10 Ιουνίου 2016

ΚΑΛΑ ΔΕΝ ΑΚΟΥΣΑΝ ΤΟΝ ΤΕΡΕΝΣ ΠΟΥ ΕΙΠΕ ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ ΚΟΛΥΜΠΩΝΤΑΣ; Ξεκινά τις προσλήψεις η Fraport Greece

Στην πρώτη ομάδα προσλήψεων προχωράει το διάστημα αυτό η Fraport Greece, η θυγατρική στην Ελλάδα που συνέστησε ο γερμανικός όμιλος Fraport που κοινοπρακτικά με την εταιρεία του ομίλου Κοπελούζου Slentel θα αναλάβει την εκμετάλλευση για 40 χρόνια 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Fraport Greece, αυτό το διάστημα προχωράει στην πρόσληψη τουλάχιστον 100 ατόμων όλων των ειδικοτήτων με σκοπό τη στελέχωση των νέων κεντρικών γραφείων της στην Ελλάδα. Ενδεικτικό της μεγάλης ζήτησης για απασχόληση είναι το γεγονός ότι στην μηχανή αναζήτησης της Google είναι προεπιλεγμένη η καταχώρηση "Fraport Greece jobs”.

Έως 18.000 θέσεις εργασίας
Σε αυτή τη φάση, οι τουλάχιστον 100 εργαζόμενοι θα στελεχώσουν τα γραφεία της Fraport Greece στα Βόρεια Προάστια και αποτελούν ένα κλάσμα μόνο των προσλήψεων που θα πραγματοποιήσει η ελληνογερμανική κοινοπραξία αφότου παραλάβει τις δύο ομάδες των 14 περιφερειακών αερολιμένων.

Ο συνολικός αριθμός των έμμεσων και άμεσων προσλήψεων τοποθετείται σε 18.000 και αναμένεται να ξεκινήσουν σταδιακά, στο τέλος του τετάρτου τριμήνου της χρονιάς, οπότε θα ολοκληρωθεί η παραχώρηση των εγκαταστάσεων στο κονσόρτσιου Fraport-Slentel.

Τι θα αφορούν οι νέες αυτές προσλήψεις; Κάθε είδους προσωπικό και εξειδίκευση από διευθυντικό, έως διοικητικό και τεχνικό όλων των επιπέδων, για να εξασφαλιστεί η δυνατότητα απρόσκοπτης λειτουργίας των αεροδρομίων σε εικοσιτετράωρη βάση. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, θα συστήσει ομάδες άμεσης επέμβασης από τεχνικούς και μηχανικούς.

Τα έργα
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το κοινό σχήμα του ομίλου Κοπελούζου και της Fraport θα αναλάβει τη διαχείριση των 14 περιφερειακών αερολιμένων πριν από την εκπνοή της χρονιάς, υλοποιώντας, σε πρώτη φαση, μεγάλης έκτασης έργα ανακαινίσεων και επεκτάσεων. Η εταιρεία κατηγοριοποιεί τα έργα σε επικείμενα, που θα πραγματοποιηθούν μέσα στην πρώτη πενταετία από την ανάληψη της παραχώρησης και σε μελλοντικά που θα λάβουν χώρα σταδιακά μέχρι το τέλος της περιόδου παραχώρησης. Προτεραιότητα θα δοθεί σε εργασίες που θα επιτρέψουν στα περιφερειακά αεροδρόμια να καταστούν συμβατά με τις προδιαγραφές της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) για την εξυπηρέτηση και κυκλοφορία των επιβατών. Πρόκειται για εργασίες εξορθολογισμού των υφιστάμενων εγκαταστάσεων έτσι ώστε να παρέχεται περισσότερος χώρος για την κυκλοφορία των επιβατών, έργα επέκτασης των αεροσταθμών και ενίσχυσης των εμπορικών επιφανειών των αεροδρομίων.

Ενδεικτικά, στη Θεσσαλονίκη σχεδιάζεται η μετεγκατάσταση του χώρου των γραφείων και η επέκταση του αεροσταθμού ώστε να υπάρχει επιπλέον χώρος για τις εμπορικές χρήσεις. Στην Κεφαλλονιά θα υλοποιηθούν εργασίες ανακαίνισης, αναδιαμόρφωσης και επέκτασης του αεροσταθμού αρχικά κατά 815 τ.μ., ο οποίος είναι υποδιαστασιολογημένος και σε κακή κατάσταση. Στη Ρόδο θα υπάρξουν πρόσθετες επεμβάσεις αποκατάστασης για τη βελτίωση της κατάστασης του οδοστρώματος στο χώρο ελεγχόμενης πρόσβασης, αλλά και αντικατάστασης λειτουργικών υποδομών.

Εκκρεμεί ο μετασχηματισμός της ΥΠΑ σε ανεξάρτητη αρχή
Πάντως, εκκρεμεί ο μετασχηματισμός της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας σε ανεξάρτητη Αρχή που θα έχει εποπτεύει την υλοποίηση των συμβάσεων παραχώρησης των αεροδρομίων. Την περασμένη Τετάρτη η κυβερνητική εκπρόσωπος Όλγα Γεροβασίλη ανέφερε ότι οι απαιτούμενες αλλαγές στην ΥΠΑ για την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων έχουν πραγματοποιηθεί. Ωστόσο, για την ώρα, δεν έχει υπάρξει σχετική κυβερνητική απόφαση. Ταυτόχρονα, η ΥΠΑ παραμένει χωρίς τους δύο υποδιοικητές που προβλέπει το οργανόγραμμά της, ενώ στα "χαρτιά” παραμένει η δημιουργία της Ανώνυμης Εταιρίας Διαχείρισης Περιφερειακών Αερολιμένων (ΑΕΔΙΠΑ) που θα αναλάβει τα 23 αεροδρόμια της χώρας που θα παραμείνουν στο Δημόσιο. Βέβαια, τα 23 αυτά κρατικά περιουσιακά στοιχεία θα μεταφερθούν στο νέο "υπερταμείο” ιδιωτικοποιήσεων.

Δημήτρης Δεβελέγκος
dimitris.delevegos@capital.gr
http://www.capital.gr/story/3132603