03 Σεπτεμβρίου 2013

Λιµουζίνα-τανκς και γραφείο από… χρυσάφι για τον Ευάγγελο Βενιζέλο

Θα περίµενε κανείς από έναν πολιτικό που έχει περάσει από το υπουργείο Οικονοµικών, και µάλιστα στο µέσον της οικονοµικής κρίσης στη χώρα µας, οπότε εφαρµόστηκαν και τα πρώτα σκληρά µέτρα, να δίνει καθηµερινά το καλό παράδειγµα της λιτής ζωής, αποφεύγοντας κινήσεις και επιλογές που θα µπορούσαν να προκαλέσουν το κοινό αίσθηµα.
Ωστόσο, αυτό δεν φαίνεται να ισχύει για τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, Ευάγγελο Βενιζέλο, ο οποίος το τελευταίο διάστηµα δείχνει να απολαµβάνει χωρίς ενδοιασµούς τις πολυδάπανες ανέσεις που του παρέχονται λόγω των κυβερνητικών θέσεών του.

ΕΙ∆ΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ.

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι αµέσως µετά την τοποθέτησή του στην αντιπροεδρία της κυβέρνησης συστάθηκε ειδικό γραφείο για τον ίδιο, µε 10 θέσεις µετακλητών διοικητικών υπαλλήλων, 5 ενιαίες θέσεις ειδικών συµβούλων και ειδικών συνεργατών και 5 υπαλλήλων του ∆ηµοσίου ή Νοµικού Προσώπου ∆ηµοσίου Τοµέα που αποσπάστηκαν στην υπηρεσία του.
Στο ΦΕΚ, µάλιστα, που δηµοσιεύτηκε µε ηµεροµηνία 25 Ιουλίου 2013 αναφέρεται αναλυτικά πόσο θα µας κοστίσει το συγκεκριµένο γραφείο. Ο λογαριασµός λοιπόν είναι 235.000 ευρώ για τη σύσταση και λειτουργία του γραφείου του για έξι µήνες του τρέχοντος έτους, ενώ από το 2014 και µετά, σε ετήσια βάση, το σχετικό ποσό που εγκρίθηκε ανέρχεται σε 470.000 ευρώ.
Και σαν να µην έφταναν όλα αυτά, ο κ. Βενιζέλος, ως υπουργός Εξωτερικών, έχει τη δυνατότητα να πετά µε τα κυβερνητικά αεροσκάφη Embraer και Gulfstream της Μοίρας Μεταφοράς Υψηλών Προσώπων της Πολεµικής Αεροπορίας, που διατίθενται και για τις µετακινήσεις του Προέδρου της ∆ηµοκρατίας και του πρωθυπουργού, και να αφήνει τα αεροπλάνα της... γραµµής για τους άλλους συναδέλφους του.
Προ ηµερών, µάλιστα, γράφτηκε πως ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης προσπάθησε να κάνει χρήση του πρωθυπουργικού αεροσκάφους από τη Σκιάθο για την έκτακτη σύνοδο των υπουργών Εξωτερικών της Ε.Ε., αλλά η πτήση δεν πραγµατοποιήθηκε λόγω κόστους. Τελικώς, βέβαια, ο κ. Βενιζέλος πήρε την πτήση του από την Ελευσίνα. Εντύπωση πάντως προκαλεί ότι ο τελευταίος συνεχίζει να µετακινείται µε τα κυβερνητικά learjet, παρά τις σαφείς οδηγίες του πρωθυπουργού για περιορισµό της χρήσης τους.

Η BMW.

Ωστόσο, το πιο ενδεικτικό παράδειγµα των «χλιδάτων» ανέσεων που απολαµβάνει ο κ. Βενιζέλος είναι ότι χρησιµοποιεί κατά κόρον για τις µετακινήσεις του την απαστράπτουσα BMW 750Li High Security, η οποία θεωρείται το ασφαλέστερο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσµο, ενώ για να την αγοράσει το ελληνικό κράτος έδωσε µια µικρή περιουσία, καθώς το κόστος της φτάνει τις 750.000 ευρώ! Παρά το γεγονός ότι η χώρα µας διανύει µία από τις δυσχερέστερες οικονοµικά περιόδους, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κρίνει ότι για λόγους ασφαλείας δεν θα πρέπει να παραδώσει τη λιµουζίνα στην Πολιτεία για ένα φθηνότερο όχηµα, µε αποτέλεσµα να ξοδεύει ιλιγγιώδη ποσά για καύσιµα και σέρβις. Τι κι αν κατατίθενται συνεχώς ερωτήσεις από βουλευτές για το θέµα και γίνονται καταγγελίες στην αίθουσα της Ολοµέλειας του Κοινοβουλίου; Το αφτί του προέδρου του ΠΑΣΟΚ δεν... ιδρώνει.

Ποια είναι όµως τα χαρακτηριστικά του συγκεκριµένου αυτοκινήτου που το κάνουν να θυµίζει τανκς; Τα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» ρώτησαν ειδικούς από τον χώρο του αυτοκινήτου και παρουσιάζουν για πρώτη φορά άγνωστες λεπτοµέρειες για το συγκεκριµένο όχηµα, που αποτελεί τον «ορισµό της µέγιστης προστασίας», όπως αναφέρει και το εργοστάσιο της BMW.
Κατ’ αρχάς, η θωράκισή του είναι η µέγιστη δυνατή, αφού αποτελεί το πρώτο µοντέλο στον κόσµο που πιστοποιήθηκε µε τα πρότυπα BRV 2009 και πληροί τις απαιτήσεις βαλλιστικής προστασίας επιπέδου VR7. Και επειδή όλοι αυτοί οι κωδικοί µπορεί να µη σας λένε τίποτα, να αναφέρουµε ότι η εν λόγω λιµουζίνα δεν είναι µονάχα αλεξίσφαιρη, αλλά και αλεξίβοµβη! Αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι το πάχος του τζαµιού είναι τόσο χοντρό όσο ενός τόµου βιβλίου. Μέχρι στιγµής, βέβαια, η µόνη... επίθεση που έχει δεχθεί το αυτοκίνητο του κ. Βενιζέλου είναι µερικές κλωτσιές από µικροοµολογιούχους τον Νοέµβριο του 2012 έξω από την Τράπεζα της Ελλάδος, οι οποίοι διαµαρτύρονταν επειδή έχασαν τα χρήµατά τους από το «haircut».

ΘΩΡΑΚΙΣΜΕΝΑ ΛΑΣΤΙΧΑ.

Επίσης, διαθέτει ειδική θωράκιση ακόµη και στα λάστιχα, προκειµένου να µη σκάνε. Εάν πατήσουν κάποια πρόκα, εννοείται πως ούτε θα το καταλάβουν. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχουν ειδικά ντουλάπια για αποθήκευση πυροβόλων όπλων, που ενδέχεται να φέρουν οι άνδρες ασφαλείας του υψηλού επιβάτη. Η BMW 750Li High Security διαθέτει επίσης ειδικά συστήµατα δορυφορικής τηλεπικοινωνίας, ώστε ο επιβάτης να µπορεί να συνοµιλεί απευθείας όχι µόνο µε κινητά, αλλά και µε δορυφορικά τηλέφωνα, µέσω κρυπτογράφησης, για λόγους ασφαλείας. Ακόµη, υπάρχουν τοποθετηµένα κρυµµένα µικρόφωνα και ηχεία, προκειµένου να δίνουν τη δυνατότητα στον επιβάτη να µιλά µε άτοµα εκτός του οχήµατος.
Η υπερπολυτελής αυτή λιµουζίνα αγοράστηκε από το ελληνικό ∆ηµόσιο το 2010, επί κυβερνήσεως Γιώργου Παπανδρέου, για την προστασία του τότε υπουργού Οικονοµικών, Γιώργου Παπακωνσταντίνου, ο οποίος τη χρησιµοποίησε για 6 µήνες, καθώς αργότερα παύθηκε. Ο διάδοχός του υπουργός, Ευ. Βενιζέλος, πρωτοµπήκε στο όχηµα τον Ιούνιο του 2011, αλλά αντί, έστω και αυτός, να το παραδώσει στον αντικαταστάτη του, το κράτησε για τον εαυτό του, εκµεταλλευόµενος και την ιδιότητα του προέδρου του ΠΑΣΟΚ.
Να σηµειωθεί ότι ο κ. Φίλιππος Σαχινίδης, που τον διαδέχθηκε, κυκλοφορούσε µε ένα Opel Insignia, αξίας µόλις 22.000 ευρώ, ενώ ο µετέπειτα υπουργός, Γιώργος Ζανιάς, είχε ένα µεταχειρισµένο Ford Focus, που µετά βίας κάνει 6.000 ευρώ στις µάντρες. Ο δε κ. Γιάννης Στουρνάρας έχει επιλέξει ένα Nissan Qashqai, η τιµή του οποίου ξεκινά από 16.500 ευρώ.

του Γιώργου Σαρρή, εφημερίδα Παραπολιτικά