Με ένα πολυνομοσχέδιο-λάστιχο, στο οποίο μπαινοβγαίνουν διαρκώς
διατάξεις και μέτρα μέχρι να κατατεθεί σήμερα στη Βουλή, η ελληνική
κυβέρνηση ολοκληρώνει την θεσμοθέτηση των μέτρων που αποτελούσαν
προϋπόθεση για να ρεύσει στην χώρα ο πακτωλός των 130 δισ. από τους
δανειστές μας. Στρώνει όμως έτσι και «κόκκινο χαλί» στους ξένους
ελεγκτές που καταφτάνουν τις επόμενες μέρες, προκειμένου να αποφύγει
μεγαλύτερες πιέσεις για πρόσθετα μέτρα προκειμένου να καλυφθούν οι
υστερήσεις και αστοχίες στην έως τώρα εκτέλεση του προγράμματος.
Τα μεγαλύτερα «αγκάθια» που απασχόλησαν και την χθεσινή σύσκεψη
προετοιμασίας, μεταξύ του πρωθυπουργού Λουκά Παπαδήμου και του υπουργού
Οικονομικών Ευάγγελου Βενιζέλου, παρουσία των αναπληρωτών υπουργών Φ.
Σαχινίδη και Π. Οικονόμου, είναι:
- η υστέρηση εσόδων του προϋπολογισμού του 2011, που ξεπερνά και το 1,3 δισ. ευρώ,
- ο εκτροχιασμός του δημοσιονομικού ελλείμματος το 2011, που ξεπέρασε και το 10% του ΑΕΠ
- οι διαπραγματεύσεις για την ανταλλαγή των ελληνικών ομολόγων
- το πολυνομοσχέδιο με τα νέα μέτρα που κατατίθεται σήμερα στην Βουλή.
Η αγωνία για το αν τελικώς θα καλυφτεί με πρόσθετα μέτρα η υστέρηση
εσόδων των 1,3 δισ. κορυφώνεται. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου
Οικονομικών, στο σύνολο του 2011, εισπράχθηκαν 50 δισ ευρώ έναντι
ετήσιου αναθεωρημένου στόχου 51,3 δις ευρώ. Σημαντική είναι και η
απόκλιση των εσόδων σε σχέση με το 2010. Αντί να αυξηθούν κατά 0,9% που
ήταν ο στόχος για το 2011, σε ετήσια βάση μειώθηκαν κατά 1,7%.
Κρίσιμος θεωρείται ο στόχος της είσπραξης 1 δις ευρώ από το ειδικό τέλος
ακινήτων ως τον Φεβρουάριο φέτος, που θα καταγραφεί στα έσοδα του 2011.
Ανάχωμα στις περαιτέρω πιέσεις για μέτρα, καθώς και για την τύχη των
μισθών στον ιδιωτικό τομέα, η κυβέρνηση θα προβάλει την δυσκολία
εκπλήρωσης των μεταρρυθμίσεων που θεσπίζει το πολυνομοσχέδιο που θα
καταθέσει σήμερα στη Βουλή για να κυρωθεί με τη διαδικασία του
κατεπείγοντος και αφορά στην απελευθέρωση των οδικών μεταφορών, στη
σύσταση δικηγορικών εταιριών και στη νέα ρύθμιση για τα ληξιπρόθεσμα.
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