30 Ιανουαρίου 2015

Που τις είδατε τις Cayenne κε Υπουργέ;

Αναμφίβολα πρόκειται για ένα από τα πιο… ταλαιπωρημένα αυτοκίνητα στην Ελλάδα.

Ένα αυτοκίνητο που κάποιοι κατάφεραν να το συνδέσουν με τις νεοπλουτίστικες συμπεριφορές κάποιων συμπατριωτών μας, τις εποχές των παχιών αγελάδων. Ενα αυτοκίνητο που έγινε έρμαιο στο στόμα κάθε πολιτικού εξουσίας, που θέλησε να λαϊκίσει και να κουνήσει το δάκτυλο του σε όλους αυτούς που ζούσαν μία… άσωτη ζωή με δανεικά. Ακόμα και για Cayennοχώρι, έκαναν λόγο, αναφερόμενοι στις «πάμπολλες» Porsche Cayenne που είχαν πουληθεί στην περιοχή της Θεσσαλίας.

Ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, το οποίο οι… ιθαγενείς της χώρας μας το μετέτρεψαν ακόμα και σε σύμβολο του ιμπεριαλισμού στην Ελλάδα, όταν στην υπόλοιπο κόσμο το αποθεώνουν.

Αλήθεια πόσα λίγα ξέρουν όλοι αυτοί που αναφέρονται στην (όποια) νεοπλουτίστικη συμπεριφορά κάποιων Ελλήνων, φέρνοντας ως παράδειγμα αυτοκίνητα. Καταρχάς για να σταματήσει εδώ η ιστορία με τα Cayenne και γενικότερα με τα πολυτελή αυτοκίνητα, να τους ενημερώσουμε ότι πάντα ο Ελληνας, ήταν τελευταίος στην επιλογή τέτοιων αυτοκινήτων σε όλη την Ε.Ε. Τις καλές εποχές που η αγορά αυτοκινήτου στη χώρα μας κατέγραφε 280.000 πωλήσεις, μόλις το 12% από αυτές ήταν της πολυτελής κατηγορίας , όταν το μέσο όρο των χωρών της Ε.Ε. ξεπερνούσε το 18%.

Σε ότι αφορά την πολύπαθη Cayenne, στην Ελλάδα από το 2004 όπου και πρωτοπαρουσιάστηκε το SUV της Porsche έχουν πουληθεί 1.608, ενώ τα τελευταία δύο χρόνια μόλις 4 (!), οι οποίες πιθανότατα είναι της Ελληνικής εισαγωγικής -για να υπάρχουν στις εκθέσεις!

Από το σύνολο των πωληθέντων Cayenne δε, υπολογίζεται ότι το 60% δεν βρίσκονται πια στη χώρας μας, με τις περισσότερες να έχουν πουληθεί εκτός Ελλάδας.

Σε ότι αφορά τη «μη λυτή ζωή των Ελλήνων», στις προ κρίσης εποχές, θα αναφερθώ πάλι σε αριθμούς, τους οποίους λογικά καταλαβαίνουν καλά όλοι οι Καθηγητές που αποτελούν τη νέα Ελληνική Κυβέρνηση: Από το 2003 έως το 2009 στα 10.500.000 πληθυσμού της χώρα μας πωλούνταν, κατά μέσον όρο, περίπου 240.000 αυτοκίνητα το χρόνο, όταν στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης, ακόμα και του Νότου, αναλογικά με τον πληθυσμό τους, οι πωλήσεις ήταν κατά πολύ περισσότερες.
Για του λόγου το αληθές, στο Βέλγιο, των 10.660.000 κατοίκων, πωλούνται πάνω από  550.000 νέα αυτοκίνητα το χρόνο. Στην Αυστρία των 8.400.000, 350.000, στην Ολλανδία των 16.490.000 πουλήθηκαν 500.0003, στη Σουηδία των 9.259.000 πουλήθηκαν 300.000 νέα αυτοκίνητα.

Να αφήσουμε τον καλό Βορά και να δούμε το Νότο της κρίσης: Στην Ισπανία των 46.000.000 κατοίκων πέρσι πουλήθηκαν 855.308 αυτοκίνητα. Στην Πορτογαλία των 10.600.000, 142.827. Στην Ελλάδα, με το μέτρο της απόσυρσης σε ισχύ, 71.218.

Αυτά λοιπόν για να μαθαίνουν και οι… νεώτεροι

Τάκης Τρακουσέλλης
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