31 Ιουλίου 2015

Οι «απολυμένοι» της ΑΜΕΛ πιάνουν δουλειά... και με το νόμο!

Δημοσιεύθηκε η προκήρυξη για την επαναπρόσληψή τους - Είχαν προσληφθεί το 2009, ωστόσο το 2010 οι προσλήψεις τους ήταν, σύμφωνα με το πόρισμα Ρακιντζή, ρουσφετολογικές

«Κύμα» καταγγελιών έχει προκληθεί μετά τη δημοσιοποίηση της προκήρυξης για την επαναπρόσληψη των «απολυμένων» της Αττικό Μετρό Εταιρία Λειτουργίας (ΑΜΕΛ), οι οποίοι, σύμφωνα με πόρισμα του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, κ. Λέανδρου Ρακιντζή, είχαν διοριστεί ρουσφετολογικά και, στη συνέχεια, εκδιώχθηκαν από την εταιρία.

Μέσα σε ένα «προβληματικό» πολιτικά σκηνικό, και ενώ παρατηρείται «έκρηξη» της ανεργίας και πρωτοφανής στενότητα στην αγορά, σφόδρες αντιδράσεις έχει προκαλέσει η επιστροφή των «απολυμένων» με μια φωτογραφική προκήρυξη, μη δίνοντας ευκαιρία σε άλλους άνεργους, ενδεχομένως με περισσότερα προσόντα, να διεκδικήσουν μία θέση στο Δημόσιο.

Έτσι, ο σημερινός αναπληρωτής υπουργός για θέματα Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης έρχεται ως «σωτήρας» για τους «απολυμένους» της ΑΜΕΛ, δημοσιεύοντας την προκήρυξη για την επαναπρόσληψή τους. Δεν χωρά αμφιβολία πως το Μετρό έχει πληρώσει χρήματα για την εκπαίδευσή τους, όπως και ότι η επέκταση των γραμμών έχει παρουσιάσει σημαντικές ελλείψεις σε προσωπικό. Ωστόσο, είναι ηθικό και νόμιμο να επιστρέφουν στις θέσεις τους εκείνοι που, μεταξύ άλλων και βάσει του πορίσματος του επιθεωρητή δημόσιας διοίκησης Λέανδρου Ρακιντζή, η πρόσληψή τους είχε προηγηθεί χρονικά της αποστολής βιογραφικού;

Επιπλέον, όπως αναφέρει το ίδιο πόρισμα, τα άτομα που είχαν προσληφθεί είχαν ομοιότητες μέχρι παρεξηγήσεως σε χαρακτηριστικά όπως ο τόπος καταγωγής και η εργασιακή εμπειρία τους ως συμβασιούχων του Δημοσίου. Χαρακτηριστικό του προεκλογικού χαρακτήρα των προσκλήσεων είναι ότι από τις 12 Αυγούστου ως τις 4 Σεπτεμβρίου 2009 προσελήφθησαν 210 άτομα, με αποτέλεσμα σε κάποια τμήματα της εταιρείας ο αριθμός των εργαζομένων σχεδόν να διπλασιαστεί. Ως εκ τούτου, σύμφωνα με το πόρισμα, η αναλογία του κόστους μισθοδοσίας προς τα συνολικά έσοδα να αυξήθηκε από 48% το 2007 στο 74% το 2009. Κατά τη χρήση του 2008, η εταιρεία εμφάνισε συσσωρευμένες ζημίες ύψους 657,4 εκατ. ευρώ, ενώ το 2009 δεν κατέβαλε στη μητρική «Αττικό Μετρό Α.Ε.» κανένα ποσό για πληρωμή τόκων.

Να σημειωθεί πως η τροπολογία που ενσωματώθηκε στο Σχέδιο Νόμου «Ίδρυση Παρατηρητηρίου Άνοιας, βελτίωση Περιγεννητικής Φροντίδας, ρυθμίσεις θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Υγείας και άλλες διατάξεις» του υπουργείου Υγείας, το οποίο ψηφίστηκε στις 22 Δεκεμβρίου προβλέπει την ένταξη σε κενές οργανικές θέσεις της εταιρείας Σταθερές Συγκοινωνίες των εργαζομένων στην εταιρεία ΑΜΕΛ, των οποίων η σύμβαση έληξε το διάστημα κατά τη διάρκεια του 2010 και δεν ανανεώθηκε. Μάλιστα, η τροπολογία αναφέρει ότι οι εργαζόμενοι της πρώην ΑΜΕΛ εντάσσονται σε κενές θέσεις της ΣΤΑΣΥ κατά παρέκκλιση κάθε αντιθέτου ειδικής ή γενικής διάταξης, ενώ στηρίχθηκε από όλα τα κόμματα και όχι μόνο από την κυβέρνηση!

Σύμφωνα με την προκήρυξη που «τρέχει», οι εργαζόμενοι της πρώην «ΑΜΕΛ ΑΕ», των οποίων η σύμβαση εξηρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου έληξε από 1.1.2010 έως και 31.12.2010, εφόσον επιθυμούν να ενταχθούν σε κενές υφιστάμενες οργανικές θέσεις των υπηρεσιών λειτουργίας και συντήρησης της ΣΤΑΣΥ Α.Ε., να υποβάλουν σχετική Αίτηση, μέχρι 21.08.2015. Όπως αναφέρεται στην προκήρυξη: «Η πλήρωση των κενών υφισταμένων οργανικών θέσεων της ΣΤΑΣΥ Α.Ε. θα πραγματοποιηθεί σύμφωνα με τις ανάγκες της εταιρείας σε Προσωπικό Λειτουργίας (Οδηγοί Συρμών, Υπεύθυνοι Σταθμών, Εκδότες Εισιτηρίων, Ελεγκτές Κομίστρου, Υπάλληλοι Φύλαξης – Θυρωροί, Ρυθμιστές Κυκλοφορίας, Ελεγκτές Ισχύος, Διακινητές Κομίστρου) και Τεχνικό Προσωπικό (Τεχνίτες Τροχαίου Υλικού, Τεχνίτες Ηλεκτροδότησης, Τεχνίτες Σηματοδότησης, Τεχνίτες Τηλεπικοινωνιών, Τεχνίτες Η/Μ Εγκαταστάσεων, Τεχνίτες Επιδομής, Τεχνίτες Κτιριακών Εγκαταστάσεων, Τεχνικοί Ανεφοδιασμού, Τεχνικοί Πληροφορικής) λαμβανομένων υπόψη της εκπαίδευσης και της εμπειρίας των πρώην εργαζομένων».

Σοφία Μαυραντζά
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