Ο λόγος για την καλλιτέχνιδα Μαρία Σιμτσούκ η οποία ήθελε να "ζωντανέψει κάπως τα μνημεία και να μην μένουν χωρίς αγάπη ή την προσοχή των πολιτών, ακόμη και τη σεξουαλική", όπως η ίδια λεει. "Δεν είναι βανδαλισμός πραγματικά, αλλά αγάπη, χωρίς κάποια αρνητική έννοια ή καταστροφή", συμπληρώνει. Πιστεύει ότι ίδιος ο Πούσκιν δεν θα ήταν αντίθετος με όσα έκανε με το άγαλμά του, γιατί "αφηνόταν στην αγάπη"
Πιο ερωτικό πρόσωπο θεωρεί τον Λένιν, "είναι τρελά ερωτικός, γιατί κρατάει κόκκινη σημαία, είναι καραφλός κι έχει μια κλασική φαλλική όψη"
Η εκκεντρική καλλιτέχνιδα υλοποίησε το έργο της από το Δεκέμβριο ως Μάιο στη Γιάλτα, στην Κριμαία
Σήμερα, το εκθέτει στη Μόσχα, με δωρεάν είσοδο, απ' τη στιγμή, που δεν τη δέχτηκαν στη Μπιενάλε νέων καλλιτεχνών. Με το σκοτάδι να της δίνει την απαραίτητη κάλυψη, η Μαρία Σιμτσούκ εκμεταλλεύτηκε την περίοδο, που η Ουκρανία είχε επιβάλει ενεργειακό αποκλεισμό στην Κριμαία συνεπώς τα βράδια ήταν θεοσκότεινα τα δημόσια πάρκα. Η ίδια πήγαινε ακόμη και με πολύ κρύο, ενώ σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά
μια μέρα κάποιοι αστυνομικοί είδαν τον εικονολήπτη, που την μαγνητοσκοπούσε και τον συμβούλευσαν να μην κυκλοφορεί μόνος στο σκοτάδι, αλλά δεν είδαν την ίδια γυμνή πάνω στο άγαλμα του εθνικού ποιητή της Ρωσίας Πούσκιν!
Έντονη ήταν η αντίδραση του κομμουνιστικού κόμματος που σε σχετική του ανακοίνωση τόνισε ότι ο αριθμός των ψυχικά άρρωστων μεγαλώνει στη Ρωσία, χαρακτηρίζοντας την καλλιτέχνιδα ψυχικά ασθενή.
«Ένα φυσιολογικό άτομο δεν θα πρέπει να ασχολείται με τέτοιες περιπτώσεις δεν συσχετίζονται με την κανονική συμπεριφορά. Δυστυχώς, ο αριθμός των άρρωστων ανθρώπων, συμπεριλαμβανομένων των ψυχικά, στη χώρα μας αυξάνεται. Κατά πάσα πιθανότητα, αυτό οφείλεται στην πολιτική, κοινωνική και οικονομική κρίση, με την ηθική κρίση", αναφέρεται σε άλλο σημείο της ανακοίνωσης.