05 Ιανουαρίου 2015

Τι εισιτήρια έκοψαν οι Ελληνικές ταινίες το 2014;

Στο ίδιο επίπεδο με πέρυσι κινήθηκαν τα εισιτήρια που κόπηκαν στους ελληνικούς κινηματογράφους το 2014 με τις εισπράξεις να παρουσιάζουν μείωση, αφού πολλές τιμές έπεσαν, ενώ αρκετός ήταν και ο κόσμος που χρησιμοποίησε κουπόνια και προσφορές.

Οι παράγοντες που συντελούν σε αυτή τη μείωση είναι αφενός το γεγονός πως οι ταινίες ελληνικής παραγωγής δεν ενθουσιάζει το κοινό ενώ ένας αντικειμενικά ανασταλτικός παράγοντας είναι η διάρκεια της περιόδου προβολής των ταινιών, αφού αρκετές από αυτές προβάλλονται σε λίγες αίθουσες, ενώ άλλες μόνο μια ή δύο φορές την εβδομάδα.
Πάμε να δούμε, όμως, ποιες ήταν οι 11 ταινίες που έκοψαν τα περισσότερα εισιτήρια:

11. Η Έκρηξη
Η δεύτερη ταινία του ταλαντούχου Σύλλα Τζουμέρκα (η πρώτη ήταν η εξίσου εκρηκτική Χώρα Προέλευσης) παρακολουθεί τη Μαρία που είναι σαν χειροβομβίδα, έτοιμη να σκάσει ανά πάσα στιγμή. Με μια tour-de-force ερμηνεία από την Αγγελική Παπούλια, η Έκρηξη δεν είναι εύκολη και εύπεπτη ταινία, αλλά προσπαθεί να σε κάνει να “ανακινηθείς” και να δεις πως προβάλλεται αυτό στην Ελλάδα του σήμερα.
Υποψηφιότητα Καλύτερης Ταινίας στα Φεστιβάλ του Λοκάρνο και του Αμβούργου
Εισιτήρια: 3.835


10. Στο Σπίτι
Η τρίτη ταινία του Αθανάσιου Καρανικόλα (η πρώτη στα ελληνικά, καθώς οι προηγούμενες δύο ήταν γυρισμένες στη Γερμανία) περιστρέφεται γύρω από τη Νάντια που είναι κάτι παραπάνω από απλή οικιακή βοηθός μιας πλούσιας οικογένειας και βλέπει τη ζωή της να αλλάζει δραστικά μετά από ένα ανέλπιστο συμβάν. Χαμηλών τόνων, με σωστή χρήση σιωπών και ανά στιγμές εκκωφαντική ησυχία, αλλά και ιδιαίτερη προσοχή στις λεπτομέρειες είναι ένα δράμα μεγατόνων κλεισμένο Στο Σπίτι.
Βραβείο της Οικουμενικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ Βερολίνου
Εισιτήρια: 3.870


9. Με Χωρίς Γυναίκες
Στη ταινία του Βαγγέλη Σεϊτανίδη δυο παιδικοί φίλοι (Θοδωρής Αθερίδης και Δημήτρης Ήμελλος) ξεκινούν για ένα road trip στην Πελοπόννησο ψάχνοντας μια παλιά συμμαθήτρια τους και μπλέκουν σε κάτι παραπάνω από αυτό που υπολόγιζαν… Μια περίεργη μίξη κωμωδίας και σάτιρας που σε κάποια σημεία βρίσκει στόχο, ενώ σε πολλά όχι. 

Εισιτήρια: 4.531


8. Το Δέντρο Και Η Κούνια
Η Ελένη (Μυρτώ Αλικάλη) με την κόρη της επιστρέφει από το Λονδίνο στην Ελλάδα και το σπίτι του πατέρα της (Ηλίας Λογοθέτης), αλλά τον βρίσκει με μια γυναίκα από τη Σερβία και τη δική της κόρη. ΗΜαρία Ντούζα σκηνοθετεί ένα δράμα κατανόησης και αποδοχής. 

7 Βραβεία στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Κύπρου
Εισιτήρια: 5.317


7. Κοινός Παρανομαστής
Ένα καφενείο. Τέσσερις άνδρες. Για τον Πλάτωνα η γυναίκα είναι ιερό πλάσμα. Για τον Δημήτρη είναι το άλλο μισό και ένα βήμα προς μια ευτυχισμένη ζωή. Για τον Αλέξανδρο είναι η ευκαιρία για μια αληθινή αγάπη και κατανόηση. Για τον Νίκο είναι απλά ένα υποκριτικό πλάσμα που εκμεταλλεύεται ανθρώπους και καταστάσεις. Η πρώτη ταινία του Σωτήρη Τσαφούλια διαδραματίζεται σε ένα δωμάτιο και ξεκινάει καλά, αλλά στην πορεία περιορίζεται σε ευφυολογήματα και τσιτάτα που μοιάζουν να πάρθηκαν αυτούσια από το twitter. 

