Προς ανασύσταση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας προχωρεί σύμφωνα με
πληροφορίες η κυβέρνηση, αφού επί δύο και πλέον έτη η ναυτιλία βρέθηκε
στο «στόχαστρο» των πειραματισμών της κυβέρνησης του Γιώργου Παπανδρέου.
Η σχετική ρύθμιση επρόκειτο να συζητηθεί στο σημερινό Υπουργικό
Συμβούλιο, αλλά για «τεχνικούς» και όχι πολιτικούς, όπως τονίζεται από
το Μέγαρο Μαξίμου λόγους, θα απασχολήσει μια από τις αμέσως επόμενες
συνεδριάσεις.
Η ελληνική εμπορική ναυτιλία, «ένας εκ των πυλώνων της εθνικής
οικονομίας», όπως αποκαλείται, από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε τη
διακυβέρνηση της χώρας ο Γ. Παπανδρέου, τον Οκτώβριο του 2009, βρέθηκε
χωρίς κρατικό φορέα που θα τη στήριζε.
Τον Οκτώβριο του 2009 ο κλάδος της ναυτιλίας, ύστερα από πολλές πιέσεις,
κατάφερε να μπει ως ονομασία στο υπουργείο Οικονομίας,
Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας υπό την κ. Λούκα Κατσέλη.
Για όσο διάστημα η κ. Κατσέλη ήταν στο τιμόνι του υπουργείου ελάχιστες
φορές ασχολήθηκε με τα θέματα της ναυτιλίας. Μοναδική εξαίρεση αποτέλεσε
το θέμα του εμπορικού λιμένος, όπου η τότε ηγεσία έπρεπε να εφαρμόσει
τη σύμβαση παραχώρησης του προβλήτα ΙΙ στην κινεζική Cosco... Αμέσως
μετά την κ. Κατσέλη ο τότε πρωθυπουργός προχώρησε σε μερική επανασύσταση
του υπουργείου, που ονομάστηκε Θαλάσσιων Υποθέσεων με υπουργό τον κ. Γ.
Διαμαντίδη. Η εξέλιξη αυτή έφερε χαμόγελα στα χείλη των ανθρώπων της
ναυτιλίας, όχι όμως για πολύ... Λίγους μήνες αργότερα το υπουργείο
καταργήθηκε εκ νέου και εντάχθηκε στο νεοσύστατο υπουργείο Ανάπτυξης,
Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας υπό τον κ. Μιχ. Χρυσοχοΐδη, προκαλώντας
την έντονη αντίδραση του εφοπλιστικού κόσμου.