Για τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να σωθούν οι ελληνικές αρχαιότητες και να δώσουν αναπτυξιακή ώθηση γράφει το περιοδικό Time, το οποίο αναφέρει πως θα πρέπει να υπάρξει μερική ιδιωτικοποίηση και να επιτραπεί σε ιδιωτικές εταιρείες σεκιούριτι να αναλάβουν την φύλαξη τους και την προώθηση τους, προκειμένου να ενισχυθεί ο αριθμός των τουριστών που θα τα επισκέπτονται.
«Πολλά αντικείμενα τα οποία έχουν ανασυρθεί από την γη ή έχουν βρεθεί στη Νεμέα θα μπορούσαν να προωθήσουν την αρχαιολογική κληρονομιά της Ελλάδας: το μυθολογικό λιοντάρι της Νεμέας που έσφαξε ο Ηρακλής, τα βάρη των αρχαίων αθλητών κατά τη διάρκεια των αγώνων και το μπρούτζινο άγαλμα του βρέφους Οφέλτη, ο θάνατος το οποίου λέγεται ότι ενέπνευσε τους αγώνες οι οποίοι αποτελούσαν το "αντίπαλον δέος" εκείνων της Ολυμπίας», αναφέρει το Time.
Στο περιοδικό μιλά ο Αμερικανός αρχαιολόγος Στιβ Μίλερ, ο οποίος δηλώνει «εκνευρισμένος» από την έλλειψη ξενοδοχείων και εστιατορίων για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών: «Το υπουργείο Πολιτισμού κάνει μερικά πράγματα πολύ καλά: ξέρει να συζητά, είναι πολύ καλοί στη δημιουργία εκθέσεων, αλλά είναι χάλια σαν επιχειρηματίες», λέει ο Μίλερ.
Στη συνέχεια, το Time γράφει για τη λύση την οποία προτείνει ο Αμερικανός αρχαιολόγος, η οποία όπως υποστηρίζει θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας και θα προστατέψει τον αρχαιολογικό πλούτο της Ελλάδας από την οικονομική κρίση.
Σε μια λεπτομερή πρόταση του προς την κυβέρνηση στα τέλη του έτους προτείνει να επιτραπεί σε ιδιωτικές εταιρείες να αναλάβουν την ανάπτυξη, την προώθηση και την φύλαξη μερικών υποβαθμισμένων αρχαιολογικών χώρων, με αντάλλαγμα ένα μερίδιο του κέρδους που θα προκύψει από την τουριστική κίνηση. Το Time σχολιάζει την πρόταση αυτή γράφοντας:
«Η πρόταση μπορεί να μην φαίνεται τόσο ριζοσπαστική, δεδομένου ότι στην Ιταλία έχει επιτραπεί σε εταιρεία μόδας να σπονσοράρει το Κολοσσαίο. Η Βρετανία ιδιωτικοποιεί ορισμένες υπηρεσίες σε μερικά μουσεία και κάποιες ευρωπαϊκές χώρες νοικιάζουν στις ώρες εκτός λειτουργία αρκετά ιστορικά κτίρια, την ίδια στιγμή που οι προϋπολογισμοί μειώνονται. Ωστόσο, οποιαδήποτε πρόταση απειλεί να αφήσει τον τεράστιο πολιτιστικό πλούτο της Ελλάδας να φύγει από χέρια του κράτους, φέρνει αναστάτωση στο βαθιά ριζωμένο εθνικιστικό συναίσθημα μιας χώρας σημαδεμένης από επανειλημμένες λεηλασίες από ξένα κράτη.
Μέσα στην οικονομική κρίση, ωστόσο, η συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στους τεράστιους αρχαιολογικούς θησαυρούς της Ελλάδας δεν συνιστά πολιτικό ταμπού, όπως ίσχυε κάποτε».
Τέλος, το Time φιλοξενεί και δηλώσεις του υπουργού Πολιτισμού Πάνου Παναγιωτόπουλου και επισημαίνει: «Ο υπουργός Πολιτισμού απορρίπτει αυτή τη στιγμή κάθε πρόταση μεταβίβασης της διαχείρισης των χώρων. "Ο πολιτιστικός πλούτος, η κληρονομιά αυτής της χώρας, θα παραμείνουν υπό τον κρατικό έλεγχο διότι ανήκει στον ελληνικό λαό", λέει ο Παναγιωτόπουλος . Αλλά δεν αποκλείει μεγαλύτερη συμμετοχή των ιδιωτών σε άλλους τομείς και προσθέτει πως το κοινοβούλιο ψήφισε πρόσφατα ένα μέτρο που επιτρέπει σε εταιρείες τουρισμού να νοικιάζουν αρχαιολογικούς χώρους για μια εκδήλωση ή για συγκεκριμένες ώρες επίσκεψης. Οι επιχειρήσεις μπορούν τώρα να γυρίζουν τις διαφημίσεις τους με φόντο μνημεία στην Ελλάδα», αναφέρει το περιοδικό.
