσε απογευματινές ώρες της Παρασκευής (01/07/2011) χωρίς άδεια απόπλου της οικείας Λιμενικής Αρχής, και ενώ ήταν σε γνώση των υπευθύνων του πλοίου και βεβαίως του πλοιάρχου ότι εκκρεμούσαν ουσιώδεις ελλείψεις που αφορούσαν στην αξιοπλοΐα του πλοίου. Είναι γνωστό ότι το πλοίο στη συνέχεια ακινητοποιήθηκε, απετράπη ο απόπλους του και οδηγήθηκε στο Λιμένα Κερατσινίου, όπου και παραμένει", δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος και της Ελληνικής Ακτοφυλακής, σχετικά με το υπό αμερικανική σημαία σκάφος «Audacity of Hope» και τις συνθήκες κράτησης του πλοιάρχου του.
"Ο κατηγορούμενος 60χρονος πλοίαρχος του σκάφους, κατ΄ εντολή του αρμόδιου Εισαγγελέα Πειραιά, στον οποίο προσήχθη στις 02/07/2011, κατά την αυτόφωρη διαδικασία, για παράβαση των άρθρων 234 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου και 306 του Ποινικού Κώδικα, παραμένει κρατούμενος στο Α.Τ. Κερατσινίου, προκειμένου να απολογηθεί την Τρίτη 05/07/2011.
Οι συνθήκες κράτησής του είναι αυτές που απορρέουν από την υφιστάμενη νομοθεσία ( Κώδικας Ποινικής Δικονομίας , Χάρτης Ην. Εθνών για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα)" αναφέρει ο εκπρόσωπος Τύπου του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος και προσθέτει:
"Οφείλω να επισημάνω ότι η χώρα μας ως κατεξοχήν ναυτικό έθνος και παγκόσμια ναυτιλιακή δύναμη που συμμετέχει ενεργά στη διαμόρφωση των κανόνων και του κανονιστικού πλαισίου λειτουργίας της παγκόσμιας ναυτιλίας, υποχρεούται να τηρεί και τηρεί απαρέγκλιτα την εφαρμοστέα εθνική και διεθνή νομοθεσία πού αφορά σε ελέγχους και επιθεωρήσεις πλοίων που καταπλέουν και παραμένουν σε ελληνικά λιμάνια και αγκυροβόλια.
Ειδικότερα, καθόσον οι έλεγχοι αυτοί και επιθεωρήσεις συνδέονται αιτιωδώς με την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, τη ναυτική ασφάλεια και την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος.
Η Ελλάδα ως παράκτιο Κράτος ασκεί πλήρη δικαιοδοσία επί των πλοίων ανεξαρτήτου σημαίας που βρίσκονται στα λιμάνια της.
Γνωρίζετε ότι με απόφαση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη κ. Χρήστου Παπουτσή από 01/07/2011 απαγορεύεται ο απόπλους πλοίων υπό ελληνική και ξένη σημαία από ελληνικά λιμάνια με προορισμό τη ζώνη ναυτικού αποκλεισμού της Γάζας.
Ανάλογες αποφάσεις, οι οποίες εδράζονται πρωτίστως στην έκκληση του Γεν. Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών, την προτροπή του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών, ημερομηνίας 22 Ιουνίου 2011, αλλά και στη νεωτέρα, σημερινή ανακοίνωση, το άρθρο 128 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου για τη χώρα μας και βεβαίως στην ανάγκη προστασίας των εθνικών συμφερόντων, έχουν λάβει και είναι σε ισχύ, και άλλα Κράτη, όπως η Κύπρος και η Γαλλία», καταλήγει η δήλωση.
"Ο κατηγορούμενος 60χρονος πλοίαρχος του σκάφους, κατ΄ εντολή του αρμόδιου Εισαγγελέα Πειραιά, στον οποίο προσήχθη στις 02/07/2011, κατά την αυτόφωρη διαδικασία, για παράβαση των άρθρων 234 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου και 306 του Ποινικού Κώδικα, παραμένει κρατούμενος στο Α.Τ. Κερατσινίου, προκειμένου να απολογηθεί την Τρίτη 05/07/2011.
Οι συνθήκες κράτησής του είναι αυτές που απορρέουν από την υφιστάμενη νομοθεσία ( Κώδικας Ποινικής Δικονομίας , Χάρτης Ην. Εθνών για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα)" αναφέρει ο εκπρόσωπος Τύπου του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος και προσθέτει:
"Οφείλω να επισημάνω ότι η χώρα μας ως κατεξοχήν ναυτικό έθνος και παγκόσμια ναυτιλιακή δύναμη που συμμετέχει ενεργά στη διαμόρφωση των κανόνων και του κανονιστικού πλαισίου λειτουργίας της παγκόσμιας ναυτιλίας, υποχρεούται να τηρεί και τηρεί απαρέγκλιτα την εφαρμοστέα εθνική και διεθνή νομοθεσία πού αφορά σε ελέγχους και επιθεωρήσεις πλοίων που καταπλέουν και παραμένουν σε ελληνικά λιμάνια και αγκυροβόλια.
Ειδικότερα, καθόσον οι έλεγχοι αυτοί και επιθεωρήσεις συνδέονται αιτιωδώς με την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, τη ναυτική ασφάλεια και την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος.
Η Ελλάδα ως παράκτιο Κράτος ασκεί πλήρη δικαιοδοσία επί των πλοίων ανεξαρτήτου σημαίας που βρίσκονται στα λιμάνια της.
Γνωρίζετε ότι με απόφαση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη κ. Χρήστου Παπουτσή από 01/07/2011 απαγορεύεται ο απόπλους πλοίων υπό ελληνική και ξένη σημαία από ελληνικά λιμάνια με προορισμό τη ζώνη ναυτικού αποκλεισμού της Γάζας.
Ανάλογες αποφάσεις, οι οποίες εδράζονται πρωτίστως στην έκκληση του Γεν. Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών, την προτροπή του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών, ημερομηνίας 22 Ιουνίου 2011, αλλά και στη νεωτέρα, σημερινή ανακοίνωση, το άρθρο 128 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου για τη χώρα μας και βεβαίως στην ανάγκη προστασίας των εθνικών συμφερόντων, έχουν λάβει και είναι σε ισχύ, και άλλα Κράτη, όπως η Κύπρος και η Γαλλία», καταλήγει η δήλωση.