Ασκήσεις επί χάρτου... αφού ελπίζουν να πουλήσουν τα σχεδόν επί δεκαετία 2 ακίνητα Airbus της Ολυμπιακής για 10 εκ ευρώ καταλαβαίνετε ότι τα νούμερά τους είναι εξωπραγματικά
Περιφερειακά αεροδρόμια, ΟΛΠ, ΟΛΘ και ΔΕΣΦΑ στο σχέδιο της κυβέρνησης - «Εκτός» ΑΔΜΗΕ και «μικρή ΔΕΗ»
Έσοδα περί τα 3,2 δισ. ευρώ προσδοκά η ελληνική κυβέρνηση την διετία 2015-2016, σύμφωνα με το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων της ελληνικής πρότασης. Εξαιρούνται, όπως διαφαίνεται και στο νέο σχέδιο που υπέγραψε ο πρωθυπουργό, οι ενεργειακές ΔΕΚΟ (ΔΕΗ και ΑΔΜΗΕ), αλλά προχωρά η πώληση του ΔΕΣΦΑ.
Το μεγαλύτερο έσοδο για το Δημόσιο αναμένεται από την παραχώρηση στην γερμανική Fraport των 24 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Επίσης, σύμφωνα με την ελληνική πρόταση που έχει δει το φως της δημοσιότητας, στη λίστα είναι προς πώληση τις μετοχές του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης και των υπολοίπων 10 μεγαλυτέρων λιμένων της χώρας προσδοκώντας έσοδα 500 εκατ. ευρώ. Επίσης, για την πώληση του ΔΕΣΦΑ προβλέπεται προβλέπεται πως θα εισπραχθούν τα 188 εκατ. ευρώ που αναλογούν στο δημόσιο, αν κλείσει η συμφωνία με την αζέρικη Socar, ενώ έσοδα περί τα 50 εκατ. ευρώ θα έχει το 2016 το ΤΑΙΠΕΔ από την Εγνατία Οδό. Μικρά έσοδα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (μόλις 50 εκατ. ευρώ), αλλά και 250 εκατ. ευρώ από πώληση ποσοστού που κατέχει το δημόσιο στην εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου Σπάτων.
Στο σχέδιο που κατατέθηκε χθες ξεκαθαρίζεται πως εξαιρείται η μεταφορά [πώληση] των μετοχών του ΟΤΕ από τη λίστα των προαπαιτούμενων των θεσμών και πως απερρίφθη η την πρόταση των θεσμών για την ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ, καθώς και τη λειτουργία της «μικρής ΔΕΗ». Σημειώνεται ότι η αποκρατικοποίηση περιλάμβανε την πώληση της μικρής ΔΕΗ, με εκτιμώμενα έσοδα περί το 1,5 δισ. ευρώ και τη πώληση του 66% της θυγατρικής ΑΔΜΗΕ που διαχειρίζεται το δίκτυο μεταφοράς, από την οποία αναμένονταν έσοδα της τάξης των 600 εκατ. ευρώ.
Να σημειωθεί ότι η ελληνική κυβέρνηση προσδοκά 2,1 δισ. ευρώ έσοδα για τη διετία 2017 - 2019.
Στις ιδιωτικοποιήσεις η συμφωνία προβλέπει:
-Ελάχιστο ποσό επένδυσης για κάθε ιδιωτικοποίηση.
-Προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων.
-Δέσμευση από τη πλευρά των επενδυτών για την προώθηση της τοπικής οικονομίας.
-Υποχρεωτική συμμετοχή του δημοσίου στο κεφάλαιο.
-Προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς.
Το μεγαλύτερο έσοδο για το Δημόσιο αναμένεται από την παραχώρηση στην γερμανική Fraport των 24 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Επίσης, σύμφωνα με την ελληνική πρόταση που έχει δει το φως της δημοσιότητας, στη λίστα είναι προς πώληση τις μετοχές του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης και των υπολοίπων 10 μεγαλυτέρων λιμένων της χώρας προσδοκώντας έσοδα 500 εκατ. ευρώ. Επίσης, για την πώληση του ΔΕΣΦΑ προβλέπεται προβλέπεται πως θα εισπραχθούν τα 188 εκατ. ευρώ που αναλογούν στο δημόσιο, αν κλείσει η συμφωνία με την αζέρικη Socar, ενώ έσοδα περί τα 50 εκατ. ευρώ θα έχει το 2016 το ΤΑΙΠΕΔ από την Εγνατία Οδό. Μικρά έσοδα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (μόλις 50 εκατ. ευρώ), αλλά και 250 εκατ. ευρώ από πώληση ποσοστού που κατέχει το δημόσιο στην εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου Σπάτων.
Στο σχέδιο που κατατέθηκε χθες ξεκαθαρίζεται πως εξαιρείται η μεταφορά [πώληση] των μετοχών του ΟΤΕ από τη λίστα των προαπαιτούμενων των θεσμών και πως απερρίφθη η την πρόταση των θεσμών για την ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ, καθώς και τη λειτουργία της «μικρής ΔΕΗ». Σημειώνεται ότι η αποκρατικοποίηση περιλάμβανε την πώληση της μικρής ΔΕΗ, με εκτιμώμενα έσοδα περί το 1,5 δισ. ευρώ και τη πώληση του 66% της θυγατρικής ΑΔΜΗΕ που διαχειρίζεται το δίκτυο μεταφοράς, από την οποία αναμένονταν έσοδα της τάξης των 600 εκατ. ευρώ.
Να σημειωθεί ότι η ελληνική κυβέρνηση προσδοκά 2,1 δισ. ευρώ έσοδα για τη διετία 2017 - 2019.
Στις ιδιωτικοποιήσεις η συμφωνία προβλέπει:
-Ελάχιστο ποσό επένδυσης για κάθε ιδιωτικοποίηση.
-Προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων.
-Δέσμευση από τη πλευρά των επενδυτών για την προώθηση της τοπικής οικονομίας.
-Υποχρεωτική συμμετοχή του δημοσίου στο κεφάλαιο.
-Προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς.