Το πρακτορείο δημοσιεύει εκτενές ρεπορτάζ σχετικά με τον ΟΔΔΥ. Μεταξύ άλλων αναφέρει ότι το 2011 ο ΟΔΔΥ ήταν στον κατάλογο των υπό κατάργηση οργανισμών. Υπουργικό διάταγμα που εκδόθηκε το Νοέμβριο, ανακοίνωσε την κατάργησή του.
Όμως ο εν λόγω οργανισμός καταργήθηκε στα χαρτιά.
Εργαζόμενοι και κυβερνητικοί αξιωματούχοι αποκάλυψαν στο Reuters ότι ο ΟΔΔΥ υφίσταται ακόμη με διαφορετική ονομασία ΔΔΔΥ-όχι πλέον σαν οργανισμός, αλλά σαν διεύθυνση- απλώς μετατράπηκε σευπηρεσία του ελληνικού υπουργείου Οικονομικών. Ενώ το προσωπικό μειώθηκε, μεγάλο τμήμα του κόστους μεταφέρθηκε σε συντάξεις αντί μισθών, καθώς πολλοί εργαζόμενοι συνταξιοδοτήθηκαν, και η αναταραχή έπληξε την ικανότητα του οργανισμού να διοργανώνει δημοπρασίες με στόχο την άντληση χρημάτων. Έτσι ενώ πέρσι διοργάνωνε 1 πλειστηριασμό το μήνα, φέτος σαν Διεύθυνση του ΥΠΟΙΚ έχει κάνει 1 πλειστηριασμό όλο το χρόνο.... και πως να κάνει περισσότερους όταν λόγω της μετονομασίας τους έχουν κόψει το ιντερνετ!!
Το υπουργείο Οικονομικών και το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης αρνήθηκαν να προβούν σε σχετικό σχόλιο. Ωστόσο ο Δημήτρης Κούβαρης, επικεφαλής του ΔΔΔΥ από το Μάρτιο, υπεραμύνθηκε των προσπαθειών για αναδιοργάνωση. Δήλωσε μεταξύ άλλων ότι στόχος είναι η μείωση των δαπανών, ο καλύτερος έλεγχος των εξόδων και η βελτίωση των υπηρεσιών. Παπάρια μάντολες δηλαδή...
Όλο το άρθρο εδώ
Και διαβάστε κι την ΗΜΕΡΙΣΙΑ που λέει ότι δεν τρέχει γάτα ούτε ζημιά και ο ΔΔΔΥ ετοιμάζεται να ξαναπετάξει... καθώς ξεκίνησαν ήδη οι κομπίνες με τις δημοπρασίες:
Κομπίνες κυκλωμάτων με αυτοκίνητα του ΟΔΔΥ
Η ενεργοποίηση και πάλι των δημοπρασιών από τη Διεύθυνση Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού (πρώην ΟΔΔΥ, τώρα ΔΔΔΥ) έχει ανοίξει και πάλι την «όρεξη» των επιτήδειων κυκλωμάτων τα οποία έναντι προκαταβολής υπόσχονται σε ανυποψίαστους καταναλωτές φθηνά ΙΧ!
Ηδη ο Κ.Π. Έχει προσεγγίσει περισσότερους από 50 πολίτες οι οποίοι του έχουν δώσει προκαταβολές που κυμαίνονται μεταξύ 500 και 5.000 ευρώ για να προμηθευτούν φθηνά πετρελαιοκίνητα ΙΧ διετίας.
Η μέθοδος τόσο σε στελέχη του πρώην ΟΔΔΥ όσο και στις Αρχές είναι γνωστή καθώς όλα αυτά τα κυκλώματα δρουν με την μέθοδο της «πυραμίδας» δηλαδή ο ένας πελάτης φέρνει τον άλλον.
