30 Ιουλίου 2015

Η «Bίβλος» του ταξιδιώτη: Τα δικαιώματα για το ταξίδι με τρένο-ΚΤΕΛ-ταξί [λίστα]

Το ότι φέτος οι διακοπές των περισσότερων συρρικνώθηκαν, αυτό δεν σημαίνει και ότι συρρικνώθηκαν και τα δικαιώματά τους.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ υπενθυμίζει με ανακοίνωσή της τα βασικά δικαιώματα των καταναλωτών κατά τη μετακίνησή τους με τρένο, ΚΤΕΛ ή ταξί για τις καλοκαιρινές τους διακοπές.

Ταξίδι με τρένο
Καθυστέρηση άφιξης
  • Επιστροφή χρημάτων
Όταν αναμένεται πως θα υπάρχει τουλάχιστον 1 ώρα καθυστέρηση άφιξης του τρένου στον τελικό προορισμό, τότε μπορείτε:
  1. Εάν δεν έχει ξεκινήσει το δρομολόγιο, να μην ταξιδέψετε και να σας επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου ή
  2. Εάν είστε στη μέση της διαδρομής σας, να μην συνεχίσετε το ταξίδι σας και να σας επιστραφεί το αντίτιμο που αναλογεί για τη διαδρομή που δεν κάνατε. Επιπλέον δικαιούστε δωρεάν επιστροφή στο σημείο αναχώρησής σας, εάν λόγω αυτής της καθυστέρησης δεν εκπληρώνεται πλέον ο σκοπός του ταξιδιού σας ή
  3. Να συνεχίσετε προς τον τελικό προορισμό σας, με ευθύνη της εταιρείας, το ταχύτερο δυνατό, ακόμα και με εναλλακτικό μέσο μεταφοράς ή
  4. Να συνεχίσετε το ταξίδι σας
  • Αποζημίωση
Εάν ολοκληρώσετε το ταξίδι σας έχοντας καθυστέρηση τουλάχιστον 1 ώρα, μπορείτε να ζητήσετε αποζημίωση ίση με:
  1. 25% του αντιτίμου του εισιτηρίου, αν το τρένο καθυστερήσει από 1-2 ώρες.
  2. 50% του αντιτίμου του εισιτηρίου, αν το τρένο καθυστερήσει πάνω από 2 ώρες.
Δεν δικαιούστε αποζημίωση εάν γνωρίζατε για την καθυστέρηση του δρομολογίου πριν αγοράσετε το εισιτήριο ή εάν η καθυστέρηση είναι λιγότερο από 1 ώρα.
  • Διαμονή & Διατροφή
Σε περίπτωση καθυστέρησης αναχώρησης ή άφιξης που υπερβαίνει τη 1 ώρα, δικαιούστε δωρεάν:
  1. γεύματα και αναψυκτικά
  2. διαμονή σε κατάλυμα και μετακίνηση μεταξύ του σιδηροδρομικού σταθμού και του καταλύματος, σε περίπτωση που υπάρχει ανάγκη διανυκτέρευσης.
Έχετε δικαίωμα να ζητήσετε από την σιδηροδρομική εταιρεία να σας πιστοποιήσει την καθυστέρηση ή ακύρωση του δρομολογίου, επάνω στο εισιτήριό σας.
Η εταιρεία απαλλάσσεται από την ευθύνη αποζημίωσης στην περίπτωση που η καθυστέρηση ή η ακύρωση του δρομολογίου, προκύπτει από εξωτερικές περιστάσεις που δεν μπορούσε να αποφύγει.
  • Αποσκευές
Αν οι αποσκευές χαθούν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού δικαιούστε αποζημίωση:
  1. έως 1.300€/αποσκευή, αν μπορείτε να αποδείξετε την αξία της.
  2. έως 330€/αποσκευή σε κάθε άλλη περίπτωση.
  • Κατοικίδια
Μπορείτε να μεταφέρετε δωρεάν το κατοικίδιο σας με το τρένο αρκεί να έχετε μαζί σας ενημερωμένο το βιβλιάριο υγείας τους. Τα μικρόσωμα ζώα τα μεταφέρετε στο ειδικό καλάθι μεταφοράς τους και τα μεγαλόσωμα με φίμωτρο και λουρί δίπλα σας. Η μέγιστη διάσταση του ειδικού καλαθιού είναι 50x40x70εκ για τις αμαξοστοιχίες ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ταξίδι με ΚΤΕΛ
Καθυστέρηση αναχώρησης
  • Αποζημίωση
Εάν το δρομολόγιο σας (για απόσταση πάνω από 250 χλμ) ακυρωθεί ή καθυστερήσει να αναχωρήσει πάνω από 2 ώρες, δικαιούστε:
