08 Δεκεμβρίου 2012

Αφοσιωμένος μέχρι την τελευταία στιγμή στον πατέρα του ο Βασίλης Ντερτιλής

Ακροβατούσε ανάμεσα στην πίστη στη Δημοκρατία και την αγάπη για τον πατέρα του


Η είδηση του θανάτου του Βασίλη Ντερτιλή από εγκεφαλικό ανεύρυσμα πριν από μερικές μέρες στην Αυστρία όπου ζούσε με την δεύτερη σύζυγό του και τις δύο έφηβες κόρες του έγινε πρωτοσέλιδο, αφού ο πατέρας του αρνήθηκε να παραστεί στην κηδεία του γιου του για να μην υπογράψει το σχετικό αίτημα προσωρινής άδειας στις αρχές.

O Νικόλαος Ντερτιλής προτίμησε να μην αποχαιρετήσει τον γιο του παρά να ζητήσει χάρη για να παραστεί στην κηδεία.

Καταδικασμένος σε ισόβια για την δολοφονία του Μιχάλη Μυρογιάννη έξω από το Πολυτεχνείο στις 16 Νοεμβρίου του 1973, δεν ζήτησε ποτέ χάρη, προτιμώντας να τελειώσει τη ζωή του στην φυλακή.

«Μέχρι την δεκαετία του 80», λέει στα ΝΕΑ ο πρώην αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, Λεωνίδας Βασιλικόπουλος, «τα πράγματα δεν ήταν εύκολα για τον υιό Ντερτιλή. Επρεπε να αποδείξει ως αξιωματικός την πίστη του στην Δημοκρατία και ταυτόχρονα να μην αποκηρύξει τον πατέρα του. Οταν έπεσε η χούντα κάλεσα τον Ντερτιλή στο γραφείο μου -ήμουν τότε διοικητής του 2ου κλάδου του ΓΕΝ- και του είπα ότι εφόσον αφοσιωθεί στο καθήκον του δεν είχε τίποτε να φοβηθεί.

Μου απάντησε ευθαρσώς: «Κύριε αντιπλοίαρχε να είστε βέβαιος ότι θα πράξω το καθήκον μου, όμως σας δηλώνω ότι θα συνεχίσω να επισκέπτομαι τον πατέρα μου στην φυλακή».

Ηταν πιστός γιος, αλλά και πιστός ως πατριώτης. Και μπορώ να πω ότι τήρησε και τις δύο υποσχέσεις του.

ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