26 Ιουνίου 2014

ΔΕΙΤΕ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΜΠΕΙ ΚΙ ΕΚΕΙ "ΧΑΡΑΤΣΙ": Η λαμογιά που χρησιμοποιούν ιδιοκτήτες ΙΧ υψηλού κυβισμού για να γλιτώνουν το τεκμήριο

[Δείτε στο τέλος γιατί τις λαμογιές κάποιων που δεν θέλουν να πληρώσουν (αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού δεν έχει η εργατιά στη Νίκαια, ούτε η αγροτιά στα Γραβενά) θα τις πληρώσουν οι πολλοί, ταλαίπωροι, που όντως δεν έχουν λεφτά και καταθέτουν πινακίδες γιατί δεν μπορούν να πληρώνουν τέλη, ασφάλειες και βενζίνες... εννοείται ότι οι δημοσιοκάφροι χαίρονται και θρέφουν τον λαϊκισμο:]

Όχι που δεν θα έβρισκε ο Έλληνας (καμάρι της χώρας, τα λαμόγια) μια... πλάγια λύση για να γλιτώσει την πληρωμή του τεκμηρίου για το ΙΧ (ΙΧάρα... αλλά οι δημοσιοκάφροι δεν το φωνάζουν) που διαθέτει. Ειδικά εκείνοι που έχουν στην κατοχή του αυτοκίνητο υψηλού κυβισμού.

Από πατέντες άλλο τίποτα και αυτή που παρουσιάζει το Capital.gr φαίνεται πως χρησιμοποιείται από αρκετούς... έξυπνους που έτσι αποφεύγουν να πληρώσουν το τεκμήριο. Προσοχή: δεν το κάνουν παράνομα, απλώς εκμεταλλεύονται ένα κενό νόμου.

Αυτό που κάνουν είναι το εξής: Πηγαίνουν κάθε μήνα και καταθέτουν τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους και έτσι δεν προκύπτει τεκμήριο διαβίωσης. Μάλιστα, η πατέντα λειτουργεί άψογα καθώς στα εκκαθαριστικά που έχουν αρχίσει να εκδίδονται βάση των φετινών φορολογικών δηλώσεων διαπιστώνουν ότι δεν τους έχει χρεωθεί ούτε το τεκμήριο διαβίωσης του ΙΧ αλλά ούτε και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης που υπολογίζεται βάση του τεκμηρίου.

Σύμφωνα με τη φορολογική νομοθεσία το τεκμήριο διαβίωσης υπολογίζεται μα βάση τους μήνες που έχει ο φορολογούμενος το όχημα στην κατοχή του Το μυστικό βρίσκεται στην πρόβλεψη ότι «διάστημα μεγαλύτερο των 15 ημερών λογίζεται ολόκληρος μήνας». Με άλλα λόγια αν κάποιος έχει σε έναν μήνα το ΙΧ στην κατοχή του λιγότερο από 15 ημέρες τότε δεν χρεώνεται τεκμήριο για το συγκεκριμένο μήνα.

Στην πράξη αυτό που κάνουν πολλοί φορολογούμενοι είναι να υποβάλλουν δήλωση ακινησίας στην εφορία (κατάθεση πινακίδων) στις αρχές κάθε μήνα και να προχωρούν στην άρση της ακινησίας μετά τις 15 του μήνα. Άλλη πατέντα είναι ο φορολογούμενος να καταθέτει τις πινακίδες κυκλοφορίας κάθε Δευτέρα και να τις παραλαμβάνει και πάλι κάθε Παρασκευή.

Για να κλείσει την τρύπα που υπάρχει στην εφαρμογή του τεκμηρίου, το υπουργείο Οικονομικών είχε εξετάσει στο παρελθόν τη λύση του να επιβάλει τέλος ακινησίας. Δηλαδή κάθε φορά που ο φορολογούμενος να κατέθετε τις πινακίδες να πλήρωνε ένα ποσό της τάξεως των 30 έως 50 ευρώ προκειμένου να αποθαρρυνθούν από την αλλεπάλληλη κατάθεση πινακίδων. Το μέτρο, ωστόσο, δεν προχώρησε λόγω των αντιδράσεων που εκδηλώθηκαν. [Το πιάσατε; Κάποια στιγμή που η κατάσταση θα φτάσει στο απροχώρητο θα αναγκαστεί το κράτος να βάλει τέλος ακινησίας για να αποτρέψει τα λαμόγια... θα την πληρώσουν όμως οι μεγάλη μερίδα που καταθέτει μια φορά τις πινακίδες που θα κληθεί να πληρώσει 50άρικο. Τότε οι ηλίθιοι παρόλο που τα λαμόγια δίπλα τους θα έχουν πάρει στο λαιμό τους τους υπόλους που καταθέτουν πινακίδες θα τσιρίζουν "νέο χαράτσι, φορομπηχτικό κράτος, κλέφτες, χούντα, ναζί"... Έτσι γίνεται πάντα... κάποια λαμόγια κάνουν τις απατεωνιές τους και το κράτος αναγκάζεται να τους τσουβαλιάσει όλους, αλλά για τους ηλίθιους φταίει μόνο το κράτος και όχι τα λαμόγια...]

Να σημειωθεί ότι μπορεί οι φορολογούμενοι που εφαρμόζουν την παραπάνω πρακτική να γλιτώνουν το τεκμήριο και το φόρο πολυτελούς διαβίωσης, ωστόσο δεν γλιτώνουν τα τσουχτερά τέλη κυκλοφορίας.