Με μήκος 56 χιλιόμετρα, η σήραγγα Gotthard Base ξεπερνάει ακόμα και τη σήραγγα Σεικάν της Ιαπωνίας, η οποία συνδέει το κύριο νησί Χονσού με το βόρειο νησί Χοκάιντο.
Το φιλόδοξο σχέδιο, χρηματοδοτήθηκε από την Ελβετία με κόστος περίπου 10,3 δισ δολάρια, πριν από 20 χρόνια, το 1996.
Πάνω από 2.000 εργαζόμενοι είχαν συνταχθεί για να ανασκάψουν περισσότερα από δύο εκατομμύρια φορτία χώμα, φτάνοντας 2,5 χιλιόμετρα κάτω από την επιφάνεια της Γης.
Λόγω της οροσειράς των Άλπεων, η σύνδεση μεγάλων πόλεων, όπως το Μιλάνο και η Ζυρίχη δεν ήταν εύκολο επίτευγμα, αλλά χάρη στη σήραγγα που είναι σχεδόν εντελώς επίπεδη σε όλο το μήκος της, τα τρένα θα είναι σύντομα σε θέση να ταξιδέψουν με πάνω από 250 χλμ/ώρα.
Για την εκσκαφή χρησιμοποιήθηκαν τεράστια μηχανήματα ολομέτωπης κοπής, κόβοντας σχεδόν 30 μέτρα βράχου κάθε μέρα. Ηταν μια επικίνδυνη διαδικασία, και οκτώ εργάτες έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια της κατασκευής.
Σταυρούλα Μπρούστα
iefimerida.gr