Η Ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Mitsubishi ανακοίνωσε την Τρίτη ότι χρησιμοποιούσε μεθόδους στις δοκιμές οικονομίας και κατανάλωσης καυσίμου που δεν ήταν σύμφωνες με την ιαπωνική νομοθεσία, για περίπου 25 χρόνια.
Παραδέχθηκε επίσης ότι οι αυστηροί και ασφυχτικοί εσωτερικοί στόχοι της εταιρείας μπορεί να άσκησαν πίεση στους εργαζόμενους να υπερεκτιμήσουν την οικονομία καυσίμου των αυτοκινήτων της εταιρείας, και ανακοίνωσε τη σύσταση ειδικής, εξωτερικής επιτροπής που θα ερευνήσει το θέμα αυτό.
Η έκτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας έχει χάσει ήδη τη μισή αξία της στην αγορά - περίπου 3,9 δις $ - από την στιγμή που αποκαλύφθηκαν οι πρακτικές αυτές την περασμένη εβδομάδα και οι οποίες, όπως έγινε γνωστό, αφορούσαν τέσσερα μοντέλα που παρήγαγε η Mitsubishi, μεταξύ των οποίων, δύο για την εταιρεία Nissan.
Οι υπεύθυνοι της εταιρείας επίσης δήλωσαν ότι πιθανόν να αφορά ακόμη περισσότερα μοντέλα, προκαλώντας έτσι ακόμη μεγαλύτερη ανησυχία σχετικά με το δυνητικό κόστος των αποζημιώσεων και των προστίμων που θα κληθεί να καταβάλει.
Η αρμόδια ρυθμιστική αρχή ασφάλειας αυτοκινήτων των ΗΠΑ αναζήτα αυτήν την στιγμή περισσότερες πληροφορίες, ενώ οι ιαπωνικές αρχές εισέβαλαν πριν λίγες μέρες σε μία από τις εγκαταστάσεις έρευνας και ανάπτυξης της εταιρείας.
Η Mitsubishi Motors υποστήριξε την καταλληλότητα των μεθόδων δοκιμής που χρησιμοποιούνται στα οχήματα που πωλούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες και ότι δεν διαθέτει καμμία ένδειξη ότι αυτές παραβαίνουν κάποιο κανονιστικό πλαίσιο.
Ο Ryugo Nakao, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Mitsubishi, δήλωσε ότι οι ιαπωνικοί κανονισμοί άλλαξαν το 1991 και απαιτήσει από τις μεθόδους δοκιμών να αντικατοπτρίζουν εφεξής την οδήγηση στην πόλη, αλλά η Mitsubishi Motors δεν ακολουθήσει αυτή την αλλαγή στους κανόνες. «Έπρεπε να έχουν αλλάξει οι διαδικασίες, αλλά αποδεικνύεται ότι αυτό δεν συνέβη», είπε ο μάνατζερ.
Μια επιτροπή εξωτερικών εμπειρογνωμόνων θα αναφέρει τα αποτελέσματα της έρευνάς του εντός τριών μηνών, ενημέρωσε ο αντιπρόεδρος της Mitsubishi.