Σε email χωρίς να αναφέρει το όνομα του παραλήπτη, η επικεφαλής του Τμήματος Ανταγωνισμού του ΟΟΣΑ Ania Thiemann επιχειρεί να διαψεύσει την υπεύθυνη Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Οργανισμού Louise Fietz, η οποία πιστοποιούσε ότι δεν υπάρχει τέτοια έρευνα στη βάση δεδομένων του Οργανισμού. «Το Τμήμα Ανταγωνισμού του ΟΟΣΑ, ισχυρίζεται η κα Thiemann, διεξάγει έρευνα για τον ανταγωνισμό. Τα στοιχεία που παρουσιάσατε την περασμένη εβδομάδα είναι κάποια πρώτα συμπεράσματα για τη μελέτη που βρίσκεται σε εξέλιξη και την οποία θα σας παρουσιάσουμε στο τέλος Σεπτεμβρίου».
Στη σχετική ηλεκτρονική διεύθυνση που παραπέμπει (www.oecd.org/competition -look for Greece or Competition Assessment) προκύπτει η ύπαρξη Επιτροπής του ΟΟΣΑ που δουλεύει σε τέσσερεις τομείς (tourism, retail trade, food processing and construction materials). Το πόρισμα προβλέπεται να παραδοθεί τον Νοέμβριο και θα περιλαμβάνει εισηγήσεις.
Η μελέτη επομένως που επικαλέστηκε ο κ. Κωστής Χατζηδάκης (για να μας πει οτι το ανοιγμα των καταστηματων τις Κυριακες θα εχει μεγαλο οικονομικο οφελος για ολους) αφενός απλά δεν υπάρχει, αφετέρου δεν ξέρουμε τι άλλα λέει και πώς θα διαμορφωθεί τελικά και οριστικά μέχρι τον Νοέμβριο. Άρα ήταν μια κατασκευασμένη μελέτη και δεν μπορούσε να έχει εξώφυλλο με τον αγγλικό τίτλο Sunday opening, αφού αυτό ίσως προκύψει ως συμπέρασμα το Νοεμβριο.
Υπενθυμίζεται ότι το Matrix24.gr είχε αποκαλύψει την Παρασκευή το email της υπεύθυνης Επικοινωνίας και ΜΜΕ του ΟΟΣΑ σύμφωνα με το οποίο αυτά που διένειμε την προηγουμένη ως ανακοίνωση μέσω του ΑΠΕ ο κ. Χατζηδάκης δεν συνιστούσαν επίσημε μελέτη του ΟΟΣΑ.
Σε όσα φέρεται να περιλαμβάνει η δήθεν μελέτη υπάρχουν σοβαρότατες ενστάσεις.
1. Λέει ότι ειδικά στον τομέα των τροφίμων (με τζίρο 25 δις.) οι καταναλωτές χάνουν περίπου 309 εκ. ευρώ ετησίως, δηλαδή ότι οι τιμές μπορούν και θα πέσουν 309 εκ. ευρώ.
2. Πάλι στον τομέα των τροφίμων, οι προσλήψεις προσωπικού από τα σούπερ μάρκετ και τα άλλα καταστήματα τροφίμων υπολογίζονται συνολικά σε 17.500 νέες θέσεις εργασίας (προφανώς πλήρους απασχόλησης, διαφορετικά δεν είναι 17.500 θέσεις εργασίας, αλλά λιγότερες…). Αυτό βέβαια συνεπάγεται αύξηση κόστους προσωπικού 17.500 χ 800/μήνα = 14 εκατ. ευρώ τον μήνα. ήτοι 170.000.000 ετησίως.
3. Αθροίζοντας τα ανωτέρω προκύπτει ότι τα καταστήματα τροφίμων τα οποία κατά τη μελέτη έχουν ετήσιο τζίρο 24,7 δις. θα πρέπει να βρουν 470.000.000 ευρώ για να δώσουν τα 309 εκατ. στους καταναλωτές και να πληρώσουν και 170 εκατ. σε μισθοδοσία.
4. Άρα, θα πρέπει να συμπιέσουν το κόστος τους κατά 2% είτε από τους προμηθευτές τους είτε συμπιέζοντας τα κέρδη τους για την εξοικονόμηση αυτών των 470 εκατομμυρίων ευρώ.
5. Και βέβαια η προβλεπόμενη από την μελέτη αύξηση κατά 10% του τζίρου των σούπερ μάρκετ μπορεί να τους αποφέρει καθαρά κέρδη μόλις 70-80 εκ. αφού στα 2,5 δις. επιπλέον τζίρου το κέρδος τους θα είναι 3%Χ250 εκατ. = 75 εκατ. (όπως φαίνεται από τους ισολογισμούς τους).
6. Τέλος , η ίδια η “μελέτη” που επικαλούνται μιλάει για πιθανή μηδενική αύξηση όγκου του εμπορίου από το άνοιγμα τις Κυριακές (το πιθανότερο… η πίτα είναι η ίδια …).
Ας αποκαλύψουν λοιπόν όλη τη μελέτη (με όλο το σκεπτικό και τους υπολογισμούς) για να μπορέσουμε να πούμε ότι έχουν ισχύ τα στοιχεία που επικαλείται ο υπουργός και όχι μόνο με την παρουσίαση τεσσάρων σελίδων μιας υπό διεξαγωγή μελέτης να επικαλείται οφέλη που μάλλον δεν υφίστανται…
http://www.matrix24.gr