Ειδικότερα ο Κ.Π. Ξεκίνησε τη δράση του από κάποιον ανυποψίαστο καταναλωτή στον οποίο υποσχέθηκε ένα VW Tiguan πετρελαιοκίνητο μάλιστα με 1η άδεια κυκλοφορίας το 2010 το οποίο έχει κατασχεθεί από εξουσιοδοτημένο έμπορο και αναμένεται να εκποιηθεί από τον ΔΔΔΥ. Ομως για να μην συμπεριληφθεί στην δημοπρασία το συγκεκριμένο αυτοκίνητο θα πρέπει ο πελάτης να δώσει 500 ευρώ ώστε να «κατατεθεί» κάποιος φάκελλος και στη συνέχεια να περάσει στην κατοχή του εξοφλώντας το με μόλις 7.500 ευρώ!
Αλλος υποψήφιος πελάτης έδωσε 5.000 ευρώ ώστε να προμηθευτεί μια υπερπολυτελή Aston Martin η οποία επίσης φέρεται πως έχει κατασχεθεί από άλλο έμπορο και βρίσκεται στον ΔΔΔΥ με τελική τιμή τις 45.000 ευρώ...
Κάποιος άλλος για την απόκτηση μιας Porsche Cayenne 3,2 V6 μοντέλο 2006 έδωσε προκαταβολή 2.000 ευρώ ώστε το αυτοκίνητο να μην δημοπρατηθεί στον ΔΔΔΥ και να την αποκτήσει έναντι μόλις 9.000 ευρώ.
Ομως ο Κ.Π. μάλλον πιάστηκε «αδιάβαστος» από κάποιον καταναλωτή ο οποίος μπήκε στην ιστοσελίδα του πρώην ΟΔΔΥ και είδε πως καμία δημοπρασία δεν πρόκειται να γίνει σε 90 ημέρες και σε όσες έγιναν σε καμία δεν περιελάμβαναν τα αυτοκίνητα που υπόσχονταν ο επιτήδιος πως θα αφαιρέσει από τις εκποιήσεις. Παράλληλα ο Κ.Π. Δεν γνώριζε πως έχει καταργηθεί η έκπτωση στα τεκμήρια αλλά ούτε και τον άτοκο διακανονισμό αποπληρωμής...
Ο γενικός Διευθυντής της ΔΔΔΥ κ. Δημήτρης Κούβαρης μιλώντας στην «Η» τόνισε μεταξύ άλλων πως: «Οι δημοπρασίες του ΔΔΔΥ είναι ανοικτές για όλους και σε καμία περίπτωση κανένα αυτοκίνητο δεν μπορεί να εξαιρεθεί από τις λίστες των δημοπρασιών. Οι καταναλωτές δεν πρέπει να δίνουν σε κανέναν προκαταβολή καθώς κινδυνεύουν να χάσουν τα χρήματά τους και ο μόνος τρόπος για να αποκτήσει κανείς αυτοκίνητο, σκάφος ή άλλα αντικείμενα από την ΔΔΔΥ είναι να συμμετέχει στις δημοπρασίες!».
Παράλληλα ο κ. Κούβαρης σχολιάζοντας το θέμα που έχει προκύψει με τον Κ.Π. Ανέφερε πως τέτοια περιστατικά απάτης είναι συχνά και κατά το παρελθόν πάρα πολλοί ανυποψίαστες καταναλωτές καταφεύγουν στην διοίκηση του πρώην ΟΔΔΥ αναζητώντας λύση στο πρόβλημά τους...
