Ο Χανς Ρίγκελ μετέτρεψε τη Χάριμπο από μια μικρή οικογενειακή επιχείρηση σε παγκόσμιο κολοσσό
Ο άνθρωπος που έκανε το Gummy Bear παγκοσμίως γνωστό, Χανς Ρίγκελ, έφυγε σήμερα στα 90 του χρόνια.
Ο τίτλος του Spiegel είναι χαρακτηριστικός και δείχνει της αγάπη του κόσμου για την εταιρεία Haribo: «Η Γερμανία αποχαιρετά τον μεγιστάνα των Gummy Bear». Ο Ρίγκελ μετέτρεψε την σχετικά μικρή εταιρεία γλυκισμάτων του πατέρα του σε κολοσσό, με τις ετήσιες πωλήσεις να φτάνουν τα περίπου 2 δισ. ευρώ, κάνοντας τα ζελέ με το αρκουδάκι νούμερο ένα γλύκισμα σε 110 χώρες.
Ο ισχυρός άνδρας της Haribo, ήταν γνωστός για το χιούμορ του και για την απλότητά του. Όπως επισημαίνει το Spiegel στο άρθρο του η Γερμανία δύσκολα θα βρει έναν τέτοιο άνθρωπο στις επιχειρήσεις. «Ήταν ένας επίμονος επιχειρηματίας, με χιούμορ, εργασιομανής και με καλούς τρόπους», αναφέρεται στο άρθρο, στο οποίο περιγράφεται η προσωπικότητα του mr. Gummy Bear.
Είχε το αρχέτυπο της παλιάς γερμανικής καπιταλιστικής σχολής, ήταν υπεύθυνος και ο λόγος; του μέτραγε. Όταν γύρισε από αιχμάλωτος στο Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, μαζί με τον αδερφό του Παύλο, ανέλαβαν τα ηνία της οικογενειακής τους επιχείρησης, η οποία τότες μετρούσε 30 υπαλλήλους, δέκα σακιά με ζάχαρη και μια μυστική συνταγή, η οποία έμελλε να τους φέρει στην κορυφή.
Ο Παύλος, πίσω από τα φώτα της δημοσιότητας, με τις γνώσεις του, εξέλισσε τις μηχανές και χρησιμοποίησε το μυστικό συστατικό, ενώ από την άλλη, ο εξωστρεφής Χανς διαφήμισε με πάθος την εταιρεία.
Πρόκειται για τον μεγαλύτερο παραγωγό καραμελών σε ζαχαρωτά παγκοσμίως. Ο Χανς Ρίγκελ δημιούργησε το 1920 το όνομα Χάριμπο για την παραγωγή των ζαχαρωτών του στη γειτονιά Κέσενιχ της Βόννης από τα δύο πρώτα γράμματα του ονόματος του και του επώνυμου του και επίσης τα 2 πρώτα γράμματα της πόλης Βόννης. (Hans Riegel Bonn) Το πιο γνωστό προϊόν της εταιρίας είναι τα χρωματιστά ζελατίνια αρκουδάκια (Haribo Goldbären).
Το μότο της εταιρείας είναι Haribo macht Kinder froh und Εrwachsene ebenso (Η Χάριμπο κάνει τα παιδιά χαρούμενα αλλά και τους μεγάλους επίσης). Στην Ελλάδα σε διαφήμιση της τηλεόρασης το μότο έχει γίνει: Χάριμπο δίνει χαρά σε μεγάλους και παιδιά. Στο Ηνωμένο Βασίλειο λέει ότι τα παιδιά και οι ενήλικες τα αγαπάνε εξίσου. Στη χώρα αυτή κυκλοφορεί μάλιστα μια παραλλαγή των Χάριμπο με ζώα και πρωταγωνιστές του Χάλοουιν, όπως αράχνες, φαντάσματα, νυχτερίδες και φίδια.