Το Αζερμπαϊτζάν είναι ο επόμενος σταθμός στο ταξίδι του Πρωθυπουργού, ο οποίος ολοκλήρωσε χθες την επίσκεψή του στην Κίνα.
Ο κ. Σαμαράς θα πραγματοποιήσει σήμερα επίσκεψη εργασίας στο Μπακού, όπου θα συναντηθεί με την πολιτική ηγεσία του Αζερμπαϊτζάν, ενώ αργά το βράδυ της ίδιας ημέρας θα επιστρέψει στην Αθήνα.
Ικανοποίηση για τα αποτελέσματα της επίσκεψης στην Κίνα
Μετά τις επαφές που είχε ο Σαμαράς τόσο με την πολιτική ηγεσία της Κίνας, όσο και με οικονομικούς και επιχειρηματικούς παράγοντες, στην κυβέρνηση χαρακτηρίζουν «απόλυτα επιτυχημένη» την επίσκεψη στην ασιατική χώρα, επισημαίνοντας πως από αυτό βγήκαν μόνο θετικά στοιχεία.
Όπως ανέφερε κυβερνητικό στέλεχος, υπάρχει κινεζικό ενδιαφέρον για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, του Καστελίου της Κρήτης, καθώς επίσης για το αεροδρόμιο της Αθήνας και για τα περιφερειακά αεροδρόμια.
Συγκεκριμένα, το κυβερνητικό στέλεχος σημείωνε:
«Φεύγουμε με το νέο ότι οι κινέζικοι σιδηρόδρομοι και η COSCO θα συμμετάσχουν στην αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Επίσης έχουμε επιβεβαίωση του ενδιαφέροντος κινεζικών επιχειρήσεων για το αεροδρόμιο της Αθήνας αν και θα πρέπει να συζητήσουμε με την Hochtief και τους Καναδούς εφόσον αγοράσουν το μερίδιό τους.
»Επίσης -και αυτή είναι τελευταία εξέλιξη- κινέζικος όμιλος, εκδηλώνει ενδιαφέρον για τα περιφερειακά αεροδρόμια. Υπάρχουν δύο συστάδες 13 περιφερειακών αεροδρομίων.
»Είδαμε την Huawey και την ΖΤΕ δύο από τις μεγαλύτερες εταιρείες υψηλής τεχνολογίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Η Huawey σήμερα έχει τζίρο 35 δισ. δολάρια και σε τρία χρόνια θα πάνε στα 70 δισ. Και οι δύο πάντως εκδήλωσαν συγκεκριμένο ενδιαφέρον να δημιουργήσουν ερευνητικό κέντρο στην Ελλάδα. Επίσης σκέπτονται να δημιουργήσουν και ένα logistic center όπως η Hewlett Packard.
»Τέλος επιβεβαιώθηκε το ενδιαφέρον κινεζικών επιχειρήσεων να συμμετάσχουν στην αποκρατικοποίηση του Καστελίου της Κρήτης».
Παράλληλα, θεωρείται δεδομένο ότι η COSCO θα αυξήσει τη δραστηριότητά της στο λιμάνι του Πειραιά σε κάθε περίπτωση. Το ενδιαφέρον τους, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, δεν περιορίζεται πια μόνο στα εμπορευματοκιβώτια αλλά εκτείνεται στο σύνολο της δραστηριότητας του λιμανιού.
Σύμφωνα με την κυβέρνηση, η στόχευση με το συγκεκριμένο ταξίδι ήταν να μπει η Ελλάδα στα επενδυτικά πλάνα της Κίνας, επενδυτικά με τη συμμετοχή τους στις ελληνικές ιδιωτικοποιήσεις, με την ανάπτυξη τουριστικών ρευμάτων προς την χώρα μας.