[Οι ναζί που θα μας έπαιρναν μέχρι και την ιδιωτική περιουσία και τα σπίτια, φεύγουν από το "προτεκτοράτο" τους... άλλη μια επιβεβαίωση του πόσο μαλάκ@ς είναι οι πατριώτες του κ@λου]
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Η Shenzhen είναι μία κινεζική κοινότητα που από τα τέλη της δεκαετίας του ʽ70 «φιλοξενεί» μία από τις πρώτες Ειδικές Οικονομικές Ζώνες της κινεζικής αυτοκρατορίας. Αποτέλεσε, σύμφωνα με τους αναλυτές, «δοκιμαστικό σωλήνα» της πολιτικής προσέλκυσης ξένων επενδυτών στη χώρα, με το εγχείρημα να στέφθηκε με επιτυχία, καθώς η Shenzhen αποτελεί, σήμερα, μία από τις πλουσιότερες πόλεις της Κίνας.
Δεν είναι τυχαίο ότι η Shenzhen Airport, η εταιρεία που διαχειρίζεται το ομώνυμο αεροδρόμιο της κινεζικής πόλης που συνορεύει με το Χονγκ Κονγκ -συγκαταλέγεται μεταξύ των πέντε μεγαλύτερων της Κίνας- ενδιαφέρεται για το «Ελευθέριος Βενιζέλος», όπως προέκυψε από τη χθεσινή συνάντησή της με τον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα.
Η ετήσια επιβατική κίνηση του Shenzhen Airport αγγίζει τα 30 εκατ. άτομα και είναι υπερδιπλάσια, σε σύγκριση με αυτήν στο «Ελ. Βενιζέλος» (το 2012 διακινήθηκαν 12,94 εκατ. επιβάτες).
Η πρόθεση της Hochtief να πουλήσει το ποσοστό της (40%) στο «Ελ. Βενιζέλος», σε συνδυασμό με τον κυβερνητικό προγραμματισμό για έναρξη του διαγωνισμού, μέσα στο δεύτερο εξάμηνο, για τη διάθεση του 55%, που κατέχει το Δημόσιο στο αεροδρόμιο, προσελκύει το ενδιαφέρον ξένων επενδυτών, όπως το Κατάρ και η Γαλλία (Vinci).
Οι Κινέζοι επιδιώκουν να αποκτήσουν προβάδισμα, σε αυτή τη φάση σε επίπεδο lobbying, με την κινεζική ENA να είναι ακόμη μία εταιρεία που είχε κάνει γνωστό το ενδιαφέρον της για τα ποσοστά της Hochtief στα διεθνή αεροδρόμια.
Στους υποψήφιους μνηστήρες από την Ασία συγκαταλέγεται η Fredmann Pacific Asset Management, της οποίας στελέχη συναντήθηκαν, χθες, με τον υπουργό Οικονομικών. Η κινεζικών συμφερόντων εταιρεία διαχείρισης ενεργητικού συμμετέχει με 45,72% στην China Aircraft Leasing Company Limited που παρέχει υπηρεσίες leasing αεροσκαφών στην Κίνα και στην Ασία.
Η τελευταία ελέγχεται από την κινεζική κρατική εταιρεία Everbright Group που δραστηριοποιείται στον χρηματοπιστωτικό κλάδο.
Με άλλα λόγια, οι διεκδικητές του ποσοστού της Hochtief (μέσω των Hochtief Airports Capital και Hochtief Airport) και ενδεχομένως του 50% του Δημόσιου στο Ελ. Βενιζέλος αυξάνουν δραματικά το επίπεδο του ανταγωνισμού.
Χρεώσεις
Όσον αφορά στις χρεώσεις του διεθνούς αερολιμένα Αθηνών, εκτιμάται ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα λάβει μέριμνα για την μείωσή τους στον προσεχή διαγωνισμό.
Εξάλλου, σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου, ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Γιάννης Εμίρης παραδέχτηκε ότι «τα επίπεδα τιμών στο διεθνή αερολιμένα είναι από τα υψηλότερα στην ευρύτερη περιοχή», διευκρινίζοντας ότι η υφιστάμενη σύμβαση είναι ξεχωριστή περίπτωση, λόγω της μικρής διάρκειάς της.
Σημειώνεται ότι, σήμερα, το 30% ΔΑΑ έχει μεταβιβαστεί στο ΤΑΙΠΕΔ, το 25% ανήκει στο Δημόσιο, το 5% σε ιδιώτη επενδυτή, το 13,3% στην Hochtief Airports Capital και το 26,7% στην Hochtief Airports.
Σύμφωνα με τα προσώρας δεδομένα, ο διαγωνισμός θα αφορά τη χρονική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης, την πώληση του ποσοστού του Δημοσίου και ενδεχομένως την ταυτόχρονη πώληση του ποσοστού της Hochtief.
dimitris.delevegos@capital.gr
Πηγή:www.capital.gr