13 Οκτωβρίου 2011

Σκάνδαλο ολκής: Η WSJ αγόραζε δικά της φύλλα για να εμφανίζει αυξημένη κυκλοφορία!!

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhNl5xfR6u9Yy2jrz6RUEZdqUM7kGdiN-j2go5ZC76wLFfoqGKYysc75ei-JpK9BwRTQqmoM3T45LWs4crO9iFRGq_NyVw4YDOpiOaFh4ZES865CDZnGnVrWR02mS_ri_XA_mshfLqFHklQ/s1600/Wall+Street+Journal.jpgΓελάει όλος ο κόσμος μετά τις αποκαλύψεις του Guardian ότι η "έγκυρη" Wall Street Journal αγόραζε μέσω εταιριών τα δικά της φύλλα προκειμένου για λόγους εγκυρότητας και διαφημιστικούς να εμφανίζει αυξημένη κυκλοφορία!!!

Η απάτη αποκαλύφθηκε μετά από έρευνα της εφημερίδα Guardian και οδήγησε χθες στην παραίτηση του Γενικού Διευθυντή της WSJ για την Ευρώπη Andrew Langhoff. Η εφημερίδα ανήκει στην εταιρία Dow Jones and Co, που εξαγοράστηκε το 2007 από τον Rupert Murdoch, ο οποίος ήταν ενήμερος εδώ και ένα χρόνο για τον τρόπο που η εφημερίδα εμφάνιζε αυξημένη κυκλοφορία, αλλά δεν έκανε τίποτα.


Σύμφωνα με τα στοιχεία του Guardian η WSJ που κυκλοφορεί στην Ευρώπη τη Ρωσία και την Αφρική, ερχόταν σε συμφωνία με διάφορες εταιρίες για να αγοράζουν μεγάλους αριθμούς φύλλων και σε αντάλλαγμα η WSJ δημοσίευε άρθρα που διαφήμιζαν τις συγκεκριμένες εταιρίες. μάλιστα σε μια συγκεκριμένη εταιρία τα χρήματα για την αγορά των φύλλων τα έδωσε η ίδια η WSJ!!!

Το κόλπο ξεκίνησε το 2008 όταν η WSJ πλησίασε εταιρίες που διοργάνωναν σεμινάρια Future Leadership για μελλοντικούς "ηγέτες" και με αντάλλαγμα την προβολή της χορηγίας πρότεινε στις εταιρίες να αγοράζουν τα φύλλα της προς 5¢ (5 λεπτά!!!) και να τα μοιράζουν στους φοιτητές. Οι εταιρίες δεν έβλεπαν ποτέ τα φύλλα που "αγόραζαν" τα οποία πήγαιναν κατευθείαν στους φοιτητές.

Η πρακτική αυτή είχε σαν αποτέλεσμα το 2010 το 41% της ημερήσιας κυκλοφορίας  να είναι μαιμού, δηλ.  περίπου 31,000 απ' τα 75,000 φύλλα που πουλούσε σε Ευρώπη, Ρωσία και Αφρική!!


Η απάτη αποκαλύφθηκε όταν μια ολλανδική εταιρία ( Executive Learning Partnership) αρνήθηκε να συνεχίσει να πληρώνει τα φύλλα που της χρέωναν. Τότε της προτάθηκε να αγοράζει τα φύλλα προς 1¢ και να της γίνεται ακόμα πιο έντονη διαφήμιση με άρθρα και λοιπά. Μάλιστα επί τούτου μπήκαν δύο ολοσέλιδα άρθρα όπου παρουσιάζονταν η εταιρία και συνεντευξιαζόντουσαν οι υπάλληλοί της! Μερικούς μήνες αργότερα η ολλανδική εταιρία που "αγόραζε" το 16% της κυκλοφορίας της WSJ αρνήθηκε να πληρώσει 16.000 ευρώ που αντιστοιχούσαν στα φύλλα του 2010. Επειδή όμως στο λογιστήριο της WSJ έπρεπε να εμφανιστεί ότι τα φύλλα πληρώθηκαν προκειμένου να μετρήσουν στην κυκλοφορία της εφημερίδας και προκειμένου να μην υπάρξει ξαφνική πτώση της κυκλοφορίας κατά 16%, που θα δημιουργούσε πρόβλημα με τις διαφημίσεις, η WSJ κανόνισε μέσω μια ινδικής εταιρίας να πληρωθεί κάποια εκδοτική εταιρία στο Βέλγιο η οποία στη συνέχεια πάσαρε τα 16.000 στην ολλανδική ELP προκειμένου να πληρώσει τα φύλλα που αγόραζε απ' την WSJ.

Αυτή είναι η εγκυρότητα της πασίγνωστης WSJ που συχνά πυκνά βγαζει ειδήσεις που επηρεάζουν όχι μόνο την Ελλάδα αλλά όλο τον κόσμο και έτσι μπαίνουν διάφορα άρθρα. Και φυσικά είναι αφελής όποιος πιστεύει ότι αυτό το έκανε μόνο η WSJ και δεν το κάνουν και άλλες εφημερίδες και κυρίως ελληνικές