Έως τότε, βέβαια, το υπουργείο Οικονομικών οφείλει να βρει ισοδύναμα μέτρα, για να μην ισχύσει ο ΦΠΑ 23%.
Επιπροσθέτως, η ρύθμιση προβλέπει τη διαγραφή και την επιστροφή προστίμων «που τυχόν επιβλήθηκαν σε φορείς ιδιωτικής εκαπίδευσης, λόγω εκπρόθεσμης υποβολής δηλώσεων μεταβολών και αποθεμάτων μετάταξης».
Χωρίς «πρόστιμο» τα νέα ΙΧ Euro 4 και 5
Με άλλη τροπολογία, επιτρέπεται να εισαχθούν κανονικά και με το μειωμένο τέλος ταξινόμησης, όσα καινούργια αυτοκίνητα με προδιαγραφές EURO 4 και 5 έφτασαν στη χώρα μας μετά την 1η Σεπτεμβρίου (ή εφόσον φτάσουν έως 31 Μαρτίου 2016).
Και αυτό, επειδή από τον Σεπτέμβριο πλέον στην Ευρωπαίκή Ένωση επιτρέπεται η εισαγωγή μόνον των αυτοκινήτων Euro 6 και αυτοκίνητα που είχαν παραγγελθεί πιο πριν θα έμεναν απούλητα ή θα επιβαρύνονταν με αυξημένα τέλη.
Ανάλογη παράταση (έως και ένα χρόνο συνήθως) έδωσαν και οι υπόλοιπες χώρες-μέλη της ΕΕ, αλλά στην Ελλάδα μεσολάβησαν οι εκλογές και η σχετική ρύθμιση καθυστέρησε.
Xρήστος Μπόκας
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