Τον έως σήμερα απαράβατο όρο του Μνημονίου που ήθελε οποιοδήποτε περιουσιακό στοιχείο που μεταβιβάζεται στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) να μην μπορεί να επιστρέψει πίσω στο κράτος ανέτρεψε προ ημερών η κυβέρνηση.
Προηγήθηκε η αποκάλυψη του «Βήματος» για την «κατά λάθος» μεταφορά ακινήτων της Αθηναϊκής Ριβιέρας στο ΤΑΙΠΕΔ, τα οποία προορίζονταν για την Παράκτιο Μέτωπο ΑΕ, λίγες ημέρες πριν από τον ανασχηματισμό.
Η αποκάλυψη προκάλεσε την προσωπική αντίδραση του πρωθυπουργού, καθώς η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων είχε ακυρώσει (εν αγνοία των περισσότερων μελών της) τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης περί οργανωμένης αξιοποίησης του παράκτιου μετώπου της Αττικής.
Έτσι, στην πρώτη της συνεδρίαση μετά τον ανασχηματισμό, η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων κατήργησε την προηγούμενη απόφαση που είχε φέρει στην Επιτροπή ο τέως υπουργός Οικονομικών, Γιάννης Στουρνάρας, με την οποία μεταβιβάστηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ «φιλέτα» της Αττικής, παρόλο που προορίζονταν για αξιοποίηση μέσω της εταιρείας ειδικού σκοπού Παράκτιο Μέτωπο.
Μείζον πολιτικό ενδιαφέρον
Πρόκειται για μια απόφαση η οποία, όπως παραδέχονται κυβερνητικά στελέχη, έχει μείζον πολιτικό ενδιαφέρον καθώς αμφισβητεί ένα από τα «ιερά θεμέλια» του Μνημονίου. Ωστόσο, όπως λένε, είναι άγνωστο το πώς θα αντιδράσουν οι δανειστές μόλις ενημερωθούν.
Σύμφωνα με τη νέα απόφαση της Διυπουργικής, εξαιρείται η υπαγωγή στο ΤΑΙΠΕΔ περιοχών-φιλέτων της Αττικής στο Σούνιο και στη Γλυφάδα.
Η αποδέσμευση των ακινήτων ανοίγει τον δρόμο για την οργανωμένη αξιοποίηση της Αθηναϊκής Ριβιέρας.
Ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν προωθηθεί στον υπουργό Οικονομικών Γκίκα Χαρδούβελη δύο υπογεγραμμένα από τους συναρμόδιους υπουργούς σχέδια υπουργικών αποφάσεων με τα οποία θα μεταβιβαστούν στην Παράκτιο Μέτωπο σημαντικά ακίνητα.
Η ανάπλαση του Φαλήρου
Εν τω μεταξύ επικαιροποιούνται οι μελέτες της ανάπλασης του Φαλήρου προκειμένου να προσαρμοστούν στον μειωμένο προϋπολογισμό του έργου, ο οποίος ελαττώθηκε από τα 340 στα 230 εκατ. ευρώ.
Το έργο θα χρηματοδοτηθεί, μέσω του ΣΕΣ, από επιχειρησιακά προγράμματα του υπουργείου Περιβάλλοντος (110 εκατ. ευρώ), της Περιφέρειας Αττικής (40 εκατ. ευρώ) και του υπουργείου Υποδομών (80 εκατ. ευρώ), το οποίο και θα το δημοπρατήσει το φθινόπωρο.
Ωστόσο έχουν υπάρξει σημαντικές καθυστερήσεις, αρχικά λόγω των αργών ρυθμών αδειοδότησης της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων από το υπουργείο Περιβάλλοντος και εν συνεχεία λόγω της αλλαγής των διαστάσεων του έργου.
Newsroom ΔΟΛ