25 Αυγούστου 2014

Έργο-μαμούθ διεκδικούν στο Ομάν Άκτωρ και Αρχιρόδον

Του Δημήτρη Δελεβέγκου

Εάν στην Ελλάδα η ανυπαρξία νέων μεγάλων έργων είναι κυρίαρχη, στην Μέση Ανατολή επενδύονται δισεκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή νέων υποδομών. Ως αποτέλεσμα, το ενδιαφέρον πολυεθνικών κατασκευαστικών κολοσσών στρέφεται διαρκώς στα έργα που δημοπρατούν τα εύπορα αραβικά Εμιράτα, με τις κατασκευαστικές Αρχιρόδον-δραστηριοποιείται στα ΗΑΕ εδώ και δεκαετίες- και Άκτωρ να δίνουν διαρκώς το «παρών» στην αραβική αγορά.

Αυτή τη φορά στον Ομάν οι δύο εταιρείες, συμμετέχοντας σε διαφορετικές κοινοπραξίες, διεκδικούν τμήμα 170 χιλιομέτρων από το σιδηροδρομικό δίκτυο μήκους 2.244 χιλιομέτρων που σχεδιάζει το Ομάν και για το οποίο υπολογίζεται ότι θα απαιτηθούν περίπου 15 δισ. δολάρια. Ο προϋπολογισμός του συγκεκριμένου τμήματος τοποθετείται στα 2,6 δισ. δολάρια.

Η Άκτωρ σε κοινοπραξία με την Vinci και η Αρχιρόδον μαζί με την ινδική Tata projects ανήκουν στα περισσότερα από 20 -κοινοπρακτικά και μη- σχήματα που έχουν προεπιλεγεί για την υλοποίηση των εργασιών πολιτικού μηχανικού και επιδομής του μεγαλύτερου project του Ομάν και ενός από τα μεγαλύτερα της Μέσης Ανατολής. Το τμήμα για το οποίο έχουν προεπιλεγεί οι δύο ελληνικών συμφερόντων κατασκευαστικές εκτείνεται από την πόλη Σοχάρ, που αποτελεί βιομηχανικό κέντρο του Ομάν, μέχρι το Κυβερνείο του Αλ Μπουραϊμι που βρίσκεται βορειοανατολικά του Ομάν, στα σύνορα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Το συγκεκριμένο κομμάτι εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται το πρώτο τρίμηνο του 2015, ενώ ανάμενεται να έχει ολοκληρωθεί το 2018.

Όσον αφορά τις υπόλοιπες φάσεις του σχεδιαζόμενου σιδηροδρομικού δικτύου των 2.244 χλμ αναμένεται να ξεκινήσουν σταδιακά, μετατρέποντας το Ομάν σε πύλη εισόδου της περιοχής του Κόλπου, ευνοώντας χώρες, όπως η Ινδία. Η νέα διπλή γραμμή, με ταχύτητα θα διέρχεται από το ένα άκρο του Ομάν μέχρι το άλλο και θα περνάει από όλα τα μεγάλα λιμάνια του Εμιράτου.

Μέσα στο προσεχές διάστημα το Ομάν θα καλέσει τις εταιρείες που έχουν προεπιλεγεί να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές, με την λίστα των κολοσσών που διεκδικούν το έργο να περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την κινεζική China State Construction Engineering Corporation (τρίτη μεγαλύτερη παγκοσμίως), την ισπανική FCC Construction και μεγάλο αριθμό ιταλικών και αραβικών κατασκευαστικών.

Ταυτόχρονα, γνωστά «ονόματα» εταιρειών, όπως η Siemens, η Bombardier, η Alstom και η Thales έχουν προεπιλεγεί για τα τεχνολογικά συστήματα της σιδηροδρομικής γραμμής.

Το εν λόγω σιδηροδρομικό έργο – μαμούθ ανήκει στο «πακέτο» των μεγάλων έργων που δρομολογεί το Ομάν με συνολικό προϋπολογισμό 28 δισ. δολαρίων.

dimitris.delevegos@capital.gr



Πηγή:www.capital.gr