18 Μαρτίου 2014

Χαμένο Boeing: Γιατί οι επιβάτες δεν έδωσαν ποτέ κανένα σημείο ζωής-Έρευνες και στην Κίνα

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Malaysia Airlines, 227 επιβάτες βρίσκονταν στην πτήση ΜΗ370, η οποία χάθηκε μυστηριωδώς στις 8 Μαρτίου, μετά την απογείωσή της από την Κουάλα Λουμπούρ και η οποία αναζητείται από είκοσι χώρες.

Ενώ κανένα νέο στοιχείο δεν έχει δοθεί από τις αρχές που ερευνούν το μυστήριο, μετά την συνέντευξη Tύπου του μαλαισιανού πρωθυπουργού, ο οποίος έκανε λόγο το περασμένο Σάββατο για «προσχεδιασμένες κινήσεις» που έβγαλαν το αεροπλάνο από την πορεία του, πολλά ερωτηματικά εγέρθηκαν γύρω από τις προσωπικότητες των πιλότων.

Η τύχη των επιβατών

Αλλά το ενδιαφέρον στρέφεται τώρα στην τύχη των επιβατών. Η αδυναμία κάθε επικοινωνίας, ενώ το Boeing πέταξε για ώρες μετά την αλλαγή πορείας, είναι το νέο μυστήριο στο οποίο στρέφονται οι έρευνες.
«Κανένα ίχνος, κανένα μήνυμα είτε στο Twitter, είτε στο Weibo [το κινεζικό δημοφιλές, κοινωνικό δίκτυο] είτε στο Instagram δεν βρέθηκε, καθώς και καμία μορφή επικοινωνίας από κάποιον επιβάτη του αεροσκάφους, μετά την αλλαγή πορείας» γράφει η New York Times σε μια έρευνα που δημοσιεύετηκε στις 17 Μαρτίου.

Απουσία κάθε επικοινωνίας σ' έναν κόσμο με κινητά

«Η απουσία κάθε επικοινωνίας σε έναν κόσμο όπου τα κινητά είναι πανταχού παρόντα είναι αντικείμενο ζωηρής αντιπαράθεσης μεταξύ των ειδικών που ερευνούν τις συνθήκες εξαφάνισης του αεροσκάφους» γράφει.
Γίνεται μάλιστα παραλληλισμός με την πτήση 93 της United Airlines, η οποία κατελήφθη από τους τρομοκράτες στις ΗΠΑ στις 11 Σεπτεμβρίου 2001. Μόλις το αεροπλάνο έπεσε στα χέρια των τρομοκρατών, ορισμένοι επιβάτες κατόρθωσαν να επικοινωνήσουν με τους συγγενείς τους από τα κινητά τους τηλέφωνα.
Πιο πρόσφατα, το καλοκαίρι του 2013, η πτώση ενός Boeing στο αεροδρόμιο του Σαν Φρανσίσκο είχε γνωστοποιηθεί εκ των προτέρων από έναν επιβάτη, ο οποίος μάλιστα είχε ανεβάσει και φωτογραφίες στο Twitter, μερικά δευτερόλεπτα μετά το γεγονός.

Η σιωπή των επιβατών, το νέο μυστήριο

Η New York Times και τα έγκυρα σάιτ Slate και Mashable, αλλά και το πρακτορείο Associated Press κάνουν ορισμένες κρίσιμες υποθέσεις για να εξηγήσουν την «επικοινωνιακή σιωπή» των επιβατών της πτήσης της Malaysian Airlines, βασισμένοι σε συνεντεύξεις ειδικών στην αεροναυπηγική και τις τηλεπικοινωνίες.

Πρώτη υπόθεση: Κανένας επιβάτης στο αεροπλάνο δεν αντελήφθη την αλλαγή πορείας

Το σάιτ Slate σημειώνει ότι μπορεί να έγινε ένα είδος αεροπειρατείας χωρίς βία. Σε αυτή την περίπτωση, αναφέρει, θα ήταν πολύ δύσκολο για τους επιβάτες να κατάλαβαν ότι το αεροπλάνο αλλάζει πορεία, μέσα στη βαθιά νύχτα. Περίπου στη 1 τα ξημερώματα, όταν το αεροπλάνο εξαφανίστηκε από τα ραντάρ, το πιθανότερο είναι ότι οι περισσότεροι επιβάτες κοιμούνταν βαθιά, τονίζει το σάιτ.

Δεύτερη υπόθεση: Οι επιβάτες λιποθύμησαν

Στο ύψος όπου βρέθηκε το Boeing όταν εξαφανίστηκε (πάνω από 9.000 μέτρα) η αποσυμπίεση της καμπίνας πιθανόν να προκάλεσε την λιποθυμία των επιβατών, εξαιτίας της έλλειψης οξυγόνου.

Τρίτη υπόθεση: Τα κινητά ήταν κλειστά

Σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται σε κάθε πτήση, πριν από την απογείωση, τα κινητά πιθανόν να έκλεισαν. Για επιβάτες οι οποίοι κοιμούνται ή δεν αντιλαμβάνονται ότι κάτι συμβαίνει με την πτήση τους είναι σχεδόν αδύνατο να ανοίξουν τα τηλέφωνα. Οπως σημειώνει το Slate, εδώ συμβαίνει ένα μεγάλο μυστήριο:
«Παρότι τα κινητά είναι κλειστά σε μια πτήση, σήματα στέλνονται κάθε είκοσι δευτερόλεπτα, τα οποία προσπαθούν να εντοπίσουν την πιο κοντινή κεραία...Είναι δηλαδή μια ηλεκτρομαγνητική πηγή η οποία μπορεί να εντοπιστεί. «200 κινητά που στέλνουν την ίδια στιγμή σήματα με επαναλαμβανόμενο τρόπο είναι πολλά» αναφέρει ο Paul Czarnecki, πιλότος και τεχνικός τηλεφωνικών δικτύων. «Οι ΗΠΑ έχουν σταθμούς ανίχνευσης παντού στον πλανήτη, οι οποίοι καταγράφουν όλα τα σήματα που μεταδίδονται».

