27 Σεπτεμβρίου 2012

Σαν χθες (26-9-2000) ναυάγησε το «Εξπρές Σάμινα» με 81 νεκρούς-Ποιοι ήταν οι βασικοί μέτοχοι της πλοιοκτήτριας εταιρίας M.F.D.

[Υπουργός ήταν ο Παπουτσής και θυμόμαστε ότι δεν ίδρωσε το αυτάκι του... ας δούμε και τους υπόλοιπους]

Σαν χθες, το βράδυ της 26ης Σεπτεμβρίου του 2000 το «Εξπρές Σάμινα» σαλπάρει από το λιμάνι του Πειραιά με 533 άτομα, από τα οποία τα 472 ήταν επιβάτες και τα υπόλοιποι 61 το πλήρωμα. Λίγο πριν τις 22.00, ενώ το πλοίο ετοιμάζεται για τον κατάπλου του στο λιμάνι της Παροικιάς (πρωτεύουσα-χώρα) της Πάρου...
προσκρούει στις 22.12 με ανέμους 8 μποφόρ, 2 μίλια ανοικτά της Πάρου, με ταχύτητα 18 μιλίων, στις χαρτογραφημένες νησίδες «Πόρτες» με αποτέλεσμα τα βράχια να σχίσουν τα ύφαλα του πλοίου προκαλώντας του ρήγμα περίπου τριών μέτρων στη βάση του πτερύγιου εξισορρόπησης με το νερό να εισβάλλει στο μηχανοστάσιο του πλοίου παίρνοντας γρήγορα κλίση προς τα δεξιά και βυθίζοντάς το σε 25 λεπτά.
Ήταν μία από τις μεγαλύτερες ναυτικές τραγωδίες στην Ελλάδα με 81 νεκρούς, η δεύτερη μεγαλύτερη μετά το ναυάγιο του οχηματαγωγού Ηράκλειον
Το «Εξπρές Σάμινα» ανήκε στην εταιρία Minoan Flying Dolphins (Μ.F.D)
ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΜΕΤΟΧΟΙ ΤΗΣ M.F.D.
Οι βασικοί μέτοχοι της Minoan Flying Dolphins ήταν:
Αγαπητός Αντώνης (πλοιοκτήτης)
–Αγαπητός Κώστας (πλοιοκτήτης)
–Αγούδημος Δημήτρης (πλοιοκτήτης)
–Βασιλάκης Θεόδωρος (Αegean Airlines Auto Hellas)
–Βαρδινογιάννης Γιώργος (επιχειρηματίας)
–Βρυώνης Φίλιππος (Ατέρμων, Γενέρ)
–Γουλανδρής Μιχάλης (Π & Κ ΑΧΕ)
–Γουρδομιχάλης Ευστάθιος (εφοπλιστής)
–Γούτος Γεώργιος (πλοιοκτήτης)
–Ιωάννου Δάκης (Αβαξ, Intercontinental)
–Κόκκαλης Σωκράτης (Ομιλος Intracom, Θρύλος Α.Ε.)
–Κοντομηνάς Δημήτριος (Interamerican, Intertrust)
–Λασκαρίδης Θανάσης (Hyatt)
–Λασκαρίδης Πάνος (Hyatt)
–Μάτσας Μάκης (Minos EMI)
–Πολίτης Δημήτριος (Γνώμων Α.Ε.)
–Θρύλος Α.Ε. (Ιδιοκτήτρια Εταιρεία Ολυμπιακού)
Όπως είναι γνωστό ο 55χρόνος εφοπλιστής-αντιπρόεδρος-διευθύνων σύμβουλος της Μinoan Flying Dolphins και πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας (ΕΕΑ), Παντελής Σφηνιάς, μη αντέχοντας το βάρος της τραγωδίας και της πίεσης που του ασκήθηκε έδωσε τέλος στη ζωή του το πρωί της 29ης Νοεμβρίου του 2000 πέφτοντας από τον έκτο όροφο του κτιρίου της εταιρείας στην Ακτή Κονδύλη στον Πειραιά. Ένα 24ωρο πριν την αυτοκτονία είχε σύσκεψη στα γραφεία της "Ιντεραμέρικαν" με τους μεγαλομέτοχους Κοντομηνά, Βρυώνη, Ιωάννου, Βασιλάκη και Λασκαρίδη με αντικείμενο την οικονομική πορεία της MFD με δεδομένη την μη είσοδό της (παρά τις αρχικές προβλέψεις) στο Χρηματιστήριο. Δημοσιογραφικές μάλιστα πληροφορίες , που όμως δεν επιβεβαιώνονται, αναφέρουν ότι ενδεχομένως ο Π. Σφηνιάς να δεχόταν πιέσεις από ανθρώπους που είχαν δώσει χρήματα στοχεύοντας στην υπεραξία της μετοχής.
Κατά τον Ριζοσπάστη:
http://www2.rizospastis.gr/story.do?id=1417761&publDate=

Το πλοίο ήτανε σαπάκι,
μα είχε πάρει το «οκέι»
να κουβαλάει τον κοσμάκη
ως «αξιόπλοο» να πλέει
και εταξίδευε «έξτρα πρίμα»
αυτή η κάσα μες στο κύμα.
*
Κι ογδόντα
έπνιξε ένα βράδυ,
τάφος της θάλασσας ο πάτος,
μα οι δικαστές
έβγαλαν λάδι,
τους πλοιοκτήτες
και το κράτος,
έφταιξαν, είπανε, οι ναύτες
κι όχι οι μεγάλοι νεκροθάφτες.
*
Ογδόντα οι θάνατοι,
οι φόνοι
κι αθώοι, λέει,
οι δολοφόνοι,
κράτος, κεφάλαιο σκοτώνουν
δίχως ποτέ τους
να πληρώνουν!

ΣΗΜ. Το πλοίο είχε πιστοποιητικό αξιοπλοΐας από τον Ελληνικό Νηογνώμονα

ΣΧΕΤΙΚΑ: