04 Ιανουαρίου 2014

Σε μεγάλο γύφτο εξελίσσεται ο Μπουτάρης-Ταξιδεύει business και χρεώνει στο Δήμο μέχρι και 30 λεπτά!!!


Ο κ. Μπουτάρης ισχυρίζεται ότι πληρώνει «τις βενζίνες» από την τσέπη του – Είναι ψέμα – Λεφτά υπάρχουν, ταξιδεύει μόνο Πρώτη Θέση – Ούτε Υπουργοί δεν ταξιδεύουν έτσι – Αν είναι αναληθές, ας το διαψεύσει

Γράφει ο Θάνος Τάκης

Σε πολύ πρόσφατο δημοσίευμα σε free-press έντυπο της πόλης, ο κ. Μπουτάρης εξανίσταται με τον «φαρισαϊσμό» της αντιπολίτευσης (δηλαδή του κ. Χρήστου Μάτη, που ανέδειξε το θέμα της αποζημίωσης για την μετάβασή του, σε άσχετη, με τον Δήμο Θεσσαλονίκης, εκδήλωση στον Βόλο) και δηλώνει:
“Είναι σαν τα ανόητα σχόλια για το ταξίδι μου στο Βόλο, όπου πήγα με δικό μου αυτοκίνητο, δικό μου οδηγό, πληρωμένη βενζίνη από το δικό μου πορτοφόλι».

Δική του η βενζίνη; Δεν νομίζω, Πινόκιο! Ας διαβάσουμε την περιγραφή της απόφασης2 του Δημοτικού Συμβουλίου. Ας ξεκινήσουμε από την τελευταία παράγραφο, ενδεικτική της αντίληψης που κυριαρχεί:

«Η εκ των υστέρων έγκριση µετάβασης κρίνεται ως επιβεβληµένη λόγω της εκδήλωσης».

Α, μάλιστα! Πέραν του εμφανώς ακατανόητου συντακτικού της πιο πάνω πρότασης, όχι μόνο πληρώθηκε τα έξοδα, αλλά ξέχασε να αιτηθεί σχετικώς, και το έκανε κατόπιν εορτής! Έστω κι έτσι, προτίμησε να ευτελίσει την διαδικασία, παρά να πληρώσει τα έξοδα από την τσέπη του και να τηρήσει επακριβώς την διοικητική διαδικασία, την επόμενη φορά. Ενδεικτικό του σεβασμού που δείχνει στην νομιμότητα, η παράταξη Μπουτάρη. Περιγράφεται επίσης, το ταξίδι:

«Μετάβαση Δηµάρχου στο Βόλο στις 06-07 Νοεµβρίου 2013

- Χιλιοµετρική αποζηµίωση (Θεσ/νίκη-Βόλος-Θεσ/νίκη (207 χλµ Χ 2 = 414 χλµ Χ 0,15€ ανά χλµ)]

- Διόδια (Θεσ/νίκη – Βόλος – Θεσ/νίκη)».

Εντάξει, όλα κατανοητά μέχρι εδώ. Ο κ. Μπουτάρης ταξίδεψε στον Βόλο, στις 6 Νοεμβρίου, και γύρισε στην Θεσσαλονίκη στις 7 Νοεμβρίου, με το αυτοκίνητό του, καθώς χρέωσε και βενζίνη και διόδια επιστροφής1.

Η περίεργη λεπτομέρεια έχει να κάνει με το ότι στην ‘έντονη’ συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, την 18η Νοεμβρίου 2013, όταν έφερε στη δημοσιότητα το θέμα ο κ. Μάτης, ο κ. Μπουτάρης ανέφερε από το βήμα:

«Στον Βόλο πήγα με το δικό μου αυτοκίνητο. Αυτή η δαπάνη αφορά την επιστροφή μου από την Αθήνα, διότι μετά τον Βόλο πήγα στην Αθήνα».

Παρομοίως αναφέρει και η προηγηθείσα, από 8 Νοεμβρίου 2013, εισήγηση3της Τμήματος Δημοσίων Σχέσεων του Δήμου Θεσσαλονίκης:

«Προς το Δημοτικό Συμβούλιο: Σχετικά με το θέμα σας γνωρίζουμε τα εξής: Α) Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Ιωάννης Μπουτάρης, μετέβη οδικώς, στον Βόλο, στις 06-07 Νοεμβρίου 2013, για να παραστεί στην δημόσια εκδήλωση «Πρωτοβουλία των 5 Δημάρχων» με θέμα «Τοπική Αυτοδιοίκηση και κοινωνική πολιτική». Στη συνέχεια από το Βόλο μετέβη στην Αθήνα για να συμμετέχει ως ομιλητής στην ανοιχτή συζήτηση «Για μια άλλη Ευρώπη» στις 07 Νοεμβρίου 2013...».

Έλα όμως, που πληρώθηκε «επιστροφή» από τον Βόλο και όχι από την Αθήνα! Και κατόπιν, με την αμέσως επόμενη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που εκδόθηκε την ίδια μέρα, πληρώθηκε έξοδα «επιστροφής» και από την Αθήνα! Και μάλιστα όχι οδική επιστροφή, όπως (ψευδώς;) ανέφερε, αλλά αεροπορική!

Στην σχετική ανάρτηση2 στην «Διαύγεια» περιγράφεται ότι ο κ. Μπουτάρης παρέστη στην ως οµιλητής στην ανοιχτή συζήτηση «Για µια άλλη Ευρώπη», στις 07 Νοεµβρίου 2013, στο Μέγαρο παλαιάς Βουλής, ως εκ τούτου ζητά την πληρωμή των εξόδων του από τον Δήμο Θεσσαλονίκης. Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη εκδήλωση ουδεμία σχέση είχε με θέματα του Δήμου Θεσσαλονίκης, καθώς διοργανώθηκε από την «Συμμαχία Φιλελευθέρων και Δημοκρατών για την Ευρώπη (Alliance of Liberals and Democrats for Europe, ALDE)», μία από τις τέσσερις ομάδες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, άρα το ορθό θα ήταν, τις πολιτικές ανησυχίες του να μην τις χρέωνε στους δημότες της Θεσσαλονίκης. Το έκανε όμως.

Πέραν του γεγονότος αυτού, στην νεότερη, σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, αφού περιγράφεται για άλλη μια φορά ότι πάλι χάθηκαν οι νόμιμες προθεσμίες καθώς, «Η εκ των υστέρων έγκριση µεταβάσεων κρίνεται ως επιβεβληµένη λόγω της ανοιχτής συζήτησης», αναφέρεται:

«Μετάβαση Δηµάρχου από Αθήνα στις 07 Νοεµβρίου 2013

- Αεροπορικό εισιτήριο ( Αθήνα-Θεσ/νίκη )».

Κάτι δεν πάει καλά εδώ! Πέραν του, εκ νέου, ακατανόητου συντακτικού της πιο πάνω πρότασης περί «ανοιχτής συζήτησης», ο κ. Μπουτάρης πληρώνεται την επιστροφή του, από τον Βόλο στην Θεσσαλονίκη, οδικώς, στις 7 Νοεμβρίου 2013 και ταυτόχρονα πληρώνεται την επιστροφή του στην Θεσσαλονίκη από την Αθήνα, αεροπορικώς, την ίδια μέρα! Στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου έλεγε ότι συνέχισε μετά τον Βόλο για την Αθήνα, με το αυτοκίνητό του. Έλεγε ψέματα; Αν όχι, τότε γιατί πληρώνεται Θεσσαλονίκη-Βόλο-Θεσσαλονίκη, βενζίνες και διόδια; Διαφορετικά, γιατί δεν πληρώνεται Θεσσαλονίκη-Αθήνα, έστω με αεροπλάνο;

Εάν πάλι, όντως πήγε με το αυτοκίνητό του (και με οδηγό, παρακαλώ, όπως αναφέρει ο ίδιος) μέχρι το Βόλο και το έστειλε πίσω μόνο με τον οδηγό του, τότε πώς πήγε στην Αθήνα από τον Βόλο; Και γιατί δεν χρέωσε την μετάβαση ενώ χρέωσε την επιστροφή; Μην μου πείτε για λόγους οικονομίας! Ήδη δημοσιεύθηκε ότι πληρώθηκε επιπλέον, 0,30 ευρώ (σωστά διαβάσατε,τριάντα λεπτά του ευρώ!), για διαφορά στην χιλιομετρική απόσταση Βόλου-Θεσσαλονίκης!

Νομίζω ότι χρωστά κάποιες εξηγήσεις, ο κ. Μπουτάρης.

Και ναι, πολύ σωστά αναφέρει ο κ. Μάτης, ότι ο Δήμαρχος πρέπει να λογοδοτεί για κάθε ευρώ που δαπανά. Ακόμη και για λεπτά του ευρώ, τα οποία, ο συγκεκριμένος, δεν παραλείπει να εισπράττει.

Πάμε και στα του αεροπορικού εισιτηρίου.

Η χρέωση, όπως μπορείτε να διαπιστώσετε κι εσείς, στην απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, αφορά σε δαπάνη 212,64€, για μονή διαδρομή, από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη. Το κόστος είναι ιδιαίτερα υψηλό και είναι προφανές ότι αφορά σε εισιτήριο Πρώτης Θέσης - business class.
Σκεφτείτε: σήμερα ο βουλευτής δεν επιτρέπεται να ταξιδεύει με πτήσηbusiness class, για λόγους οικονομίας. Έχει απαγορευτεί. Ούτε οι Υπουργοί, ταξιδεύουν Πρώτη Θέση, όπως τεκμηριώνεται στη συνέχεια.

Προφανώς, ο κ. Μπουτάρης, νιώθει σημαντικότερος, δεν προβληματίζεται από την οικονομική συγκυρία και χρεώνει με αυτό το εξαιρετικά υψηλό, αναιτιολόγητο ποσό, τον Δήμο Θεσσαλονίκης, για μια απλή επιστροφή από την Αθήνα.

§ Ενδεικτικά, στα μέσα Νοεμβρίου, ο ειδικός συνεργάτης του Γ.Γ. Ενημέρωσης, πέταξε από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη και πίσω στην Αθήνα, με χρέωση 252€. http://static.diavgeia.gov.gr/doc/%CE%92%CE%9B1%CE%979-%CE%A3%CE%9C%CE%97

§ Ο Δήμαρχος Σερρών, πέταξε από Θεσσαλονίκη σε Αθήνα και πίσω στη Θεσσαλονίκη, με χρέωση 196€. http://static.diavgeia.gov.gr/doc/%CE%92%CE%9B1% CE%95%CE%A910-%CE%A3%CE%A1%CE%91

§ Η Αν. Γενικής Γραμματέας του Υπουργείου Εξωτερικών, πέταξε μέσα Νοεμβρίου, από Θεσσαλονίκη σε Αθήνα και πίσω στη Θεσσαλονίκη, με χρέωση 185€. http://static.diavgeia.gov.gr/doc/%CE%92%CE%9B11%CE%95-7%CE%91%CE%A3

§ Τα μέλη της τοπικής οµάδας υποστήριξης του Ευρωπαϊκού προγράµµατος URBACT, με χρέωση του Δήμου Θεσσαλονίκης, πέταξαν μέσα Νοεμβρίου, από Θεσσαλονίκη σε Αθήνα και πίσω στη Θεσσαλονίκη, με χρέωση 202,64€.http://static.diavgeia.gov.gr/doc/%CE%92%CE%9B0%CE%9D%CE%A9%CE%A15-%CE%9D9%CE%9F

§ Ο Πρόεδρος των ΚΑΠΗ του Δήμου Θεσσαλονίκης, πέταξε από Θεσσαλονίκη σε Αθήνα και πίσω στη Θεσσαλονίκη, με χρέωση 250€. http://static.diavgeia.gov.gr/doc/%CE%92%CE%9B%CE%9B1%CE%9F%CE%95%CE%A4%CE%96-3%CE%9C1

