Του Παναγιώτη Η. Μίχου
Την πεποίθηση ότι ο πατριωτισμός αποτελεί καθήκον για οποιονδήποτε στο πολιτικό φάσμα, εκφράζει ο Φαήλος Κρανιδιώτης. Μιλώντας στον Παναγιώτη Μίχο, ο πρόεδρος της νεότευκτης Νέας Δεξιάς «πλέκει» το εγκώμιο των συνεργατών του και τονίζει ότι «μεταξύ μας δεν θα βρείτε τζάκια ή σόγια». Ταυτόχρονα, ο κ. Κρανιδιώτης «επιτίθεται» στον Κυριάκο Μητσοτάκη, λέγοντας πως...
επιθυμεί να κάνει τη Νέα Δημοκρατία «μπλε θολό Ποτάμι», ενώ υποστηρίζει, ότι ακόμα και αν δε διαγράφονταν από το κόμμα της Αξιωματικής αντιπολίτευσης, θα αποχωρούσε, καθώς η ΝΔ έχει πάρει το δρόμο «του μεσαιοχωριτισμού και της κεντροαριστεράς». Επίσης, πραγματοποιεί πολιτικό άνοιγμα προς τους κ.κ. Άδωνι Γεωργιάδη και Μάκη Βορίδη.
Αναφορικά με τις σχέσεις του με τον πρώην πρωθυπουργό κ. Αντώνη Σαμαρά, ο Φαήλος Κρανιδιώτης αναφέρει πως «είχαμε, έχουμε και θα έχουμε κοινωνικές σχέσεις» ωστόσο ξεκαθαρίζει ότι δεν τον ρώτησε για να ιδρύσει το κόμμα του. Παράλληλα, χαρακτηρίζει «αριστεροτσολιά» τον υπουργό Εθνικής Άμυνας, Πάνο Καμμένο, σε όσους τον αποκαλούν ακραίο απαντάει πως «είναι πρόβλημά τους» ενώ σημειώνει ότι δεν υπάρχει πιθανότητα σύγκλισης του κόμματός του με τη Χρυσή Αυγή.
Ναι σε ομοφυλόφιλους, καθολικούς, στο ευρώ και άνοιγμα στους Άδωνι και Βορίδη
-Θα δεχόσασταν στο κόμμα σας στέλεχος ομοφυλόφιλο/λη;
«Βεβαίως. Αρκεί να είναι ένας άνθρωπος που έχει δουλέψει, να ‘ναι πατριώτης και αξιοπρεπής. Δεν ξεχωρίζω τους ανθρώπους με βάση τέτοια κριτήρια. Εμένα με ενοχλεί όσοι ζουν γύρω από αυτό. Που το πρόσημό τους δεν είναι ότι είναι καλοί πολίτες, καλοί επιστήμονες, αλλά ζουν με αυτή τη ταμπέλα και θέλουν να επιβάλλουν στους άλλους ότι είναι αρετή. Ο καθένας να κάνει στο κρεβάτι ότι θέλει. Αυτό που ενδιαφέρει εμένα είναι να ναι χρήσιμος για την πατρίδα και να την αγαπάει. Τότε έχει θέση δίπλα μας».
-Το ίδιο ισχύει και για κάποιον καθολικό ή μουσουλμάνο;
«Σίγουρα καθολικό. Ο μουσουλμάνος θα έπρεπε να είναι ένας άνθρωπος ο οποίος αισθάνεται την Ελλάδα ως πατρίδα του. Θα μπορούσα να δεχθώ έναν πομάκο. Έναν τουρκογενή που παίρνει κατεύθυνση από το προξενείο δεν θα τον δεχόμουν».
-Γιατί κάποιος να επιλέξει τη “Νέα Δεξιά” και όχι την “Εθνική Ενότητα”; Δεδομένου ότι τα δύο κόμματα πρεσβεύουν κοινά ιδανικά.
«Πέρα από ζητήματα πολιτικής αισθητικής, εμείς πηγαίνουμε σαν τρένο πάνω στις ράγες των ιδεών μας, δεν έχουμε οβιδιακές μεταμορφώσεις στις απόψεις μας. Ο κύριος Καρατζαφέρης κάποτε ψήφιζε μνημόνιο για να παραμείνει η χώρα στο ευρώ και τώρα προπαγανδίζει τη δραχμή. Αυτό είναι κάτι που εγώ δεν μπορώ να το παρακολουθήσω».
-Εσείς είστε υπέρ ή κατά του ευρώ;
“Υπερ. Θα ήταν καταστροφή αυτή τη στιγμή η έξοδος από το ευρώ. Μόνο μια πολύ ανταγωνιστική οικονομία, με αναγεννημένη εθνική παραγωγή, θα μπορούσε να κάνει τέτοιες σκέψεις. Αυτό το πράγμα δεν υπάρχει στην Ελλάδα. Θα ήταν μια τεράστια καταστροφή την οποία θα την πλήρωναν οι πολλοί και θα ωφελούνταν οι λίγοι, που με τα λεφτά που έχουν έξω θα ερχόντουσαν να αγοράσουν την πατρίδα σχεδόν τσάμπα”.
-Μέσα στο κομμάτι της δεξιάς, που τοποθετείτε τον εαυτό σας;
“Δε μπαίνω σε αυτή τη λογική. Ο πατριωτισμός είναι καθήκον για οποιονδήποτε σε όλο το πολιτικό φάσμα. Αυτό είναι για μένα το πρώτο πράγμα που ξεχωρίζει τους ανθρώπους: η πίστη στο έθνος, η αγάπη για την πατρίδα -που είναι το ίδιο φυσική με την αγάπη στους γονείς σου, στα παιδιά σου, στη γυναίκα σου. Θα σας έλεγα ότι στα κοινωνικά ζητήματα είμαι πιο ριζοσπάστης και πιο λογικός από ορισμένους της αριστεράς. Στα εθνικά ζητήματα είμαι όσο σκληρός επιβάλουν τα εθνικά συμφέροντα και η προστασία του διαχρονικού προσώπου του ελληνισμού και των συμφερόντων του. Η κυρία Αρβελέρ, πάντως, σε συνέντευξή της Μεγάλη Πέμπτη, μας παρομοίασε με τη κυρία Λεπέν, στ’ αριστερά του Καρατζαφέρη. Είχε ενδιαφέρον αυτό”.
-Ποιον θεωρείται πρόγονο συνδυασμό του κόμματός σας;
«Πρόγονός μας είναι το διαχρονικό ελληνικό εθνικό κίνημα, το οποίο ξεκινά από την εθνεγερσία, στο κίνημα στο Γουδί, στον εθνικοαπελευθερωτικό πόλεμο του 1922, η αντίσταση του λαού μας στον φασίστα και ναζί εισβολέα, η ΕΟΚΑ, ο αγώνας των μαχητών του 1974 έναντι των Τούρκων κατακτητών. Αυτοί είναι οι δικοί μας πρόγονοι. Το διαχρονικό εθνικό κίνημα και όχι πολιτικοί σχηματισμοί. Θεωρούμε ότι είμαστε συνέχεια αυτού του πράγματος».
-Επανειλημμένως έχετε αναφέρει πως ο κόσμος είναι απογοητευμένος από το πολιτικό σκηνικό. Πως το κόμμα σας θα κάνει το «κλικ» και θα προσελκύσει κόσμο;
«Πρώτα απ’ όλα φαίνεται από τα βιογραφικά μας και το λόγο μας. Δε θα βρείτε ανάμεσά μας τζάκια και σόγια, δε θα βρείτε ανάμεσά μας ανθρώπους οι οποίοι έχουν ζήσει τη ζωή τους κερασμένη από το λαό, από την οικογένεια, από κομματικά, πρυτανεία ή από συγκροτήματα επιχειρηματιών. Θα βρείτε ανθρώπους της δουλειάς, της επιστήμης, οι οποίοι έχουν φυλάξει την πατρίδα με τα όπλα. Δεν είναι τυχαίο ότι στη πρώτη σύσκεψη με τους συνεργάτες, στην ερώτηση που υπηρετήσατε, άκουγα: 2α μοίρα αλεξιπτωτιστών, μονάδα υποβρυχίων καταστροφών, δόκιμος στο Αγαθονήσι κλπ. Αυτά δεν είναι τυχαία. Άνθρωπος ο οποίος αγαπάει την πατρίδα του πρέπει να ζει σύμφωνα με τις ιδέες του και να το αποδεικνύει στην πράξη, διότι αλλιώς είσαι πατριδοκάπηλος. Αν είσαι τεμπέλης και μιλάς για τους εργαζόμενους, είσαι πολιτικός απατεώνας. Αν μιλάς για την πατρίδα και ήσουν φυγόστρατος ή υπηρέτησες με βύσμα στο Κολωνάκι, πάλι είσαι πολιτικός απατεώνας. Σ’ εμάς δεν θα βρείτε κανέναν τέτοιο. Ο κόσμος μπορεί να καταλάβει την διαφορά από την ποιότητα του λόγου. Ακόμα και αν πολλές φορές έχει εξαπατηθεί, ο κόσμος από ένστικτο, όταν συναντά κάποιον που του λέει την αλήθεια, το καταλαβαίνει. Και πιστεύω, θα μας ακολουθήσει».
