Τα τελευταία 2,5 χρόνια η ελληνική ναυτιλία αντιμετωπίζεται ως
αποπαίδι, ενώ είναι ο στρατηγικός πυλώνας ανάπτυξης της ελληνικής
οικονομίας, επεσήμανε κατά την διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο υπεύθυνος
του Τομέα Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Νέας
Δημοκρατίας κ. Γιάννης Πλακιωτάκης.
Όπως είπε χαρακτηριστικά: «Δυστυχώς
στην αντίληψη του ΠαΣοΚ η ναυτιλία ήταν και είναι αντίπαλος και
εχθρός...Άφησε τη ναυτιλία χωρίς καπετάνιο και τιμόνι. Άφησε τη ναυτιλία
στην τύχης της, με αποτέλεσμα τα προβλήματα να συσσωρεύονται. Και
σήμερα έχουν γίνει πελώρια κύματα».
Αναφερόμενος στην απεργιακή κινητοποίηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας τόνισε ότι «καλώς ανεστάλη» ενώ κατηγόρησε την υπουργό Ανάπτυξης Άννα Διαμαντοπούλου λέγοντας ότι στο χαρτί που μοίρασε στους ναυτεργάτες δεν λέει επί της ουσίας τίποτα. «Θα πρέπει να πάμε στο Μαντείο των Δελφών για να καταλάβουμε τι λέει και τι εννοεί πραγματικά η κ. Διαμαντοπούλου» επεσήμανε ο κ. Πλακιωτάκης.
Τόνισε
ακόμη ότι η Ν.Δ. θα δημιουργήσει ένα ισχυρό υπουργείο Ναυτιλίας παρά τω
Πρωθυπουργώ, στο οποίο θα ενσωματώσει το Λιμενικό Σώμα και όλους τους
φορείς της Ναυτιλίας, ορισμένοι εκ των οποίων επιχειρείται να
καταργηθούν ή να μεταφερθούν σε άλλα υπουργεία από τη σημερινή
κυβέρνηση.
Ο κ. Πλακιωτάκης κατήγγειλε επίσης ότι αυτή
τη στιγμή δεν υπάρχει ένας επίσημος θεσμικός συνομιλητής προκειμένου να
αντιμετωπίσει τα σοβαρά θέματα ναυτιλιακής πολιτικής.
Απέδωσε
το πρόβλημα αυτό, στις αρμοδιότητες πολλών εμπλεκόμενων υπουργείων που,
αντί να διευκολύνουν την κατάσταση αντίθετα την επιβαρύνουν.
Πρόσθεσε
ακόμα ότι ενώ ως χώρα διαφημίζαμε στις ξένες εταιρείες κρουαζιέρας την
πλήρης άρση του καμποτάζ, εδώ και δύο χρόνια η κυβέρνηση δεν έχει
καταθέσει ακόμα στη Βουλή το νομοσχέδιο για τον θαλάσσιο τουρισμό, στον
οποίο περιλαμβάνεται και η σχετική διάταξη.
Για την
Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη στο Πέραμα ανέφερε ότι η ΝΔ έχει προτείνει τη
δημιουργία μιας εταιρείας με μειοψηφικό πακέτο από τον ΟΛΠ και με τη
συμμετοχή ιδιωτών, φορέων και εργαζομένων, η οποία θα μπορεί να
εκμεταλλευτεί και ευρωπαϊκά κονδύλια από το ΕΣΠΑ για παραγωγικές
επενδύσεις. Χαρακτήρισε το ανθρώπινο δυναμικό της ζώνης αρκετά καλό,
αλλά απαραίτητη προϋπόθεση θεωρεί ότι είναι η εργασιακή ειρήνη.
Αναφερόμενος,
στο νομοσχέδιο του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Δημήτρη Ρέππα
για την αναδιάρθρωση του κρατικού μηχανισμού που προβλέπει συγχωνεύσεις
και καταργήσεις φορέων και στη ναυτιλία, ο κ. Πλακιωτάκης εξέφρασε την
πλήρη αντίθεσή του, υπογραμμίζοντας ότι η ΝΔ δεν πρόκειται να το
ψηφίσει.
Απαντώντας σε ερώτηση αν έχει υπάρξει κάποια
εξέλιξη στο θέμα, που είχε τεθεί στη διακομματική επιτροπή για την
ακτοπλοϊα, περί τροποποίησης του προεδρικού διατάγματος, που καθορίζει
τις οργανικές συνθέσεις στα πλοία, ο βουλευτής της ΝΔ τόνισε ότι η
επιτροπή μέχρι στιγμής δεν έχει καταλήξει σε τελικά συμπεράσματα και το
θέμα θα πρέπει να επαναξεταστεί.
«Γεγονός, όμως είναι», πρόσθεσε ο κ. Πλακιωτάκης, «ότι
θα πρέπει να υπάρξει ακτοπλοϊα στην Ελλάδα την επόμενη ημέρα και η ΝΔ
θα πάρει όλες αυτές τις πρωτοβουλίες, προκειμένου να διασφαλίσει τη
μετάβαση των πολιτών στα νησιά, αλλά και τη βιωσιμότητα των ακτοπλοϊκών
εταιρειών».