10 Απριλίου 2015

Το Facebook είναι για τους φτωχούς και το Instagram για τους πλούσιους!

Ταξικές ανισότητες στα social media διαπιστώνει έρευνα για τους έφηβους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, σύμφωνα με την οποία το Facebook χρησιμοποιείται κυρίως από φτωχούς και το Instragram από πλούσιους!
Σύμφωνα με την έρευνα του Pew Research Center, που δημοσιεύεται στο «New York Mag», το Facebook παραμένει το κυρίαρχο κοινωνικό δίκτυο στις Ηνωμένες Πολιτείες και είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στις μικρές ηλικίες. Μάλιστα, περίπου 9 στους 10 εφήβους είναι online καθημερινά, ενώ οι περισσότεροι τσεκάρουν το διαδικτυακό προφίλ τους από smartphones, τα οποία έχουν πια τα 3/4 των εφήβων.

Κατά την ίδια έρευνα, αν και οι έφηβοι χρησιμοποιούν κι άλλα social media, όπως το Instagram, το Twitter, το Snapchat, τo Tumblr και το Vine, το 40% προτιμά το Facebook και το 60% μοιράζεται μεταξύ των υπολοίπων.

Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο έρχεται στο φινάλε: με βάση το εισόδημα και την οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους, προκύπτει πως οι φτωχότεροι έφηβοι (μέσο ετήσιο εισόδημα έως 30.000 δολάρια) χρησιμοποιούν το Facebook σε ποσοστό 51%, έναντι 19% του Instragram. Στον αντίποδα, στα μέλη οικογενειών με εισόδημα άνω των 28.000 ευρώ, η χρήση του Instragram αυξάνεται στο 25% και του Facebook μειώνεται στο 31%, ενώ, όσο μεγαλώνει το εισόδημα, τόσο μεγαλώνει και το ποσοστό χρήσης του Instragram έναντι του Facebook!

(Διάγραμμα: τα ποσοστά χρήσης Facebook και Instagram με βάση το εισόδημα)