-Δημιουργήθηκε ζήτημα με το σύμβολο του κόμματός σας. Γιατί;
«Το έμβλημά μας είναι ένας αετός, διαχρονικό σύμβολο ισχύος και ελευθερίας του λαού μας. Το έχει σχεδιάσει ένας ακτιβιστής από την Ουκρανία, πατριώτης και ορθόδοξος, ο οποίος όταν άκουσε ότι έχουμε ψηλά στην ατζέντα μας την ορθοδοξία, μας παραχώρησε τα δικαιώματα και μας σχεδίασε τέσσερις διαφορετικές παραλλαγές, εκ των οποίων διαλέξαμε τη συγκεκριμένη. Μας κατηγορούν ότι πήραμε τσάμπα το σήμα μας. Άλλοι θα έκαναν ένα μαϊμού διαγωνισμό, θα χρέωναν 100 χιλιάρικα το τσάμπα και κάποιος θα έβγαζε και 20-30 χιλιάδες ευρώ προμήθεια. Εμείς δεν το κάνουμε έτσι».
-Η δεξιά στην Ελλάδα έχει παράδοση εκπροσώπησης από έναν σχηματισμό. Κόμματα όπως οι Προοδευτικοί, η Εθνική Παράταξη, η ΔΗ.ΑΝΑ., η ΠΟΛ.ΑΝ. και ο ΛΑΟΣ δεν μακροημέρευσαν. Για παράδειγμα, είναι επιτυχία, βάσει παράδοσης, ότι το κόμμα του κύριου Καμμένου, εκ δεξιών ορμώμενο, επιβιώνει και βρίσκεται στη Βουλή μετά από 4η εκλογική διαδικασία. Σας ανησυχεί αυτή η παράδοση;
«Ο Καμμένος δεν είναι δεξιός. Είναι τσιλιαδόρος της αριστεράς. Είναι αριστεροτσολιάς. Κι αυτή τη στιγμή, η Νέα Δημοκρατία δεν είναι δεξιά. Έχει παγιδευμένους δεξιούς μέσα, πολλοί έχουν φύγει, πάρα πολλοί είναι σπίτι τους, έχει αλλάξει η ποιοτική σύνθεση της αποχής. Κάποτε δεν ψήφιζαν οι χαβαλέδες και οι αδιάφοροι. Σήμερα δε ψηφίζουν συνειδητοποιημένοι άνθρωποι, που απεχθάνονται το πολιτικό σύστημα για συγκεκριμένους λόγους, έχουν αιτιάσεις αληθινές, και πολλοί από αυτούς είναι δεξιοί. Εμείς απευθυνόμαστε και σε αυτούς. Άρα είναι εσφαλμένη προϋπόθεση αυτό που λέτε. Ο κ. Μητσοτάκης θεωρεί ότι οι δεξιοί δεν έχουν επιλογή. Ότι ενώ αυτός κάνει τη Νέα Δημοκρατία κεντροαριστερό κόμμα, και εναγκαλίζεται το “Ποτάμι” και τις μηδενιστικές και ανόητες αρχές του, και μαζεύει όλο το σημιτικό ΠΑΣΟΚ και τους ανακυκλωμένους αριστερούς, νομίζει ότι δεν έχουν επιλογή. Έχουν επιλογή. Και δε μπορεί να λειτουργούν δύο καλοί μου φίλοι, ο Άδωνις και ο Μάκης ο Βορίδης ως άλλοθι. Διότι οι θέσεις τους, δυστυχώς, δεν είναι οι θέσεις της Νέας Δημοκρατίας. Πάντοτε θα είναι ευπρόσδεκτοι διότι ο αληθινός τους χώρος δεν είναι εκεί».