«Πολλά αντικείμενα τα οποία έχουν ανασυρθεί από την γη ή έχουν βρεθεί στη Νεμέα θα μπορούσαν να προωθήσουν την αρχαιολογική κληρονομιά της Ελλάδας: το μυθολογικό λιοντάρι της Νεμέας που έσφαξε ο Ηρακλής, τα βάρη των αρχαίων αθλητών κατά τη διάρκεια των αγώνων και το μπρούτζινο άγαλμα του βρέφους Οφέλτη, ο θάνατος το οποίου λέγεται ότι ενέπνευσε τους αγώνες οι οποίοι αποτελούσαν το "αντίπαλον δέος" εκείνων της Ολυμπίας», αναφέρει το Time.
Στο περιοδικό μιλά ο Αμερικανός αρχαιολόγος Στιβ Μίλερ, ο οποίος δηλώνει «εκνευρισμένος» από την έλλειψη ξενοδοχείων και εστιατορίων για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών: «Το υπουργείο Πολιτισμού κάνει μερικά πράγματα πολύ καλά: ξέρει να συζητά, είναι πολύ καλοί στη δημιουργία εκθέσεων, αλλά είναι χάλια σαν επιχειρηματίες», λέει ο Μίλερ.
Στη συνέχεια, το Time γράφει για τη λύση την οποία προτείνει ο Αμερικανός αρχαιολόγος, η οποία όπως υποστηρίζει θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας και θα προστατέψει τον αρχαιολογικό πλούτο της Ελλάδας από την οικονομική κρίση.
Σε μια λεπτομερή πρόταση του προς την κυβέρνηση στα τέλη του έτους προτείνει να επιτραπεί σε ιδιωτικές εταιρείες να αναλάβουν την ανάπτυξη, την προώθηση και την φύλαξη μερικών υποβαθμισμένων αρχαιολογικών χώρων, με αντάλλαγμα ένα μερίδιο του κέρδους που θα προκύψει από την τουριστική κίνηση. Το Time σχολιάζει την πρόταση αυτή γράφοντας:
«Η πρόταση μπορεί να μην φαίνεται τόσο ριζοσπαστική, δεδομένου ότι στην Ιταλία έχει επιτραπεί σε εταιρεία μόδας να σπονσοράρει το Κολοσσαίο. Η Βρετανία ιδιωτικοποιεί ορισμένες υπηρεσίες σε μερικά μουσεία και κάποιες ευρωπαϊκές χώρες νοικιάζουν στις ώρες εκτός λειτουργία αρκετά ιστορικά κτίρια, την ίδια στιγμή που οι προϋπολογισμοί μειώνονται. Ωστόσο, οποιαδήποτε πρόταση απειλεί να αφήσει τον τεράστιο πολιτιστικό πλούτο της Ελλάδας να φύγει από χέρια του κράτους, φέρνει αναστάτωση στο βαθιά ριζωμένο εθνικιστικό συναίσθημα μιας χώρας σημαδεμένης από επανειλημμένες λεηλασίες από ξένα κράτη.
Μέσα στην οικονομική κρίση, ωστόσο, η συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στους τεράστιους αρχαιολογικούς θησαυρούς της Ελλάδας δεν συνιστά πολιτικό ταμπού, όπως ίσχυε κάποτε».
Τέλος, το Time φιλοξενεί και δηλώσεις του υπουργού Πολιτισμού Πάνου Παναγιωτόπουλου και επισημαίνει: «Ο υπουργός Πολιτισμού απορρίπτει αυτή τη στιγμή κάθε πρόταση μεταβίβασης της διαχείρισης των χώρων. "Ο πολιτιστικός πλούτος, η κληρονομιά αυτής της χώρας, θα παραμείνουν υπό τον κρατικό έλεγχο διότι ανήκει στον ελληνικό λαό", λέει ο Παναγιωτόπουλος . Αλλά δεν αποκλείει μεγαλύτερη συμμετοχή των ιδιωτών σε άλλους τομείς και προσθέτει πως το κοινοβούλιο ψήφισε πρόσφατα ένα μέτρο που επιτρέπει σε εταιρείες τουρισμού να νοικιάζουν αρχαιολογικούς χώρους για μια εκδήλωση ή για συγκεκριμένες ώρες επίσκεψης. Οι επιχειρήσεις μπορούν τώρα να γυρίζουν τις διαφημίσεις τους με φόντο μνημεία στην Ελλάδα», αναφέρει το περιοδικό.