Mε αναπροσαρμογή της τιμής του συνόλου των διοδίων από 10 έως και 40
λεπτά, χαρατσώνοντας κυρίως τα βαρέα οχήματα (φορτηγά, λεωφορεία)
απαντούν οι εργολάβοι στην γκρίνια των οδηγών για τα μισερά και
επικίνδυνα έργα των αυτοκινητοδρόμων, τα περισσότερα εκ των οποίων
βρίσκονται καθηλωμένα για πάνω από ένα χρόνο.
Αυτό όμως δεν εμποδίζει τις εταιρείες να κάνουν τις νόμιμες αυξήσεις,
μολονότι σε καμία από τις άλλες υποχρεώσεις τους δεν έχουν μέχρι στιγμής
φανεί συνεπείς.
Τα νέα τιμολόγια θα ισχύσουν από τα ξημερώματα της 1Φεβρουαρίου και
αφορούν σχεδόν σε όλα τα τμήματα των οδικών αξόνων, πλην εκείνο της
Κορίνθου-Πατρών που οι τιμές θα παραμείνουν αμετάβλητες.
Στην περιοχή των Τεμπών κατά 10 λεπτά θα αυξηθούν τα διόδια για τα ΙΧ
μόνο στους σταθμούς Μοσχοχωρίου και Μακρυχωρίου ενώ κατά 30 λεπτά θα
αναπροσαρμοστούν οι τιμές για τα φορτηγά, από τα οποία η κοινοπραξία
έχει δηλώσει ότι έχει μεγάλη απώλεια εσόδων.
Από 5 ως 20 λεπτά αντίστοιχα αυξάνονται οι τιμές στην εθνική οδό Αθηνών
Λαμίας (από Μεταμόρφωση ως Σκάρφεια) και στα διόδια της Αγίας Τριάδας
Φθιώτιδας που διαχειρίζεται η Κεντρική Οδός ΑΕ.
Προς τα πάνω ανεβαίνουν τα διόδια και στην Γέφυρα Ρίο –Αντίρριο, όπου οι
ανατιμήσεις κατά 30 λεπτά πιάνουν μόνο τα επιβατικά οχήματα.
Αντίστοιχα, αυξήσεις ως 40 λεπτά προβλέπονται στους σταθμούς Ελευσίνας
–Κορίνθου και έως 30 λεπτά στο Κόρινθος –Τρίπολη –Καλαμάτα.
Οι κοινοπραξίες των εν υπνώσει οδικών αξόνων δικαιολογούν την νέα
αναπροσαρμογή των τιμών στις νόμιμες τιμαριθμικές προσαρμογές που
προβλέπουν οι συμβάσεις παραχώρησης του 2007, μολονότι η συνέχισή τους
εξακολουθεί να κρέμεται σε μία κλωστή, λόγω της αδυναμίας να εξευρεθούν
οι πόροι που θα συνεχίσουν την χρηματοδότηση.
Μήνες μετά την αισιοδοξία που μοίραζαν κυβερνητικοί κύκλοι για εξεύρεση
χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων με τις εγγυήσεις του
ΕΣΠΑ καμία πρόοδο δεν έχει σημειωθεί στα έργα –φαντάσματα που μέρα με
τη μέρα κινδυνεύουν να απαξιωθούν ακόμη και τμήματα που είναι
μισοτελειωμένα. Σε όλα σχεδόν τα έργα υπάρχει αναστολή εργασιών πλην του
Μορέα (Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα) και κάποιων εργασιών που γίνονται με
το ρελαντί στις σήραγγες των Τεμπών.
Στο υπουργείο Υποδομών αποδίδουν τις καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση της
ανταλλαγής ομολόγων (PSI) για να ξεμπλοκάρει η διαδικασία της
χρηματοδότησης και υπόσχονται νεότερα προς τα τέλη Μαρτίου.
Όμως η συνέχιση της χρηματοδότησης στους αυτοκινητοδρόμους μοιάζει πλέον
με ανέκδοτο. Όπου πρόλαβαν και έγιναν έργα καλώς στα υπόλοιπα σημεία
του εθνικού δικτύου που τα έργα ξέμειναν από ρευστό οι συνθήκες είναι
απογοητευτικές! Κώνοι παντού, στενές λωρίδες και επικίνδυνοι ελιγμοί για
να αποφύγεις τα εμπόδια.