21 Φεβρουαρίου 2012

Κυπριακή «σφήνα» στις αερομεταφορές

Εντείνεται ο ανταγωνισμός στις εγχώριες αεροπορικές μεταφορές, καθώς για πρώτη φορά εισέρχεται στο επιχειρηματικό «φιλέτο» της αερογραμμής Αθηνών - Θεσσαλονίκης μία «ξένη» εταιρία, οι Κυπριακές Αερογραμμές, οι οποίες διεκδικούν μερίδιο από το Δυοπώλιο της Aegean Airlines και της Olympic Air στη συγκεκριμένη διαδρομή. Οπως ανακοίνωσε τη Δευτέρα η Cyprus Airways, από τις 26 Μαρτίου θα ξεκινήσει τρεις πτήσεις την ημέρα στο δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη και αντίστροφα, «σε εξαιρετικά ανταγωνιστικές τιμές», όπως αναφέρει.

Οι πτήσεις της Cyprus Airways προγραμματίζονται ως εξής:
Αρ. Πτήσης
Αναχώρηση
Άφιξη
Αθήνα (ΑΤΗ) - Θεσσαλονίκη (SKG)
CY620
09.35
10.25
CY622
11.30
12.20
CY624
18.30
19.20
Θεσσαλονίκη (SKG) - Αθήνα (ATH)
CY621
09.55
10.45
CY623
13.05
13.55
CY625
16.55
17.45


«Η σύνδεση της Αθήνας με τη Θεσσαλονίκη ενισχύει την παρουσία μας στα δρομολόγια εσωτερικού με την ήδη λειτουργούσα γραμμή Ηράκλειο - Ρόδος. Η νέα αυτή πτήση αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή, αποδεικνύει την αφοσίωσή μας και τη διάθεση αναβάθμισης της παρουσίας μας στην ελληνική αγορά, και ενισχύει τη σχέση αμοιβαίας εμπιστοσύνης που έχουμε χτίσει με το ελληνικό επιβατικό κοινό που μας τιμά και μας εμπιστεύεται επί 65 έτη» δήλωσε ο εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρίας, κ.Γ.Μαυρόκωστας.


Εντονος ανταγωνισμός

Με την είσοδο των Κυπρίων στην γραμμή Αθήνας - Θεσσαλονίκης από τον Μάρτιο, τα αεροπορικά δρομολόγια της Aegean, της Olympic και της Cyprus στον εν λόγω άξονα θα ανέρχονται συνολικά σε 18 ανά κατεύθυνση και ανά ημέρα.

Συγκεκριμένα, η Aegean θα πετάει οκτώ δρομολόγια ανά κατεύθυνση, η Olympic επτά και η Cyprus τρία, δημιουργώντας μία συνολική προσφορά τουλάχιστον 2.500 θέσεων επιβατών ανά κατεύθυνση κάθε ημέρα.

Μάλιστα, οι τιμές των εισιτηρίων είναι ενδεικτικές για το πόσο σκληρά θα κονταροχτυπηθούν οι εταιρίες, αφού ξεκινούν από τα 14 ευρώ. Χαρακτηριστικά, σύμφωνα με τιμοληψία του «Βήματος» στις ιστοσελίδες των εταιριών που έγινε την Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου για πτήσεις μετ'επιστροφής με ημερομηνία 26 -27 Μαρτίου 2012, προκύπτουν αρχικές τιμές ναύλου που ξεκινούν από τα 14 ευρώ ανά κατεύθυνση.

Χονδρικά, δηλαδή, μετά φόρων, το συνολικό κόστος του μετ' επιστροφής εισιτηρίου για το εν λόγω διάστημα ξεκινά από τα €79,64 (Olympic), €87,64 (Aegean) και €100,64 (Cyprus).

Ωστόσο, οι Κύπριοι φαίνεται να διαφοροποιούνται στην εμπορική πολιτική των προσφερόμενων θέσεων, καθώς ενώ οι Aegean και Olympic έχουν παρεμφερές μοντέλο -δηλαδή οικονομικές θέσεις τριών «ταχυτήτων» και την Business Class- η Cyprus προσφέρει πέντε κατηγορίες οικονομικών θέσεων, παρέχοντας έτσι δύο ακόμη κλίμακες φτηνότερων ναύλων.

Επίσης, διαχωρίζει τον ναύλο από τον επίναυλο καυσίμων και τους φόρους αεροδρομίων κάτι που έχει ως αποτέλεσμα οι φόροι να δείχνουν περισσότεροι.


Τι λέει η Cyprus


Πηγές της εταιρίας χαρακτηρίζουν την Ελλάδα «ζωτικής σημασίας αγορά», στην οποία «ανέκαθεν συγκεντρώνεται ο κύριος όγκος του πτητικού μας προγράμματος». «Πιστεύουμε ότι ωρίμασε ο χρόνος για να κάνουμε αυτή τη νέα στρατηγική κίνηση» σημειώνουν και επισημαίνουν ότι «το πτητικό μας πρόγραμμα είναι συνεχώς υπό μελέτη», κάτι που πιθανώς θα σημάνει μεγαλύτερη εμπλοκή στις εγχώριες μεταφορές.

Στο εύλογο ερώτημα εάν όλα αυτά οδηγούν σε χαλάρωση της συνεργασίας με την Olympic Air, οι ίδιοι κύκλοι απαντούν ότι με την θυγατρική της MIG υπάρχει «μια πολύ καλή και αμοιβαία επωφελή συνεργασία, η οποία ευελπιστούμε ότι θα συνεχιστεί και στο μέλλον». «Θεωρούμε δεδομένο ότι οι πτήσεις κοινού κωδικού με την Olympic Air θα συνεχιστούν και πιστεύουμε ότι υπάρχουν προϋποθέσεις για περαιτέρω αναβάθμιση της συνεργασίας μας» καταλήγουν.

ΤΟ ΒΗΜΑ