09 Απριλίου 2012

Επιτέλους μια λύση ανάσα για χιλιάδες επιχειρήσεις μετά από παρέμβαση της ΝΔ

Την προηγούμενη εβδομάδα, ο Κωστής Χατζηδάκης ως εισηγητής είχε αρνηθεί την τροπολογία Σαχινίδη, σύμφωνα με την οποία το Ελληνικό Δημόσιο θα είχε το πάνω χέρι στις συνομιλίες με τις τράπεζες στο τεράστιο θέμα των δανείων που δόθηκαν με εγγύησή του. Είχε εκφράσει επιφυλάξεις γιατί δεν υπήρχε γνωμοδότηση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. Μετά από παρεμβάσεις του...
ίδιου του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Αντώνη Σαμαρά και σε ανοιχτή γραμμή με τον εισηγητή της σημερινής συζήτησης από τη Ν.Δ. Νίκο Νικολόπουλο, δόθηκε λύση κι έτσι χωρίς να χάσει χρήματα το δημόσιο θα ψηφιστεί αυτή η σημαντική ρύθμιση που αφορά 25.000 επιχειρήσεις στην Ελλάδα και 24 επιμελητήρια!

Διαβάστε την εισήγηση :

9-4-2012

1η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ στο Νομοσχέδιου «ΙΚΑ ΕΤΑΜ και λοιπές διατάξεις»

Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι

Διαβάζοντας τα πρακτικά της προηγούμενης συνεδρίασης κατά την οποία ανεκλήθη το άρθρο 321 του νομοσχεδίου για την εξυγίανση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος προκειμένου να επανυποβληθεί στο παρόν νομοσχέδιο μαζί με τη σχετική αιτιολογική έκθεση, ευθύς εξ αρχής θέλω να σας γνωρίζω ότι η Νέα Δημοκρατία θα ψηφίσει θετικά πρόκειται για μια διάταξη ορθή που είχε προτείνει ο Υπ. Οικονομικών κος Σαχινίδης σχετικά με θέματα των εγγυήσεων του Ελληνικού Δημοσίου.

Με την διάταξη αυτή προκύπτει όφελος για το Ελληνικό Δημόσιο, και κυρίως όταν επιβάλλεται να καταστεί άμεσα πιστωτής προκειμένου να διασφαλίσει τον εγγυητικό κίνδυνο που έχει αναλάβει. Με μια σειρά από παρεμβάσεις διασφαλίζει το Ελληνικό Δημόσιο, παρέχοντας παράλληλα και διευκολύνσεις στις επιχειρήσεις που έχουν λάβει δάνεια με τέτοιες εγγυήσεις.

Έτσι λύνονται μακροχρόνια προβλήματα που προκαλούσαν αγκυλώσεις και στρεβλώσεις στην διαχείριση των δανείων αυτών. Τέλος διευκολύνεται το Ελληνικό Δημόσιο στις απαιτήσεις του χωρίς αντίστοιχα να δημιουργούνται παρενέργειες. Συγκεκριμένα καθορίζεται η διαδικασία λήψης απόφασης για την παραίτηση του Ελληνικού Δημοσίου από το δικαίωμα της διζήσεως.

Μόνο στις περιπτώσεις που υπάρχει προφανές όφελος για το Ελληνικό Δημόσιο, δηλαδή, όταν επιβάλλεται να καταστεί άμεσα πιστωτής προκειμένου να διασφαλίσει τον εγγυητικό κίνδυνο που έχει αναλάβει. Με βάση τα προαναφερόμενα, το Ελληνικό Δημόσιο, θα διαχειρίζεται ως πιστωτής το σύνολο της τραπεζικής συμβατικής σχέσης (τόσο για το εγγυημένο από αυτό, όσο και για το ανεγγύητο τμήμα της οφειλής)

http://taxalia.blogspot.com/2012/04/blog-post_5904.html