Την ώρα που η ΣΤΑΣΥ Α.Ε. προσφεύγει στη δικαιοσύνη για την απεργία στο Μετρό και που οι εργαζόμενοι ετοιμάζονται για κινητοποιήσεις διαρκείας, έντονες είναι οι αντεγκλήσεις αναφορικά με τον τρόπο διαχείρισης των απεργιών.
Ειδικότερα, όπως σήμερα παρουσιάζει το protothema.gr, ενώ καθημερινά χάνονται ώρες εργασίας και οι πολίτες δεν έχουν πρόσβαση στις συγκοινωνίες, με μια σειρά διαδικασιών οι συνδικαλιστές του Μετρό κατορθώνουν και να απεργούν και να αμείβονται, με αποτέλεσμα η ΣΤΑΣΥ Α.Ε. να "πατάει" σε αυτήν τη συνθήκη και να ζητά διακοπή των κινητοποιήσεων.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία, κατά την εκ περιτροπής απεργία, όταν το ένα σωματείο δεν κινείται, με το πρόσχημα των "λόγων ασφαλείας" τα άλλα σωματεία δηλώνουν πως αναγκάζονται να μην εργαστούν κι έτσι λαμβάνουν κανονικά τις πληρωμές τους. Θα πρέπει να σημειώσουμε πως στο μετρό τα σωματεία είναι περισσότερα του ενός (6 συνολικά) περιλαμβάνοντας το ΣΗΕΚ, το ΣΕΛΜΑ, το ΣΕΚΕΛΜΑ και άλλα. Το ΣΕΛΜΑ (πρώην ΑΜΕΛ) έχει 1.050 μέλη, το σωματείο ΗΣΑΠ 460, το ΣΗΕΚ 450, το ΤΡΑΜ 370, οι ηλεκτροδηγοί 150 και το ΣΕΚΕΛΜΑ - που συνήθως απεργεί - μόνο 50. Αν λοιπόν για παράδειγμα το σωματείο ΣΗΕΚ απεργήσει οι γραμμές πρώην ΗΣΑΠ και πρώην ΑΜΕΛ δεν λειτουργούν για "λόγους ασφαλείας" όμως ενώ κανείς δεν εργάζεται, όλοι πληρώνονται. Για παράδειγμα εάν το σωματείο ΣΕΚΕΛΜΑ απεργήσει έχοντας μόνο 50 άτομα ως μέλη, επειδή έχει τον έλεγχο των γραμμών 2 και 3 δύναται να σταματήσει πλήρως τη λειτουργία χωρίς όμως συνέπειες στις αμοιβές των άλλων εργαζόμενων.
Ένα παράδειγμα είναι αυτό της 24ώρης απεργίας στις 20 Δεκέμβρη. Τα στατιστικά της απεργίας δείχνουν πως τα πρώην μέσα απέργησαν ως εξής: πρώην ΑΜΕΛ 58%, πρώην ΗΣΑΠ 42%, πρώην ΤΡΑΜ 4%. Δηλαδή τα μέσα τη συγκεκριμένη ημέρα ακινητοποιήθηκαν, όμως το 96% των εργαζόμενων έλαβε κανονικά την αμοιβή του. Σε μεγάλο βαθμό η νομική επιχειρηματολογία της ΣΤΑΣΥ Α.Ε. θα βασιστεί στις συγκεκριμένες μετρήσεις με στόχο την κήρυξη της απεργίας ως καταχρηστικής.