23 Μαρτίου 2012

Τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο που πέρασε από το υπουργικό

Το νομοσχέδιο προβλέπει τη θέσπιση οχημάτων ειδικής κατηγορίας μίσθωσης, 5 έως 9 θέσεων, χωρίς μετρητή. Τα οχήματα αυτά θα λειτουργούν αυστηρά με ραντεβού και θα απαγορεύεται να παραλαμβάνουν πελάτες από το δρόμο. Το κόμιστρο θα είναι ελεύθερα διαπραγματεύσιμο.


Για τον καθορισμό του αριθμού των αδειών ταξί λαμβάνονται υπόψη πληθυσμιακά, συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά κριτήρια. Τον αριθμό των αδειών θα καθορίζει ο περιφερειάρχης με απόφασή του κάθε δύο χρόνια. Ο συντελεστής για την Αθήνα ορίζεται σε 2,5 άδειες ανά χίλιους κατοίκους και για την επαρχία σε 1,5 άδεια ανά χίλιους κατοίκους.

Ως εκ τούτου δεν προβλέπεται έκδοση νέων αδειών στην Αθήνα αλλά ούτε και στη Θεσσαλονίκη, ενώ ακόμα και οι άδειες για τα οχήματα ειδικής κατηγορίας μίσθωσης θα προέρχονται από τις υπάρχουσες.

Οι περιφερειάρχες ωστόσο θα έχουν τη δυνατότητα να αλλάζουν το συντελεστή έκδοσης νέων αδειών σε περίπτωση που μεταβάλλονται τα πληθυσμιακά και τα περιβαλλοντικά κριτήρια.

Επιπλέον, οι άδειες θα μεταβιβάζονται ελεύθερα με την καταβολή φόρου που θα ανέρχεται σε ποσοστό ύψους 20% επί της υπεραξίας στα ταξί, καθώς οι άδειες θα θεωρούνται ειδικά περιουσιακά στοιχεία.

Σε ό,τι αφορά το κόστος έκδοσης νέων αδειών, αυτό δεν θα υπερβαίνει το διοικητικό κόστος για την έκδοση άδειας, δηλαδή θα ανέρχεται σε μερικές χιλιάδες ευρώ.

Η μονή ταρίφα θα αφορά πλέον σε όλο το νομό Αττικής εκτός των νησιών, ενώ οι έδρες των ταξί ισχύουν όπως μέχρι σήμερα.