Η εκτίμηση σε Μεϊμαράκη, η «κεντροαριστερά στροφή» της ΝΔ και οι σχέσεις με Σαμαρά
-Για ποιο λόγο στηρίξατε τον Ευάγγελο Μεϊμαράκη στις εσωκομματικές εκλογές της Νέας Δημοκρατίας;
«Τον στήριξα ως μία πιο παραδοσιακή επιλογή. Έναν δεξιό άνθρωπο, ο οποίος θα μπορούσε πιο εύκολα να εκφράσει το όλο. Με τις όποιες, αν θέλετε, αδυναμίες στη πορεία, στο πως διαχειρίστηκε την εκστρατεία. Λάθη δεν κάνουν μόνο οι νεκροί ή αυτοί που δεν κάνουν τίποτα. Και σαν χαρακτήρας μου πήγαινε πιο πολύ. Ένας ευθύς άνθρωπος, τον οποίο τιμώ και αγαπώ. Οι διαδικασίες αυτές είναι συγκριτικές. Συγκρίνεις με αυτό που υπάρχει, όχι με αυτό που δεν υπάρχει, κάτι ιδεατό. Αλλά όλα αυτά πλέον είναι ιστορία, τελείωσαν».
-Θεωρείτε πως η επιλογή αυτή έπαιξε ρόλο στη διαγραφή σας;
«Γι αυτό θα έπρεπε να ρωτήσετε άλλους, αλλά δε δίνω δεκάρα γι αυτό. Δε με ενδιαφέρει. Για μένα τα ζητήματα στο βάθος είναι ιδεολογικά και πραγματικά πολιτικά, και όχι πείσματα ή μνησικακίες. Αν και πιστεύω ότι επειδή είχαμε μια προϊστορία, μπορεί να έχει παίξει κι αυτό ρόλο. Για μένα το βασικό είναι το εξής: εγώ είμαι δεξιός, ο κύριος Μητσοτάκης δεν είναι. Αυτό έπαιξε έναν ρόλο. Ο κ. Μητσοτάκης θέλει να κάνει τη Νέα Δημοκρατία ένα μπλε-θολό ποτάμι, ας τη κάνει με γεια του και χαρά του. Αλλά θα επιτρέψει και σ’ εμάς του δεξιούς να κάνουμε άλλες επιλογές».
–Ωστόσο, αν δεν σας διέγραφε ο κ. Μητσοτάκης, θα αποχωρούσατε εθελούσια από τη Νέα Δημοκρατία;
«Με δεδομένη την πορεία προς τον μεσαιοχωριτισμό και την κεντροαριστερά που έχει πάρει ο κύριος Μητσοτάκης, ο οποίος -να το πω λαϊκά- δε γουστάρει τους δεξιούς και τις δεξιές ιδέες, το θεωρώ νομοτέλεια».
-Δηλαδή ο πολιτικός χώρος του ιστορικού κέντρου δεν έχει θέση στο ελληνικό πολιτικό φάσμα;
«Ανήκει στη Νέα Δεξιά. Το αληθινό κέντρο της ιστορίας, δεν έχει τίποτα να μοιράσει με τη λαϊκή δεξιά. Όπως ο Πλαστήρας που βλέπεται πάνω από το κεφάλι μου. Γιατί ήταν πάντοτε σκληρά εθνικό, αντικομουνιστικό -όπως είναι καθήκον κάθε δημοκράτη. Κάθε δημοκράτης οφείλει να είναι αντιναζιστής, αντιφασίστας και αντικομουνιστής».
-Μετά το τέλος σας από τη Νέα Δημοκρατία, έχετε μιλήσει με τον κ. Μητσοτάκη;
«Όχι βέβαια, ποτέ. Και ούτε θα με ενδιέφερε».
-Πως είναι οι σχέσεις με τον Αντώνη Σαμαρά;
«Με τον Αντώνη Σαμαρά ήμασταν φίλοι. Δεν το ρώτησα καν γι αυτό που έκανα. Διότι είμαι ενήλικος, δεν είμαι ετερόφωτος και δεν είμαι ενεργούμενο κανενός. Ό,τι κάνω, το κάνω για τις ιδέες μου, πιστός σε αυτές και στους συναγωνιστές μου σε αυτή την προσπάθεια. Είχαμε, έχουμε και θα έχουμε κοινωνικές σχέσεις. Αναγνωρίζω τα θετικά, έχω κάνει κρητική στα όποια αρνητικά, αλλά είναι μια αυτοτελής πορεία με τους συνεργάτες μου πάνω στις ιδέες μας».
