Του Φαήλου Μ. Κρανιδιώτη
Ως εκ πεποιθήσεως δεξιός κι εκ καταγωγής και πεποιθήσεως λαϊκός, αυτονοήτως θεωρώ την «ταξική πάλη» διχαστική, αντεθνική κι αντικοινωνική σύλληψη. Έχει ως κινητήρια δύναμη τον φθόνο και το μίσος με ένδυμα την «δικαιοσύνη». Πιστεύω στην εθνική και κοινωνική ενότητα, στην άμβλυνση των αντιθέσεων μέσω της αξιοκρατίας και της αξιοπρεπούς δημόσιας υγείας και παιδείας.
Διότι, το επαναλαμβάνω, η αυριανή εθνική ηγεσία, σε κάθε τομέα, μπορεί να μεγαλώνει στις εργατικές πολυκατοικίες του Ρέντη, σε ένα χωριό της Ηπείρου ή στην Μηχανιώνα. Πρέπει λοιπόν να διαφυλαχθούν οι «από κάτω», διότι κάποιοι από αυτούς μπορεί μια μέρα να σώσουν το όλον και δεν πρέπει να πάνε οι καλύτεροι από αυτούς αδιάβαστοι, λόγω κακής νοσοκομειακής περίθαλψης, διαλυμένου δημόσιου σχολείου ή διαλυμένης λόγω ανεργίας οικογένειας. Όποιοι θέλουν μεγαλόβυζες νοσοκόμες και παχιά μοκέτα ή κολλέγια κυριλέ, να ‘χουν φράγκα να πληρώνουν αλλά ας στρώσουμε πρώτα αυτά που είναι για τους πολλούς και τα πληρώνουν με την φορολογία.
Η διευκόλυνση της κοινωνικής κινητικότητας είναι ζωτικό κοινωνικό καθήκον. Πατριωτικό καθήκον.
Αυτή μου όμως η πεποίθηση δεν σημαίνει πως οι τάξεις δεν υπάρχουν και πως δεν υπάρχουν εξόφθαλμες διακρίσεις.
Hot Spot στο Σχιστό; Κάποτε ήταν εκεί χωματερή. Τώρα είναι το διαδημοτικό κοιμητήριο του Πειραιά. Εκεί να πάτε μια μέρα με άνεμο οι «βάζελοι». Θα έχετε την πνευματική εμπειρία αναρίθμητων σημαιών του Θρύλου να πλαταγίζουν στον άνεμο, μ’ έναν ήχο που δεν πρόκειται να ξεχάσετε ποτέ, πάνω από την τελευταία κατοικία πολλών οπαδών της ομάδας μας. Την πρώτη φορά που πήγα ανατρίχιασα.
Η Β’ Πειραιά, ειδικά το Κερατσίνι και το Πέραμα, ακολουθούμενα από την Σαλαμίνα, το Ρέντη, την Νίκαια και τον Κορυδαλλό, είναι πρωταθλητές στην ανεργία. Ειδικά στο Πέραμα και το Κερατσίνι, η βουτιά της αποβιομηχάνισης, τα χάλια της Ζώνης, μέγας «άθλος» της αριστεράς, στην λογική «η φτώχια θα φέρει την επανάσταση», μαζί με όλο το πλέγμα προβλημάτων που έφερε η κρίση, συνθέτουν μια ζοφερή εικόνα της έκπτωσης καλών ανθρώπων, που βλέπουν την ποιότητα ζωή τους να υποβαθμίζεται πιο κάτω κι από τον πάτο.
Η παχιά κι αρκούντως παρασιτική τάξη, που υποδύεται την «αστική» με ελάχιστες εξαιρέσεις, μένει αλλού, εκεί που μένουν κι οι πλούσιοι συριζαίοι, πχ στην Εκάλη. Κανείς βεβαίως δεν διανοήθηκε να φτιάξει χωματερή δίπλα στην Εκάλη, στον Διόνυσο ή στο Πανόραμα Θεσσαλονίκης. Τα σκατά τους οι κυριλέδες τα πετάνε μακριά, δίπλα στις γειτονιές της πλέμπας. ΄Ετσι, εκεί που κάποτε είχανε φτιάξει χωματερή, εκεί κοντά θα φτιάξει ο Πανάρας hot spot για τους απρόσκλητους μουσαφιραίους του Αλέξη και της Τασίας. Να το φχαριστηθούν οι Κερατσινιώτες, οι Περαματιώτες κι όλοι οι περαστικοί.
Λάθος. Ένα μεγάλο και τριζάτο hot spot ΄πρέπει να φτιαχτεί στα ΒΠ, πχ στην γειτονιά του Τσακαλώτου και του Σκουρλέτη. Θα νοιώσουν λαϊκές συγκινήσεις τα πλουσιόπαιδα, χωρίς να νοιώσει ο Σκουρλέτης ξένος με τους μουσαφιραίους, δι’ ευνοήτους λόγους αισθητικής. Γιατί να έχουν το προνόμιο στην Πλατεία Βικτωρίας οι λαϊκάτζες «φασίστες» που δυσανασχετούν με την πετυχεσιά του ΣΥΡΙΖΑ και της ορντινάτσας του να κάνει την χώρα πίσω αυλή της Ευρώπης και χρήσιμο ηλίθιο των τζιχαντιστών; Άδικο.
(Δημοσιεύεται στην «Κυριακάτικη Δημοκρατία»)