Τέταρτη υπόθεση: Δεν είχε σήμα

Αυτό μπορεί να συνέβη γιατί το αεροπλάνο πετούσε πολύ ψηλά, σχεδόν στα 29.000 πόδια, όπως αναφέρει η New York Times.
«Στις 3.000 πόδια (914 μέτρα) μπορείτε να προσπαθήσετε να τηλεφωνήσετε. Αυτό είναι, όμως, αδύνατο στα 30.000 πόδια» τονίζει ένας καθηγητής ηλεκτρονικών μέσων στο Slate.
Ορισμένες πληροφορίες που δημοσιεύονται στον Guardian, αναφέρουν ότι το Boeing ίσως πήγε και στα 5.000 πόδια για να αποφύγει τα ραντάρ. Τότε δεν υπήρχε καμία πιθανότητα να ευρεθεί σήμα.
Αν δεν υπάρχει τηλεφωνικό δίκτυο τότε απομένουν οι δυνατότητες του εσωτερικού συστήματος επικοινωνίας στο αεροπλάνο. Πιθανόν να κόπηκαν και αυτές από ένα άγνωστο χέρι.

Πέμπτη υπόθεση: Το αεροπλάνο συνετρίβη

Αν το αεροπλάνο συνετρίβη ή αναγκάστηκε να προσγειωθεί, η πιθανότητα ένας επιβάτης να βρέθηκε με άθικτο κινητό είναι ελάχιστη. Αν το Boeing είχε προσγειωθεί τότε κάποιος θα άνοιγε το τηλέφωνό του και θα επιχειρούσε να επικοινωνήσει. Εκτός, αν και τα κινητά, τα ipad και τα tablets τα πήραν οι αεροπειρατές, σημειώνει η New York Times.

http://www.iefimerida.gr/node/147470#ixzz2wIc4oJcc

Ερευνες για τον εντοπισμό του Boeing διεξάγει και η Κίνα

Δέκα ημέρες μετά την μυστηριώδη εξαφάνιση του Boeing 777 της Malaysia Airlines, η Κίνα ξεκίνησε επιχειρήσεις αναζήτησης του αεροσκάφους στο έδαφός της, ενώ η Αυστραλία ανακοίνωσε ότι περιόρισε την ζώνη των ερευνών στο νότιο Ινδικό Ωκεανό, στα 600.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα.

Το Πεκίνο άρχισε την έρευνα καθώς από τον εναέριο χώρο της Κίνας περνά ο βόρειος αεροδιάδρομος των πιθανών «δρόμων» του αεροπλάνου, που είχε απογειωθεί από τη Κουάλα Λουμπούρ της Μαλαισίας με προορισμό το Πεκίνο, όπως δήλωσε ο πρεσβευτής της Κίνας στη Μαλαισία.

Ο ίδιος αξιωματούχος ανέφερε εν τω μεταξύ ότι από την έως τώρα έρευνα μεταξύ των Κινέζων επιβατών του Boeing 777 που χάθηκε απο τα ραντάρ στις 8 Μαρτίου δεν έχει προκύψει κάποιο «ενοχοποιητικό» στοιχείο:

«Εμείς δεν βρήκαμε στοιχεία ότι οι Κινέζοι επιβάτες φέρουν ευθύνη ή είναι πιθανώς οι δράστες της εξαφάνισης», δήλωσε ο πρέσβης.

Εν τω μεταξύ, η Αρχή Ναυτικής Ασφάλειας της Αυστραλίας (AMSA) ανακοίνωσε σήμερα ότι έχει περιορίσει δραστικά την ζώνη όπου πραγματοποιεί έρευνες για το Boeing, σε μία έκταση 600.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων στον νότιο Ινδικό Ωκεανό, ωστόσο η ζώνη παραμένει μεγάλη και έχει το μέγεθος της Ισπανίας και της Πορτογαλίας μαζί. Τα ισχυρά ρεύματα και οι κακές καιρικές συνθήκες δυσχεραίνουν ακόμη περισσότερο τις έρευνες.

Στο βόρειο ημισφαίριο, οι έρευνες περιλαμβάνουν ένα τόξο που ξεκινά από τη Μαλαισία και εκτείνεται προς τη βόρεια Ταϊλάνδη, τη Μιανμάρ, την Κίνα και το Καζακστάν.

Η AMSA διευκρίνισε ότι η νότια ζώνη ερευνών για το χαμένο αεροσκάφος μειώθηκε από τα 19 εκατομμύρια τετραγωνικά χιλιόμετρα που ήταν αρχικά με βάση την ανάλυση των δορυφορικών στοιχείων που πραγματοποιήθηκε από το Εθνικό Κέντρο Ασφάλειας των Μεταφορών των Ηνωμένων Πολιτειών, ενώ η ίδια η AMSA περιόρισε ακόμη περισσότερο τη ζώνη με βάση τις κινήσεις των θαλασσίων ρευμάτων κατά το διάστημα των τελευταίων δέκα ημερών.

Ethnos.gr