Οι δημοπρασίες
Εδώ και ένα μήνα ξεκίνησαν και πάλι οι εκποιήσεις οχημάτων, πλωτών αλλά και υλικών από την Διεύθυνση Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού (πρώην ΟΔΔΥ) η οποία υπάγεται πλέον στην 7η Τελωνειακή Διεύθυνση. Μάλιστα ο κ. Κούβαρης διεπίστωσε κατά τις πρώτες δημοπρασίες του Αυγούστου μεγάλο ενδιαφέρον από τους καταναλωτές οι οποίοι αναζητούν φθηνές και αξιόπιστες λύσεις για τις μετακινήσεις τους με άκρως δελεαστικό πρόγραμμα αποπληρωμής. Ειδικότερα όσοι από τους συμμετέχοντες αναδειχθούν τελευταίοι πλειοδότες υποχρεούνται να καταβάλουν αμέσως το 10% της τιμής πλειοδοσίας σε μετρητά και να υπογράψουν το σχετικό πρακτικό. Το υπόλοιπο 90% της τιμής πλειοδοσίας υποχρεούνται να το καταβάλουν, μετά την κατακύρωση του αποτελέσματος από το Δ.Σ., είτε σε μετρητά, οπότε έχουν έκπτωση 30%, είτε με δόσεις, που ορίζονται για τους εν ενεργεία υπαλλήλους του Δημοσίου Τομέα σε 72 μηνιαίες ισότοπες και άτοκες, και για όλους τους υπόλοιπους αγοραστές σε 24 τριμηνιαίες αντίστοιχα, ισότοπες και άτοκες. Και στις δύο, επομένως, περιπτώσεις ο συνολικός χρόνος εξόφλησης είναι 6 χρόνια. Οι μηνιαίες δόσεις δε μπορεί να είναι κατώτερες των 60 ευρώ και οι τριμηνιαίες κατώτερες των 240 ευρώ.
Ξανά online δημοπρασίες
Ο πρώην OΔΔΥ πέραν των παραδοσιακών δημοπρασιών είχε ολοκληρώσει και ξεκινήσει και εκποιήσεις αυτοκινήτων μέσω Διαδικτύου. Ωστόσο κάποιο τεχνικό κόλλημα δεν είχε επιστρέψει την επανεκκίνησή τους μέχρι πρώτινος και σύμφωνα με τον κ. Κούβαρη εντός του Σεπτεμβρίου θα έχουν λυθεί τα τεχνικά προβλήματα και μάλιστα ετοιμάζεται online δημοπρασία πλωτών εντός του μήνα που διανύουμε.
Τα αγκάθια...
Ο πρώην ΟΔΔΥ με ατού την άτοκη και πολύμηνη αποπληρωμή των αυτοκινήτων και πλωτών είχε και ένα πολύ μεγάλο ατού που αφορούσε στα τεκμήρια διαβίωσης τα οποία ήταν μειωμένα κατά 40%. Τώρα τα δεδομένα έχουν αλλάξει και πλέον όσοι αποκτούν ΙΧ ή σκάφος από τον ΔΔΔΥ δεν επωφελούνται της μείωσης των τεκμηρίων αντιθέτως το ύψος τους υπολογίζεται όπως σε ένα καινούριο ΙΧ. Δηλαδή αν κάποιο ΙΧ έχει 1η άδεια κυκλοφορίας σε άλλη χώρα το 2004 κανονικά θα έπρεπε να είχε έκπτωση στο τεκμήριο 30% λόγω παλαιότητας. Αντίθετα αν προμηθευτεί κάποιος το συγκεκριμένο ΙΧ από την ΔΔΔΥ τότε το τεκμήριο είναι ανάλογο ενός καινούριου ΙΧ με τον ίδιο κυβισμό κινητήρα.
Οσον αφορά στα Τέλη Κυκλοφορίας εξαιτίας της αλλαγής του τρόπου υπολογισμού στα ΙΧ με 1η άδεια κυκλοφορίας μετά την 1η Νομεβρίου του 2010 (υπόλογίζονται βάσει των εκπομπών CO2 και όχι βάσει του κυβισμού του κινητήρα) ο υπολογισμός τους παραγματοποιείται ανάλογα με την ημερομηνία κατασκευής τους και συνεπώς τα Τέλη των παλαιότερων ΙΧ υπολογίζονται βάσει του κυβισμού και των νεώτερων βάσει των εκπομπών CO2.
Πάντως ο κ. Κούβαρης προσπαθεί με κάθε τρόπο να επαναφέρει την έκπτωση των τεκμηρίων στα ΙΧ και πλωτά που εκποιεί η ΔΔΔΥ ώστε να ενισχύσει τα κίνητρα απόκτησής τους από τους καταναλωτές.