Του Ηλία Γ. Μπέλλου
Σε κορώνα των διεθνών δραστηριοτήτων της Cosco Pacific αναδεικνύεται και πάλι ο Πειραιάς. Η θυγατρική της στην Ελλάδα, Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ ΑΕ) που διαχειρίζεται με σύμβαση παραχώρησης τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ αύξησε τον κύκλο εργασιών της κατά 4,7% το πρώτο εξάμηνο αλλά και την κερδοφορία της κατά 22,6%.
Αίσθηση προκαλεί στην αγορά το γεγονός πως τα κέρδη της ΣΕΠ ΑΕ διαμορφώθηκαν για τα εξάμηνο σε επίπεδα που υπολογίζεται πως υπερβαίνουν την κερδοφορία που είχε ο ΟΛΠ ολόκληρο το 2014 μαζί με αυτή που αναμένεται να έχει για ολόκληρο το 2015. Σημειώνεται πως τα αποτελέσματα πρώτου εξάμηνου του ΟΛΠ αναμένεται να ανακοινωθούν εντός του επομένου 24ωρου.
Τα έσοδα της ΣΕΠ ΑΕ αυξήθηκαν μεν κατά 4,7% αλλά σε όρους δολαρίου εμφανίζονται μειωμένα (-14,3%) σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2014 εξαιτίας της υποχώρησης της ισοτιμίας του ευρώ. Διαμορφώθηκαν στα 78,39 εκατ. ευρώ έναντι 91,45 εκατ. πέρυσι.
Η κερδοφορία πάντως αυξήθηκε τόσο σε ευρώ (+22,6%) όσο και σε όρους δολαρίου (+0,4%) στα 15,129 εκατ. δολ. έναντι 15,073 εκατ. δολ το αντίστοιχο εξάμηνο του περυσινής χρήσης. Όπως αναφέρει η Cosco Pacific "αν και η κίνηση στις τακτικές γραμμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Άπω Ανατολής και Ανατολικής Μεσογείου παρέμεινε αδύναμη κατά το πρώτο εξάμηνο, ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά αύξησε την διακίνηση κατά 0,8% στα 1,470 εκατομμύρια TEU".
Την ίδια ώρα πληροφορίες αναφέρουν πως η διακίνηση στον προβλήτα Ι που διαχειρίζεται μόνος του ο ΟΛΠ έχει υποχωρήσει κατά 25% σε σχέση με πέρυσι ενώ τα έσοδα από την δραστηριότητα αυτή έχουν υποχωρήσει από 12 εκατομμύρια ευρώ περίπου στα 6 εκατομμύρια.