19 Σεπτεμβρίου 2015

Όταν οι μικροί έχουν χιούμορ και φαντασία: Δείτε τα προεκλογικά σποτ των μικρών κομμάτων

Τα προεκλογικά σποτ των μικρών κομμάτων που συμμετέχουν στις εκλογές της 20ης Σεπτεμβρίου διεκδικούν και αυτά με τα δικά τους όπλα μια θέση στον ήλιο (και στα... views) της πολιτικής σκηνής

Δεν χωρά αμφιβολία, ότι αυτές οι εκλογές ήταν οι εκλογές των διαφημιστικών σποτ. Έχοντας πιάσει το κλίμα της εποχής και την μεγάλη δύναμη της εικόνας (μαζί και των social media), όλα τα μεγάλα κόμματα έβαλαν τα δυνατά τους για να κερδίσουν όχι μόνο την δυναμική των εντυπώσεων αλλά και την ουσία στο... ταμείο της κάλπης το βράδυ της 20ης Σεπτεμβρίου.

Όλα αυτά τα σποτάκια των μεγάλων κομμάτων έχουν ήδη παίξει αρκετά και έχουν σχολιαστεί ποικιλοτρόπως, άλλοτε θετικά, άλλοτε αρνητικά. Όμως σύμφωνα με την απόφαση του Αρείου Πάγου, στις εκλογές της 20ης Σεπτεμβρίου του 2015 θα συμμετέχουν ούτε λίγο ούτε πολύ, 14 κόμματα και 5 συνασπισμοί κομμάτων.

Πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχουν πολλά ακόμα κόμματα που δίνουν τον δικό τους δύσκολο και μοναχικό αγώνα. Τα οποία, παρά τα χαμηλά ποσοστά τους, είναι φυσικό να έχουν και αυτά υποκύψει στις «σειρήνες» των τηλεοπτικών σποτ. Με πολύ περιορισμένα μπάτζετ βεβαίως. Και με το ρητό «πενία τέχνας κατεργάζεται» να προσπαθούν να δημιουργήσουν τον δικό τους θόρυβο μέσα από την δύναμη της εικόνας.

Αναμφισβήτητος σταρ αυτής της συνομοταξίας κομμάτων είναι ο Βασίλης Λεβέντης. Κάτι που είναι λογικό όχι μόνο γιατί δημοσκοπικά δείχνει ικανός να μπει και στην Βουλή. Αλλά και γιατί όπως είναι γνωστό έχει ήδη αρκετή εμπειρία περί τα τηλεοπτικά, όντας στο γυαλί εδώ και πάνω από δύο δεκαετίες. Στοιχείο που φαίνεται όχι  μόνο στον αριθμό των σποτ που έχει δημιουργήσει. Αλλά και στην ευρηματικότητα αρκετών από αυτά.

Το πιο viral βίντεο πάντως είναι όπως και στις εκλογές του Ιανουαρίου το σποτ του κόμματος ΕΛ.ΛΑ.ΔΑ. Με τον ύμνο του κόμματος σε νέο... dance remix, πολύ πιο «προχωρημένη» σκηνοθεσία, νέες γραμματοσειρές και την καλλίπυγο κυρία να έχει πλέον πάρει τον αέρα του φακού και της ιστορικής προοπτικής του κόμματος.

Από εκεί και πέρα υπάρχει μια πλειάδα κομμάτων και προσεγγίσεων στο πως να προσελκύσουν εκείνο το ελάχιστο από την εκλογική πίτα που τους αναλογεί. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν τα σποτ της AΝΤΑΡΣΥΑ με το αμφιλεγόμενο μαύρο χιούμορ και την «μαύρη» indie αισθητική στην εικόνα και το μοντάζ.

Και από την άλλη πλευρά το σχεδόν επαγγελματικό σποτάκι του Ε.ΠΑ.Μ το οποίο θα μπορούσε άνετα να αποτελεί πρόταση και ενός από τα κόμματα της πρώτης γραμμής, όντας πολύ καλό σε σύλληψη και ακόμα καλύτερο σε εκτέλεση.

Στον αντίποδα όλων αυτών υπάρχουν οι προσπάθειες των κομμάτων της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς, που παραμένουν πιστά στο κλίμα και την αισθητική της παράδοσής τους (που μάλιστα δεν κοστίζει και σε έξοδα παραγωγής).

Ενώ αξίζει να επισημάνουμε και την αξιοσημείωτη προσπάθεια του κ. Τζήμερου, ο οποίος στο κύριο σποτάκι της «Δημιουργία, Ξανά!», κρατά μόνος τον φακό για 8:39 λεπτά, φανερώνοντας τεράστια άνεση με τον φακό και τις απόψεις του.

Δείτε τα σποτ των μικρών κομμάτων που προσπαθούν το καθένα με τον δικό του τρόπο να περάσει το μήνυμά του προς τους ψηφοφόρους. Άλλοτε με χιούμορ, άλλοτε με φαντασία και αξιοθαύμαστη επιμονή διεκδικούν και αυτοί μια θέση στον ήλιο στον ήλιο του σύγχρονου πολιτικού μάρκετινγκ μιας μνημονιακής και μονίμως... προεκλογικής Ελλάδας.