§ Η ειδική σύμβουλος του Δημάρχου Θεσσαλονίκης, πέταξε αρχές Δεκέμβρη, από Θεσσαλονίκη σε Αθήνα και πίσω στη Θεσσαλονίκη, με χρέωση 224,64€.http://static.diavgeia.gov.gr/doc/%CE%92%CE%9B1%CE%94%CE%A9%CE%A15-%CE%A3%CE%A53

§ Ενδεικτικότερο όλων: τις ίδιες μέρες, μέσα Νοέμβρη, η Υπουργός Τουρισμού, κ. Κεφαλογιάννη, πέταξε από Αθήνα σε Θεσσαλονίκη, με επιστροφή τρεις μέρες μετά, με χρέωση 237,64€, δηλαδή περίπου όσα χρέωσε τον Δήμο Θεσσαλονίκης, ο κ, Μπουτάρης, για μονή διαδρομή, εκείνη της επιστροφής του. http://static.diavgeia.gov.gr/doc/%CE%92%CE%9B10%CE%9F%CE%9F-%CE%A0%CE%98%CE%A0

Πάντα και μόνο business class, λοιπόν, κ. Μπουτάρη; Αλήθεια, υπάρχει άλλος δήμαρχος στην καθημαγμένη Ελλάδα του 2014, που δεν σεμνύεται και ταξιδεύει αποκλειστικά σε business class θέση; Έστω ένας;

Κατά τα λοιπά, δεν στολίστηκε η πόλη τα Χριστούγεννα, επειδή ο Δήμος πένεται και δεν έχει να πληρώσει τα συσσίτια, κατά δήλωσή του. Αλλά, Μαρία Αντουανέτα, γιατί δεν καλεί τους δυστυχείς pauvres στο Club Lounge των VIPπελατών της business class, όπως εκείνος, για ένα χορταστικό snack με σολωμό;

Και μιας και μας μόστραρε την ‘γαλαντομία’ του, και δήθεν πληρώνει από την τσέπη του, σημειώνω ότι για τις εκδηλώσεις των «5 Δημάρχων» (Πάτρας, Αθηνών, Ιωαννίνων, Βόλου, Θεσσαλονίκης) στον Βόλο και όπου αλλού, οι λοιποί τέσσερις, πλην του κ. Μπουτάρη, ουδέποτε χρέωσαν τους Δήμους τους με έξοδα μεταβάσεων (και ημερήσιο χαρτζιλίκι), καθώς τέτοιες χρεώσεις δεν εμφανίζονται στην «Διαύγεια». Κανείς άλλος, μόνο ο κ. Μπουτάρης.

Συμπέρασμα: όχι μόνο δεν πληρώνει από την τσέπη του, αλλά χρεώνει και τον Δήμο Θεσσαλονίκης με αεροπορικά χαϊλίκια – πρώτη θέση – business class, πάνω και από τους Υπουργούς.

Κάθε διευκρίνιση, από πλευράς του, όχι απλώς δεκτή, αλλά απαραίτητη.

Είμαι βέβαιος ότι το taxalia δεν θα αρνηθεί να δημοσιεύσει τις εξηγήσεις του.
Αν και δεν το βλέπω να γίνεται...

1. «Διαύγεια», Θεσσαλονίκη-Βόλος-Θεσσαλονίκη: http://static.diavgeia.gov.gr/doc/%CE%92%CE%9B0%CE%9D%CE%A9%CE%A15-%CE%A448

2. «Διαύγεια», Αθήνα-Θεσσαλονίκη: http://static.diavgeia.gov.gr/doc/%CE%92%CE%9B0%CE%A7%CE%A9%CE%A15-%CE%9D04

3. Εισήγηση Τμήματος Δημοσίων Σχέσεων:
http://thessbomb.blogspot.gr/2014/01/blog-post_9426.html

4. Βιογραφία της Μαρίας Αντουανέτας:
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%B1%CF%81%CE%AF%CE%B1_%CE%91%CE%BD%CF%84%CE%BF%CF%85%CE%B1%CE%BD%CE%AD%CF%84%CE%B1