Σύμφωνα με αποκλειστικό ρεπορτάζ του "Ελεύθερου Τύπου" της Κυριακής, το υπουργείο Παιδείας εξετάζει το ενδεχόμενο να καθιερώσει εξετάσεις στη Γλώσσα και τα Μαθηματικά στη Γ΄ και τη ΣΤ' τάξη Δημοτικού, για την έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση των κενών των μαθητών.
Τα "κενά του Δημοτικού" ενοχοποιούνται για την σχολική αποτυχία στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, σπρώχνοντας κάθε χρόνο έξω από τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση περίπου 70.000 - 80.000 μαθητές, αριθμοί που υπερβαίνουν το 10% του μαθητικού πληθυσμού στη δημόσια εκπαίδευση.
Περίπου 40.000 μαθητές εγκαταλείπουν το σχολείο και χάνονται σε άγνωστες κοινωνικές διαδρομές, που δεν μπορούν να εντοπίσουν οι επίσημες στατιστικές, σύμφωνα με το δημοσίευμα.
Οι υπόλοιποι είναι όσοι κάθε χρόνο "κόβονται" και βρίσκονται με το ένα πόδι έξω από το σχολείο, αναγκασμένοι να επαναλάβουν την τάξη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, εάν τα καταφέρουν, υπάρχει πιθανότητα να συνεχίσουν το σχολείο, ενώ όσοι απορρίπτονται για δεύτερη φορά, δεν προσπαθούν εκ νέου.
Ωστόσο, ο σχεδιασμός του υπουργείου φαίνεται πως "σκοντάφτει" στην χρηματοδότηση. Τα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας έχουν σταματήσει, εφόσον έχει κλείσει η στρόφιγγα των κοινοτικών κονδυλίων.
Σύμφωνα με πηγές που επικαλείται η εφημερίδα, αναζητείται διέξοδος μέσω του ΕΣΠΑ, καθώς "η αντιμετώπιση της σχολικής αποτυχίας και η συγκράτηση της μαθητικής διαρροής είναι μεταξύ των βασικών προϋποθέσεων για τη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής".
Επιτροπή υπό τον καθηγητή Παιδαγωγικής, Ηλία Ματσαγγούρα, έχει αναλάβει να καταρτίσει το πλαίσιο της αξιολόγησης δασκάλων και καθηγητών. Το σχετικό προεδρικό διάταγμα αναμένεται να εκδοθεί προς το τέλος του χρόνου, με στόχο να εφαρμοστεί από την επόμενη σχολική χρονιά.
news247.gr