Συμμετοχή στο Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου του Λονδίνου και βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας για τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη
Εισιτήρια: 5.533


6. XENiA
Η τέταρτη ταινία του Πάνου Χ. Κούτρα είναι ένα ταξίδι δρόμου με πολλές (κατα)στάσεις και περιπέτειες που θα φέρει πιο κοντά δύο ετερόκλητα άτομα και θα αποδείξει πως μερικές στιγμές στη ζωή πρέπει να κυνηγάς αυτό που θέλεις και να μη συμβιβάζεσαι με τα κοινωνικά «πρέπει» και «θέλω». Κοινωνικό δράμα ενηλικίωσης, γερές κωμικές δόσεις, αλλά ταυτόχρονα και κοινωνικοπολιτικό σχόλιο, θα σε κάνει να ενδιαφερθείς, να γελάσεις, να συγκινηθείς, να συζητήσεις.

Υποψηφιότητες για Βραβείο Ένα Κάποιο Βλέμμα και Queer Φοίνικα στο Φεστιβάλ των Κανών
Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ του Σικάγο

Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ της Χιχόν

Εισιτήρια: 15.278


5. Το Μικρό Ψάρι
Μετά το Σπιρτόκουτο, την Ψυχή Στο Στόμα και τον Μαχαιροβγάλτη, ο Γιάννης Οικονομίδηςξαναχτυπά με Το Μικρό Ψάρι. Ο Στράτος (Βαγγέλης Μουρίκης – τέλειος σε οποιοδήποτε ρόλο αναλαμβάνει) είναι ένας εκτελεστής συμβολαίων θανάτου με έναν προσωπικό κώδικα τιμής. Όταν όλα πάνε στραβά και τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται, μεγάλες αποφάσεις απαιτούνται και οι θυσίες μπορούν να κάνουν τη διαφορά. 

Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
Υποψηφιότητα Καλύτερης Ταινίας στα Φεστιβάλ του Βερολίνου και του Γκεντ

Εισιτήρια: 16.105


4. Στα Καλά Καθούμενα
Κωμωδία καταστάσεων του Νίκου Ζαπατίνα με έρωτες, θησαυρούς, κυνηγητά και εύκολα αστεία. Πρωταγωνιστούν η Ζέτα Μακρυπούλια, ο Οδυσσέας Παπασπηλιώπουλος και η Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους. Μπορεί να είναι τηλεοπτικής κοπής, αλλά πετυχαίνει το στόχο του για το κοινό που απευθύνεται και ξέρει τι θα παρακολουθήσει. 

Εισιτήρια: 34.619


3. Από Έρωτα
Ο Θοδωρής Αθερίδης μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη το ομώνυμο θεατρικό του έργο και πρωταγωνιστεί και δίπλα του πρωταγωνιστούν και πάλι η Σμαράγδα Καρύδη και η Παναγιώτα Βλαντή. Ένα ιδιόρρυθμο ερωτικό τρίγωνο προκύπτει όταν λίγες μέρες πριν το γάμο του Αντώνη με τη Νατάσα εμφανίζεται η πρώην αγαπημένη του Άννα. Μια δραματική ταινία που μπλέκει παραπάνω στοιχεία απ’όσα χρειάζονται και προδίδεται από τις φιλοδοξίες της και την άτολμη στάση πάνω σε καίρια ζητήματα. 

Εισιτήρια: 69.606 (συνεχίζεται ακόμα)

2. Μικρά Αγγλία

Ο Παντελής Βούλγαρης μεταφέρει στο σινεμά το βιβλίο της Ιωάννας Καρυστιάνη. 160 χορταστικά λεπτά, ένα μεγάλο δράμα εποχής, μια ιστορία αγάπης… Άψογη απεικόνιση της Άνδρου, εκπληκτική φωτογραφία, τρομερή προσοχή στα σκηνικά και κοστούμια, όμορφη μουσική υπόκρουση και πάνω από όλα γενναίο και άκρως επιτυχημένο casting συνθέτουν ένα τεχνικά άρτιο και ολοκληρωμένο αποτέλεσμα.
Βραβεία Καλύτερης Ταινίας, Φωτογραφίας, Σκηνικών, Κοστουμιών, Μέικ Απ και Ήχου από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου
Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ της Σαγκάης

Υποψηφιότητα Καλύτερης Ταινίας στα Satellite Awards

Εισιτήρια: 107.368 (μόνο στο 2014, η προβολή είχε ξεκινήσει το 2013)

1. Πέμπτη & 12
Ο Θανάσης Τσαλταμπάσης γράφει, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί σε αυτή την κωμωδία ατυχιών και δυσάρεστων συμπτώσεων. Αυτή είναι η ταινία που το ελληνικό κοινό τίμησε περισσότερο στις αίθουσες. Σε καμία περίπτωση δεν έχει κάτι φρέσκο να προσφέρει και το χιούμορ είναι κάτι σαφώς υποκειμενικό, αλλά δείχνει ξεκάθαρα πως λειτουργεί η κατάσταση. 

Εισιτήρια: 118.600