  1. επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου και μεταφορά σας στο αρχικό σημείο αναχώρησης ή
  2. μεταφορά στον τελικό σας προορισμό το ταχύτερο δυνατό και χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση
  3. εάν η εταιρεία δεν κάνει κάτι από τις παραπάνω δυο επιλογές, τότε δικαιούστε ως αποζημίωση το 50% της τιμής του εισιτηρίου, επιπρόσθετα με την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου σας.
  • Διαμονή και Διατροφή
  1. Εάν η κανονική διάρκεια του ταξιδιού σας είναι πάνω από 3 ώρες και η αναχώρησή του λεωφορείου καθυστερήσει πάνω από 90 λεπτά ή ακυρωθεί, τότε δικαιούστε δωρεάν διατροφή και διαμονή σε περίπτωση που χρειάζεται να διανυκτερεύσετε.
  2. Εάν η καθυστέρηση/ακύρωση οφείλεται σε ακραίες καιρικές συνθήκες, η εταιρεία δεν καλύπτει τη διαμονή.
Τα παραπάνω δικαιώματα δεν ισχύουν για τα ανοικτά εισιτήρια
  • Κατοικίδια
Μπορείτε να μεταφέρετε δωρεάν στην καμπίνα επιβατών μόνο μικρόσωμα ζώα μέχρι 10 κιλά, όπου θα πρέπει να βρίσκονται μέσα σε ειδικό καλάθι μεταφοράς (μέγιστες διαστάσεις 50x40x35). Επιπλέον, θα πρέπει να έχετε μαζί σας το διαβατήριο ή το βιβλιάριο υγείας του κατοικίδιου, το οποίο θα πρέπει να είναι ενημερωμένο τα τελευταία δύο έτη.
Ταξίδι με ταξί
Ο οδηγός του ταξί πρέπει να:
  1. έχει αναρτημένο τον τιμοκατάλογο σε εμφανές σημείο.
  2. βάζει σε λειτουργία το ταξίμετρο μετά την επιβίβαση σας.
  3. μεταφέρει τις αποσκευές σας από και προς το πεζοδρόμιο.
  4. εκδίδει πάντα απόδειξη.
  5. σας πηγαίνει στον προορισμό σας, χωρίς να επιβιβάσει άλλο άτομο (πολλαπλή μίσθωση).
  • Τιμοκατάλογος
  1. Μονή ταρίφα, για διαδρομή εντός του Νομού 0,74 ευρώ/km
  2. Διπλή ταρίφα, για διαδρομή εκτός Νομού ή για 00.00-05.00 - 1,29 ευρώ/km
  3. Τιμή εκκίνησης (σημαία) - 1,29€
  4. Ελάχιστη διαδρομή – 3,38€
  5. Από το αεροδρόμιο – κέντρο Αθηνών & το αντίστροφο 38,00€
  6. Από και προς αεροδρόμιο – 4,18€, επιπλέον χρέωση
  7. Από λιμάνια/σιδ. σταθμούς /σταθμούς υπερ/κών λεωφορείων επιπλέον επιβάρυνση 1,17€
  8. Για κάθε αποσκευή άνω των 10 κιλών, επιβαρύνεστε με 0,43€
  9. Ραδιοταξί απλή κλήση ή ραντεβού – 0,00€ έως 6,15€
  • Κυλικεία
Τα κυλικεία εντός των επιβατικών αμαξοστοιχιών και των σιδηροδρομικών σταθμών του Ο.Σ.Ε αλλά και αυτά εντός σταθμών υπεραστικών λεωφορείων, υποχρεούνται να παρέχουν τα παρακάτω είδη σε καθορισμένες ανώτατες τιμές και να έχουν αναρτήσει σε εμφανές μέρος τον τιμοκατάλογο:

Οι παραπάνω τιμές περιλαμβάνουν ΦΠΑ.
Ισχύουν μόνο σε περιπτώσεις όρθιων πελατών και τα κυλικεία υποχρεούνται να αναγράφουν: “Για όρθιους πελάτες διατίθενται εμφιαλωμένα νερά, σάντουιτς, τοστ, καφέδες και τσάι σε ελεγχόμενες τιμές”.
Οι τιμές είναι διαφορετικές για τους χώρους με καθήμενους πελάτες, καθώς τους παρέχονται και άλλες υπηρεσίες. Η τιμή του καφέ δεν διαφέρει αν προστεθεί γάλα.
Για πληροφορίες και καταγγελίες
  • Στην ΕΚΠΟΙΖΩ:
Αθήνα: 210 3304444
Θεσσαλονίκη: 2310 257776
Πάτρα: 2610 222626
  • Ταξιδεύοντας με τρένο:
ΤΡΑΙΝΟΣΕ Γραμμή Παραπόνων: 2105270762
  • Μετακίνηση με ταξί:
Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) Τ: 2105239524
Υπουργείο Μεταφορών (πειθαρχικό τμήμα)
Τ: 2131600603, 2131600618 και φαξ 2106544125.