Διακρατική συμφωνία, που θα προβλέπει την λειτουργική ενοποίηση του Ελληνικού, του Ιταλικού, του Κυπριακού και του Μαλτεζικού εναέριου χώρου θα υπογραφεί τον Οκτώβριο, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Ανάπτυξης.
Στόχος της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας, η οποία εντάσσεται στο πρόγραμμα "BLUE MED" και απορρέει από το Κοινοτικό Δίκαιο, είναι η ενισχυμένη συνεργασία κρατών στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου για τη μείωση των καθυστερήσεων στις πτήσεις και τον περιορισμό του κόστους των αερομεταφορών.
Ειδικότερα, βάσει της συμφωνίας λειτουργικής ενοποίησης, οι εναέριοι χώροι Ιταλίας, Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας θα μετατραπούν σε ένα Λειτουργικό Τμήμα Εναέριου Χώρου - FAB (Functional Airspace Block), όπως θα συμβεί άλλωστε και ανάμεσα σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, που θα ενοποιήσουν τα όρια των FIR τους σε ενιαίους υποτομείς του ευρωπαϊκού «ενιαίου ουρανού» (π.χ. Ισπανία - Πορτογαλία, Γαλλία - Γερμανία - Κάτω Χώρες κτλ).
Στόχος της Κομισιόν είναι η ταχύτερη και ασφαλέστερη κυκλοφορία των αεροπλάνων πάνω από τον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο, καθώς με τα FAB «επιδιώκεται να μειωθούν οι καθυστερήσεις των πτήσεων, να υπάρξει περιορισμός του κόστους στις αερομεταφορές και να διευκολυνθεί η κυκλοφορία των αεροπλάνων, ειδικά σε περιόδους μεγάλης τουριστικής κίνησης», όπως αναφέρει το υπουργείο Υποδομών και Ανάπτυξης.
Όπως τονίστηκε σε σχετική συνάντηση μεταξύ του υπουργού, κ. Κ. Χατζηδάκη και του συντονιστή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για θέματα λειτουργικών τμημάτων του ευρωπαϊκού εναέριου χώρου, κ. Γκιόργκ Γιαρτζεμπόφσκι, η δεύτερη φάση του προγράμματος BLUE MED θα ολοκληρωθεί με την υπογραφή διακρατικής συμφωνίας τον Οκτώβριο, ενώ θα ακολουθήσει η τρίτη και τελική φάση για την υλοποίηση της αναδιοργάνωσης του FAB.