Πολλές οι πληροφορίες σήμερα για νέα προσπάθεια «παντρέματος» της Olympic με την Aegean, ακολουθώντας μάλλον το παράδειγμα των τραπεζών. Μια συγχώνευση που αν πραγματοποιηθεί, (η προηγούμενη προσπάθεια το 2011 σταμάτησε από την άρνηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να εγκρίνει την συμφωνία λόγω δημιουργίας μονοπωλίου), θα δημιουργήσει μια μεγάλη ελληνική αεροπορική εταιρεία.
Επειδή όμως, δεν θα είναι πια η μόνη που δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά, μετά και την έλευση της Cyprus Airways, αυτή η συμφωνία αφενός θα μπορούσε να εγκριθεί από την Κομισιόν και αφετέρου, θα είχε οφέλη για την εγχώρια αεροπορική αγορά. Και αυτό γιατί δεν θα υπήρχε μονοπώλιο και ο ανταγωνισμός θα διατηρείτο.
Μια συγχώνευση Aegean-Olympic δεν σημαίνει για παράδειγμα ότι κανείς δεν θα κάλυπτε τις άγονες γραμμές. Αντίθετα, αυτές οι αεροπορικές συνδέσεις πάντα θα έχουν ενδιαφέρον αφού επιδοτούνται από το ελληνικό δημόσιο για να καλύπτονται και να εκτελούνται τα δρομολόγια στα απομακρυσμένα νησιά και την παραμεθόριο. Όπως γίνεται και σήμερα.
Επιπλέον, δεν σημαίνει ότι μια μεγάλη αεροπορική θα φέρει ακριβότερα εισιτήρια, αφού θα θέλει να διατηρήσει αμείωτη την πελατεία της και το μεταφορικό της έργο. Γι’ αυτό εξάλλουγίνονται συγχωνεύσεις εταιρειών, όπως και για τις οικονομίες σε κόστη.
Το γεγονός ότι η κυπριακή αεροπορική εταιρεία Cyprus Airways μπήκε πολύ δυνατά στα δρομολόγια εσωτερικού της Ελλάδας και η αύξηση της παρουσίας της στην χώρα μας σε προορισμούς υψηλής ζήτησης (εκτιμάται ότι καλύπτει ήδη το 50% των πιο δημοφιλών προορισμών) δείχνει ότι ο ανταγωνισμός μπορεί και λειτουργεί και θα συνεχίσει αφού και οι Κύπριοι με τη σειρά τους θέλουν να αυξήσουν τους πελάτες τους. Και ακριβαίνοντας τις τιμές κανείς δεν μπορεί να το πετύχει.
E.X.