Όταν το MEGA μεταδίδει μια πληροφορία που αφορά στην επίσκεψη του Πρωθυπουργού στη ΔΕΘ και μετά από λίγο η πληροφορία αυτή διαψεύδεται ωσάν να επρόκειτο για κάποιο .. ερασιτεχνικό σταθμό, τότε μιλάμε για την πλήρη απαξίωση του Μεγάλου Καναλιού.
Όποια και να είναι η αφορμή της γκάφας, κανένας δεν θα αποτολμούσε κάτι παρόμοιο, όταν το MEGA ήταν στις δόξες του!
To MEGA ήταν, σχεδόν από της ιδρύσεώς του, το κανάλι των Εκδοτών. Ο πυλώνας του καθεστωτικού συστήματος εξουσίας που στήριζε, συνήθως το ΠΑΣΟΚ. Με μερικές από τις ακριβοπληρωμένες πριμαντόντες της δημοσιογραφίας στα παράθυρά του. Τα ονόματα είναι γνωστά, μην τα επαναλάβουμε. Μέχρι και τη σύζυγο υπουργού Επικρατείας είχε, για μεγάλο διάστημα, ως εκφωνήτρια του κεντρικού δελτίου ειδήσεων. Ο ορισμός της διαπλοκής! Η Αν Σινκλέρ, όταν ο Ντομινίκ Στρος Καν (ο γνωστός) έγινε υπουργός Οικονομικών, παρατήθηκε από την παρουσίαση της δημοφιλέστερης εκπομπής της γαλλικής τηλεόρασης! Αλλά ήθη!
Όμως, οι ένδοξες ημέρες φαίνεται να πέρασαν, ίσως και να μην επιστρέψουν ποτέ ξανά! Το MEGA, όπως και τα άλλα καθεστωτικά ΜΜΕ, βρίσκεται αντιμέτωπο με μια τριπλή κρίση:
Πρώτον κρίση αξιοπιστίας: Είναι δύσκολο να στηρίζεις μια κυβέρνηση που παραπαίει και καθημερινά αναζητεί τρόπους για να ξεζουμίσει τον ελληνικό λαό. Αποτελεί πρόκληση να εμφανίζονται στα παράθυρα κυβερνητικοί παπαγάλοι με τη λογική «πρασινοφρουρού» της δεκαετίας του ’80! Ο κόσμος το καταλαβαίνει και αντιδρά, επιλέγοντας άλλα μέσα ενημέρωσης. Εξ ου και οι χαμηλές πτήσεις του δελτίου ειδήσεων. Και η κορωνίδα του MEGA ήταν το «δελτίο ειδήσεων των οκτώ», με τους ανά καιρούς «κυρίαρχους της ενημέρωσης». Το MEGA, στα μάτια πολλών, είχε…ταυτιστεί με την αξιοπιστία. Στα μεγάλα γεγονότα, ο κόσμος εμπιστευόταν το MEGA. Αυτή η εικόνα τους τελευταίους μήνες έχει πολλαπλώς θρυμματιστεί.
Δεύτερον κρίση οικονομική: Το MEGA είναι ένας εταιρικός δεινόσαυρος. Βαρύ σχήμα ικανό να επιζήσει μόνο στην εποχή των «παχέων αγελάδων». Σε μια εποχή λιτότητας είναι αδύνατον να τα φέρει βόλτα με τα σημερινά του λειτουργικά έξοδα. Πρέπει να κάνει περικοπές ή να βάλλουν το χέρι στη τσέπη οι MEGAλο-ιδιοκτήτες. Το ένα δυσκολότερο από το άλλο. Και η κατάσταση θα επιδεινωθεί επειδή η διαφημιστική αγορά συρρικνώνεται και δεν υπάρχει ορατό φως στον ορίζοντα.
Τρίτον κρίση ενημέρωσης: To διαδίκτυο πλέον τους προλαβαίνει όλους! Ακόμα και το MEGA, με τους εκατοντάδες δημοσιογράφους! Επομένως, έχει να ανταγωνιστεί έναν εχθρό σε μια μάχη που μοιάζει εξ υπαρχής χαμένη από χέρι. Το διαδίκτυο έχει άφθονο χώρο και χρόνο (που δεν διαθέτει το MEGA), αφήνει «όλα τα λουλούδια να ανθίσουν (που δεν αντέχει το MEGA), αντιδρά ταχύτατα (σε αντίθεση με το MEGA), δεν χρειάζεται Μέγαλο-εκδότες (που είναι το σήμα κατατεθέν του MEGA), δεν στηρίζει απροκάλυπτα την εξουσία (που αποτελεί πηγή δύναμης του MEGA) και το σημαντικότερο δεν έχει ανάγκη από τις διαφημίσεις, χωρίς τις οποίες δεν έχει μέλλον το MEGA!!!
Επομένως, τόσο το MEGA, όσο και τα άλλα παραδοσιακά ΜΜΕ κινούνται πλέον σε αχαρτογράφητα νερά. Βρίσκονται αντιμέτωπα με μια κρίση που τους υπερβαίνει και για την οποία δεν είναι αποτελεσματικά τα όπλα που είχαν συνηθίσει να χρησιμοποιούν!
Mε την οικονομία σε παρατεταμένη και βαθειά ύφεση (που σημαίνει περαιτέρω συρρίκνωση της διαφημιστικής πίττας) τα περισσότερα ΜΜΕ θα είναι ουσιαστικά αιχμάλωτα των τραπεζών (για ευνόητους λόγους) και της κυβέρνησης (είτε για κάποιο κομμάτι από την κρατική διαφήμιση, είτε για ευνοϊκές ρυθμίσεις που έχουν σχέσεις με εισφορές και φόρους).
Όμως, αυτή η «σωτήρια αιχμαλωσία» θα έχει ένα πολύ βαρύ τίμημα. Την απώλεια της αξιοπιστίας τους.
Είναι καιρός και για τη Ν.Δ. που πάντα (αφελώς) επεδίωκε περιστασιακές λυκοφιλίες με τα καθεστωτικά ΜΜΕ, να απαγκιστρωθεί πλήρως από την κηδεμονία τους.
Και είναι καιρός να επιχειρήσει ένα ουσιαστικό άνοιγμα προς το διαδίκτυο γιατί εκεί δίνεται η καθημερινή μάχη της ενημέρωσης.
Εκεί πλέον κερδίζονται οι μάχες.
Κ.Ρ.