Στην παγίδα της αρλουμπολογίας των διαφόρων... φωστήρων κινδυνεύει να πέσει (και αυτή) η κυβέρνηση.
Λέει ο φωστήρας: «Δεν είναι δυνατόν ένα καινούργιο Ι.Χ. να πληρώνει Τέλη Κυκλοφορίας 600 ευρώ και το αντίστοιχο προ 10ετίας μοντέλο, που έχει χάσει το 50% της εμπορικής του αξίας να πληρώνει μεγαλύτερα Τέλη». Εξωφρενικό!
Δηλαδή με αυτή τη λογική τα προ 20ετίας ή 30ετίας αυτοκίνητα, που έχουν χάσει το 80% ή το 90% της αξίας τους, θα πρέπει να πληρώνουν μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας; Για όσους φωστήρες δεν το θυμούνται η παλαιότητα ενός οχήματος λαμβάνεται υπόψιν στην αγορά (εφόσον πρόκειται για μεταχειρισμένο) κατά την καταβολή των Τελών Ταξινόμησης και στην κατοχή με τα τεκμήρια διαβίωσης. Για τη χρήση του αυτοκινήτου, σε όλα τα πολιτισμένα κράτη, ισχύει ο κανόνας «ο ρυπαίνων πληρώνει» ήτοι όσο πιο ρυπογόνο είναι ένα αυτοκίνητο τόσο μεγαλύτερα Τέλη Κυκλοφορίας πρέπει να πληρώνει. Το ότι τα Τέλη για τα παλιά αυτοκίνητα στην Ελλάδα είναι δυσανάλογα υψηλά, είναι σίγουρα μια συζήτηση που πρέπει να γίνει αλλά ΔΕΝ μπορεί να συσχετίζεται με την εμπορική τους αξία.
Αρλούμπα δεύτερη: «Όσες οικογένειες έχουν δύο ή τρία αυτοκίνητα, θα πρέπει να πληρώσουν περισσότερα Τέλη Κυκλοφορίας». Ο ίδιος φωστήρας καταλαβαίνοντας τη μπαρούφα που έχει εκστομίσει, σπεύδει να διορθώσει λέγοντας «ε, δεν θα κυνηγήσουμε και τα 1.000αράκια». Αφήνοντας κατά μέρος το ότι με τα τεκμήρια διαβίωσης τιμωρείται αρκούντως η κατοχή Ι.Χ., θα μπορούσε να ρωτήσει κανείς το φωστήρα: θα κυνηγήσετε δηλαδή τα 1.200άρια; Με τα 1.400άρια τι θα γίνει; Κι αν κάποιος έχει και μια μοτοσικλέτα θα τον κρεμάσετε στο Σύνταγμα; Κι αν το δεύτερο Ι.Χ. είναι παλιό, θα μας κάνετε φάλαγγα; Φυσικά απάντηση δεν υπάρχει. Το μόνο που υπάρχει είναι ο κίνδυνος να υπάρξει νέο κύμα παράδοσης πινακίδων κυκλοφορίας, οπότε σε αυτή την περίπτωση το λογαριασμό θα πρέπει να τον στείλουμε στο φωστήρα που κάνει τέτοιες εισηγήσεις.
Αρλούμπα τρίτη και φαρμακερή: «Θα τα κάνουμε όλα τώρα και τα Τέλη του θα πληρωθούν με το νέο σύστημα». Ο συγκεκριμένος φωστήρας προφανώς έχει παντελή έλλειψη επικοινωνίας με το περιβάλλον. Για τέτοιου είδους αλλαγές, ακόμα κι αν τις έχει κάποιος έτοιμες στο συρτάρι του- που δεν τις έχει- απαιτείται δουλειά μηνών για να προσαρμοστεί η εφαρμογή του TAXIS, εκτός αν ο φωστήρας μας διαθέτει και. μαγικό ραβδάκι.
Το παρήγορο είναι ότι στο υπουργείο Οικονομικών υπάρχουν ακόμα νοήμονες άνθρωποι. Το κακό είναι ότι η αρλουμπολογία υπερισχύει πολλές φορές- αν όχι τις περισσότερες- της λογικής.
Γιώργος Παππούς
iefimerida.gr