Η… ακραία αλήθεια, η απόσταση με τη Χρυσή Αυγή και ο πρωθυπουργός Παπαδόπουλος
-Πολλοί σας χαρακτηρίζουν ακραίο. Γιατί θεωρείται ότι συμβαίνει αυτό;
«Αν η αλήθεια τους φαίνεται ακραία, είναι δικό τους πρόβλημα. Εμείς στη Νέα Δεξιά, δεν εκχωρούμε σε κανέναν, ούτε στην αριστερά, ούτε σε οποιονδήποτε άλλον, ή σε νεοφιλελεύθερους, που στην ουσία είναι μαρξιστές από την ανάποδη, γιατί απλά βλέπουν την κοινωνία ταξικά, αλλά από την πλευρά των ισχυρών, την εξουσία να ονοματίζουν. Το πιο ακραίο πράγμα είναι η βλακεία, που οδηγεί σε λύσεις βλαπτικές για τη χώρα, ο φασισμός αυτών που νομίζουν πως έχουν την εξουσία να αποφασίζουν ποιοι είναι οι καλοί και ποιοι είναι οι κακοί. Θα τους σπάσουμε αυτόν το τσαμπουκά, θα τους τρίψουμε στα μούτρα την ανύπαρκτη εξουσία τους και θα τους μάθουμε ότι ο πατριωτισμός δεν είναι ακραίος, είναι το πιο φυσικό πράγμα και θα τους μάθουμε, επίσης, ότι είναι ψυχικά, κοινωνικά και πολιτικά διαταραγμένος όποιος μισεί την πατρίδα του και το χώμα που πατάει».
-Υπάρχουν περιθώρια σύγκλισης με την Χρυσή Αυγή;
«Όχι, διότι πιστεύω ότι κανείς δεν μπορεί να επιχειρεί να υποκαταστήσει το κράτος. Οι παρεμβάσεις τις οποίες έκανε η ΧΑ στους δρόμους απέναντι σε μετανάστες ή στις λαϊκές αγορές, είναι υποκατάσταση των οργάνων της πολιτείας κι αυτό είναι απαράδεκτο. Ο πραγματικός δεξιός ξεχωρίζει από δύο πράγματα: τη πίστη στο έθνος και τη πίστη στη νομιμότητα. Αυτά είναι δουλειά της αστυνομίας. Η εσωτερική ασφάλεια της χώρας είναι δουλεία των σωμάτων ασφαλείας και η εξωτερική των ενόπλων δυνάμεων, και αυτό πάντοτε σύμφωνα με τους νόμους της δημοκρατίας και υπό την καθοδήγηση της πολιτείας. Δε λύνεται το μεταναστευτικό στις γωνίες και στα σταυροδρόμια με κλωτσοπατινάδες. Στη δημοκρατική κοινωνία, το μονοπώλιο της βίας ανήκει μόνο στην αστυνομία όταν εφαρμόζει τους νόμους. Σε κανέναν άλλον. Κι αυτό μας ξεχωρίζει και από την αριστερά, που πιστεύει δήθεν ότι υπάρχει βία που δικαιούται να ασκεί. Είναι σαφές οι γραμμές οι οποίες έχουμε τραβήξει και τις οποιεσδήποτε ρατσιστικές αναφορές, τις θεωρώ ανόητες σε μια χώρα που έχει απόλυτη ομοιογένεια».
-Εάν είχατε τη δυνατότητα να σχηματίσετε μια διαχρονική κοινοβουλευτική ομάδα, ποιους από τους πρώην πρωθυπουργούς, ζώντες η νεκρούς θα επιλέγατε;
«Σίγουρα τον Καποδίστρια, τον Πλαστήρα, τον Γεώργιο Παπανδρέου τον παλαιό, τον πρωθυπουργό του Δεκέμβρη, που στάθηκε και κούναγε το δάχτυλο σε 100.000 κομμουνιστές, εκ των οποίων ορισμένοι είχαν και όπλα πάνω τους. Ο Αλέξανδρος Παπαναστασίου ήταν μεγάλη μορφή. Έχει γράψει τη μόνη σοβαρή μονογραφία στην Ελλάδα, περί εθνικισμού. Επίσης, υπάρχει ένας μεγάλος ηγέτης από τον Ελληνισμό της περιφέρειας. Θα ήθελα πολύ πρωθυπουργό της Ελλάδας τον αείμνηστο Τάσο Παπαδόπουλο. Ένας πραγματικός ηγέτης του όλου Ελληνισμού».
http://ysterografa.gr