Ελαιόλαδο, κρασί, γαλακτοκομικά και τελευταία και αρτοσκευάσματα και γλυκά αποτελούν τις κατηγορίες τροφίμων και ποτών που φαίνεται ότι συγκινούν περισσότερο τους Κινέζους και δημιουργούν σημαντική εξαγωγική προοπτική για τις ελληνικές εταιρείες του κλάδου τροφίμων και ποτών.
Ήδη από πέρυσι έχουν εντατικοποιηθεί οι προσπάθειες για την αύξηση των ελληνικών εξαγωγών, κάτι που φαίνεται και από τα έως τώρα διαθέσιμα στοιχεία για το εξωτερικό εμπόριο της Ελλάδας με την Κίνα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ελληνικού Οργανισμού Εξωτερικού Εμπορίου, κατά το α’ τρίμηνο του 2012 οι ελληνικές εξαγωγές προς την Κίνα ανήλθαν σε 115.352.781 ευρώ, έναντι μόλις 31.256.347 ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2011, σημειώνοντας αύξηση 269,1%.
Σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές παρθένου ελαιόλαδου, αυτές το α’ τρίμηνο του 2012 ανήλθαν σε αξία σε 1.193.020 ευρώ έναντι μόλις 256.810 ευρώ το α’ τρίμηνο του 2011, σημειώνοντας αύξηση 364,55%. Με την επίδοση αυτή η Κίνα αποτελεί τον έβδομο μεγαλύτερο πελάτη του ελληνικού ελαιόλαδου.
Ήδη το 2011 είχε καταγραφεί αύξηση των ελληνικών εξαγωγών παρθένου ελαιόλαδου κατά 79% σε σχέση με το 2010, από 3.298 σε 5.900 τόνους. Το μερίδιο του ελληνικού ελαιόλαδου στην κινεζική αγορά είναι της τάξης του 9% με την Ισπανία και την Ιταλία να κυριαρχούν, έχοντας αποσπάσει μερίδιο 50% και 35% αντιστοίχως.
Τελευταία σημαντικά βήματα προόδου σημειώνουν και τα ελληνικά κρασιά. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Ελλάδας στη Σαγκάη, το 2011 οι ελληνικές εξαγωγές κρασιών προς την Κίνα αυξήθηκαν κατά 285%, καθώς η αξία τους ανήλθε σε 1.947.745 δολάρια, έναντι 505.560 δολάρια το 2010.
Εντός του α’ τριμήνου του 2012 οι εξαγωγές ελληνικών κρασιών στην Κίνα διαμορφώθηκαν σε 304.060 ευρώ. Το μεγαλύτερο μερίδιο από τις χώρες που εξάγουν κρασί στην Κίνα έχει η Γαλλία με 48% και ακολουθούν η Αυστραλία και η Χιλή.
Όπως επισημαίνει το ελληνικό γραφείο στη Σαγκάη, τελευταία παρατηρείται πολιτική ενθάρρυνσης της κατανάλωσης ελαιόλαδου, κρασιών, καθώς και γαλακτοκομικών, κυρίως γάλακτος και γιαουρτιού, κάτι που μπορούν να εκμεταλλευθούν οι ελληνικές επιχειρήσεις.
Δυναμικά ανερχόμενοι κλάδοι στην Κίνα θεωρούνται, τέλος, η αρτοποιία και η ζαχαροπλαστική, με τα καταστήματα πώλησης ψωμιού, αρτοσκευασμάτων και γλυκών να είναι εξαιρετικά δημοφιλή στους Κινέζους ως καταστήματα γρήγορης εστίασης.
Τατούλης: "Οι σχέσεις φιλίας μεταξύ Ελλάδας και Κίνας θα βοηθήσουν αποφασιστικά στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας"
Σε συνέντευξη που παραχώρησε ο κ. Τατούλης σε ένα από τα μεγαλύτερα δορυφορικά κανάλια της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, τόνισε πως "ήδη υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από μεγάλη κινεζική σύμπραξη για επενδύσεις στην περιφέρεια Πελοποννήσου στον τομέα της ενέργειας και της μεταφοράς αγροτικών προϊόντων" και υπογράμμισε τη σπουδαιότητα των σχέσεων που έχουν αναπτυχθεί μεταξύ της περιφέρειας Πελοποννήσου και της Κίνας.
"Οι σχέσεις φιλίας μεταξύ Ελλάδας και Κίνας θα βοηθήσουν αποφασιστικά στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας, της ανταλλαγής πολιτιστικού αποθέματος και κυρίως διαμέσου των νέων οι οποίοι αποτελούν τους καλύτερους κήρυκες για το μέλλον", δήλωσε ο κ. Τατούλης και πρόσθεσε ότι η περιφέρεια Πελοποννήσου, με τον ολοκληρωμένο σχεδιασμό της για την ανάπτυξη έχει επιτύχει τη δημιουργία ενός ασφαλούς και φιλικού επενδυτικού περιβάλλοντος.