«Η γρήγορη εξάπλωση της νέας αλυσίδας καφέ φαίνεται να έχει βάλει τα Starbucks σε θέση άμυνας, δημιουργώντας έναν πόλεμο τιμών που δεν υπάρχει σε άλλες αγορές του εξωτερικού»
«Από την Τρίτη, ορισμένα ροφήματα στα καταστήματα των Starbucks στην Αμερική, θα αυξηθούν κατά 5 με 20 σεντς λόγω της αύξησης του κόστους του καφέ», γράφει το περιοδικό Forbes επικαλούμενο έρευνα της εφημερίδας Wall Street Journal. «Αλλά», όπως σημειώνεται στην έκθεση, «υπάρχει μία χώρα όπου τα Starbucks μειώνουν τις τιμές τους». Ποια είναι αυτή; Η Ελλάδα.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το Forbes, σύμφωνα πάντα με το ρεπορτάζ της WSJ, στη Θεσσαλονίκη, η γνωστή εταιρεία πριν από δύο εβδομάδες μείωσε σημαντικά τις τιμές σε πολλά ροφήματα καφέ. Για παράδειγμα: Ένα διπλό εσπρέσο κοστίζει πλέον 2 ευρώ, από 2,60 πριν. Ενα εσπρέσο μακιάτο 2,50 ευρώ από 2,95 εύρω και ένα καπουτσίνο φρέντο από 4,65 ευρώ τώρα κοστίζει 3,95 ευρώ.
Ο λόγος για τη μείωση των τιμών είναι μια πρόσφατη πτώση του ΦΠΑ, τον οποίο τα Starbucks θα μετακυλίσει στους πελάτες, γράφει το άρθρο. Όμως, όπως επισημαίνεται, οι μειώσεις των τιμών είναι αρκετά μεγάλες, πολύ περισσότερο από ό,τι δικαιολογείται από τη μείωση του ΦΠΑ.
Οπότε κάτι άλλο συμβαίνει εδώ. Τι πραγματικά κρύβεται πίσω απο την πολιτική των Starbucks να ρίξουν τις τιμές; «Όχι τόσο ο ΦΠΑ, όσο ο ανταγωνισμός. Και μάλιστα ο ανταγωνισμός από τα Mikel» υπογραμμίζει το δημοσίευμα.
Τα Mikel, ξεκίνησαν το 2008 στη Λάρισα, σημειώνει το Forbes επικαλούμενο τη Wall Street Journal, «μια βόρεια ελληνική πόλη, όπου η κατανάλωση καφέ είναι μια καθημερινή ιεροτελεστία, σε μία προσπάθεια να «αναπαράγουν» το μοντέλο των Starbuck από πολλές απόψεις: άνετα καταστήματα σε κεντρικά σημεία, μια ποικιλία από καφέ και χυμούς, και καλά εκπαιδευμένους υπαλλήλους με μαύρες στολές».
Πιο συγκεκριμένα, τα Mikel πλέον έχουν γίνει ένας δημοφιλής προορισμός για τους νέους, βοηθώντας την εξάπλωση της εταιρείας και την αλματώδη ανάπτυξή της, νικώντας πλέον με... διαφορά τα Starbucks.
«Η γρήγορη εξάπλωση της νέας αλυσίδας καφέ φαίνεται να έχει βάλει τα Starbucks σε θέση άμυνας, δημιουργώντας έναν πόλεμο τιμών που δεν υπάρχει σε άλλες αγορές του εξωτερικού» γράφει στη συνέχεια το άρθρο και συνεχίζει: «Τα Mikel κάνουν πολλές εκπτώσεις στα προϊόντα τους, κάτι που όπως είναι λογικό φέρνει πελάτες».
Και το δημοσίευμα καταλήγει: «Το ερώτημα στο μυαλό κάποιων ειδικών της ελληνικής βιομηχανίας franchise είναι αν τα Starbucks θα έχουν τελικά την ίδια τύχη με τα McDonalds, ή αν ακόμη η χάρη των Mikel φτάσει μέχρι την Αμερική».