Η Ελλάδα δεν ήταν ποτέ ξανά τόσο ελκυστική για τους τουρίστες συμφωνούν Γερμανοί tour operators και μιλούν για αύξηση των κρατήσεων μετά το ανεμικό ξεκίνημα.
Το αρνητικό κλίμα ανατρέπεται στις τελευταίες εβδομάδες. «Οι πολύ καλές προσφορές και η εξαιρετική σε πολλές περιπτώσεις σχέση τιμής - απόδοσης αλλά και η πολιτική σταθερότητα που επέφεραν οι πρόσφατες εκλογές, οδηγούν τις τελευταίες εβδομάδες σε σημαντική αύξηση των κρατήσεων για την Ελλάδα.
Η εξέλιξη αποδίδεται όμως σε μεγάλο βαθμό και στην εκστρατεία σωτηρίας του ελληνικού τουρισμού που ξεκίνησαν την άνοιξη μεγάλοι γερμανικοί tour operator απαντώντας στις καθοδικές τάσεις που καταγράφονταν από τις αρχές του χρόνου», γράφει η Deutsche Welle.
Στην Alltours μάλιστα τέθηκε επικεφαλής της φιλελληνικής εκστρατείας ο ίδιος ο ιδρυτής και νυν διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Βίλι Φερχούβεν, διαφημίζοντας το ελληνικό τουριστικό προϊόν με ολοσέλιδες καταχωρήσεις. Ακολούθησαν πολυάριθμα ραδιοτηλεοπτικά σποτάκια αλλά και συνεντεύξεις του σε διάφορα τηλεοπτικά κανάλια. Ο όμιλος έχει άλλωστε μια ιδιαίτερη σχέση με την Ελλάδα. Το ξεκίνημα της Alltours πριν από 38 χρόνια, συνδέεται άρρητα με την Ελλάδα: το πρώτο πακέτο διακοπών του, το 1974 οδηγούσε στη Μύκονο.
«Από τον Ιούνιο διαπιστώνουμε μια αλλαγή του κλίματος και ανοδικές τάσεις. Από τον Ιούνιο καταγράφουμε και πάλι διψήφιο ποσοστό αύξησης των κρατήσεων, τους προηγούμενους μήνες ωστόσο είχαμε διψήφιο ποσοστό μείωσης», δηλώνει στη DW ο Στέφαν Ζούσκα, εκπρόσωπος Τύπου της Alltours.
«Όποιος ήθελε πάντα να κάνει διακοπές στην Ελλάδα, θα πρέπει να απευθυνθεί άμεσα σε ένα τουριστικό γραφείο. Είτε σε ένα ξενοδοχείο 2 ή 3 αστέρων ή ακόμη και σε ένα 5αστερο πολυτελείας, οι διακοπές στην Ελλάδα δεν ήταν ποτέ τόσο φθηνές όσο σήμερα. Κατά περίπτωση οι μειώσεις φθάνουν ακόμη και το 30 %», πρόσθεσε.
Μια τάση που επιβεβαιώνεται και από τις κρατήσεις στον τουριστικό όμιλο Tui, σύμφωνα με την εκπρόσωπο τύπου Άνγα Μπράουν: «Ο αριθμός των κρατήσεων βελτιώνεται από εβδομάδα σε εβδομάδα. Η Ελλάδα είχε ένα αδύναμο ξεκίνημα όσον αφορά τις κρατήσεις για τη σεζόν λόγω της κρίσης, της συζήτησης για ενδεχόμενη έξοδο της χώρας από το ευρώ αλλά και των τηλεοπτικών εικόνων από τις διαδηλώσεις στην Αθήνα. Αρκετοί Γερμανοί τουρίστες είχαν ως εκ τούτου τις επιφυλάξεις τους, αλλά εν τω μεταξύ διαπιστώνονται πράγματι ανοδικές τάσεις».
Η ίδια χαρακτηρίζει πολύ καλή τη σχέση τιμής απόδοσης. «Εμείς προχωρήσαμε σε μείωση της τάξης του 10 % ενώ την ίδια ώρα μειώθηκαν σημαντικά τα πρόσθετα έξοδα στον τόπο των διακοπών, όπως για παράδειγμα οι τιμές στα εστιατόρια. Από τη σκοπιά μας, σχεδόν ποτέ άλλοτε δεν ήταν τόσο ελκυστικό να περάσει κανείς τις διακοπές του στην Ελλάδα.
Επίσης, γνωρίζουμε από τα ξενοδοχεία με τα οποία συνεργαζόμαστε ότι στρώνουν κόκκινο χαλί για τους Γερμανούς τουρίστες. Στους δημοφιλής τουριστικούς προορισμούς, όπως την Κρήτη, τη Ρόδο, την Κω, την Κέρκυρα, εκεί όπου χτυπά η καρδιά του τουρισμού, οι Έλληνες είναι φιλόξενοι όπως πάντα. Υπάρχουν λοιπόν πολλοί λόγοι για να επισκεφτεί κανείς την Ελλάδα».
Ίδια εικόνα και στον τουριστικό όμιλο Thomas Cook. Ο αριθμός των κρατήσεων είναι αισθητά μειωμένος σε σχέση με πέρσι, ωστόσο τις τελευταίες εβδομάδες τα μηνύματα είναι αρκετά ενθαρρυντικά, όπως δήλωσε ο εκπρόσωπος του ομίλου Ματίας Μπράντες.
«Η εξέλιξη των κρατήσεων εξαρτάται εν μέρει από την ειδησεογραφία. Όταν δεν υπάρχουν αρνητικές ειδήσεις, τότε ανεβαίνει ο αριθμός των κρατήσεων, αντίθετα όταν υπάρχουν, για παράδειγμα αναφορές για πολιτική αβεβαιότητα ή απεργίες, τότε υποχωρούν. Αυτό δεν είναι πάντα λογικό, αλλά σχετίζεται με την εμπιστοσύνη ή την έλλειψη εμπιστοσύνης», είπε.
Κρήτη, Ρόδος, Κως και Κέρκυρα οι σημαντικότεροι ελληνικοί προορισμοί στην παρούσα φάση για την Thomas Cook όπου οι πελάτες της έχουν την ευκαιρία να κλείσουν πακέτα έως και κατά 20 % φθηνότερα σε σχέση με πέρσι, λέει στη Deutsche Welle ο Μ. Μπράντες.