09 Φεβρουαρίου 2017

Δεν έχουν για λάμπες... και θα φτιάξουν υδατοδρόμια

Του Νίκου Φιλιππίδη

Διαβάζοντας στους Financial Times ότι η οικονομική κρίση στην Ελλάδα του ευρώ ξεπέρασε ακόμα και τις αντίστοιχες σε αναδυόμενες οικονομίες όπως η Αργεντινή, η Βραζιλία, η Ταϊλάνδη και η Τουρκία, δεν μπορεί κανείς να μην αναλογιστεί τι φταίει.

Φταίει το περιεχόμενο των προγραμμάτων; Ίσως. Φταίει η εφαρμογή τους από τις ελληνικές κυβερνήσεις; Μετά βεβαιότητας ναι. Οργανώθηκε ποτέ ένα σχέδιο, ώστε οι λίγοι ενδιαφερόμενοι για επενδύσεις στην Ελλάδα να καταφέρουν να στήσουν την δουλειά τους και η οικονομία να πάρει τα πάνω της με φρέσκα κεφάλαια; Μετά βεβαιότητας όχι.

Το παράδειγμα της ανάπτυξης δικτύου μεταφοράς επιβατών με υδροπλάνα, από την Hellenic Seaplanes, μια εταιρεία καναδικών συμφερόντων, η οποία επενδύει επί 4 χρόνια σημαντικά ποσά για την δημιουργία και τον σχεδιασμό 50 νόμιμων και λειτουργικών υδατοδρομιών σε όλη την χώρα, είναι χαρακτηριστικό.

Έχει εκτιμηθεί ότι η ανάπτυξη υδατοδρομίων σε 100 περιοχές της Ελλάδας, μπορεί να αποφέρει πάνω από 600 εκ. ευρώ επιπλέον έσοδα τον χρόνο για τον ελληνικό τουρισμό και πάνω από 2.000 νέες θέσεις εργασίας. Προφανώς φαντάζεται κανείς μπροστά σε τέτοια οφέλη, όλα θα τρέξουν και οι επενδύσεις θα γίνουν.. Γελαστήκατε!

Τι κι αν, επιπλέον, κινδυνεύουν να χαθούν 50 εκ. ευρώ εισροών για την χώρα μας, καθώς η επένδυση έχει ενταχθεί για χρηματοδότηση στο πακέτο Γιουνκέρ. Δεν ιδρώνει το αυτί κανενός.

Για να αδειοδοτηθούν δύο υδατοδρόμια, αυτά της Κέρκυρας και των Παξών για τα οποία ο Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας ξεκίνησε την αδειοδοτική διαδικασία από το 2012, χρειάστηκαν 5 σχεδόν χρόνια.

Πάνω που είχε φανεί ότι πήγαινε να ξεπαγώσει η διαδικασία μετά και από σχετικές δηλώσεις των συναρμόδιων υπουργών, το περασμένο καλοκαίρι, κ.κ. Σταθάκη και Κουντουρά, «έσκασε» σαν «βόμβα» ένα νομοσχέδιο από τον «ειδικό» για την προώθηση ιδιωτικών επενδύσεων υπουργό Υποδομών Χρ. Σπίρτζη.

Ο υπουργός , ο οποίος με εξαιρετική ευκολία διευκολύνει δουλειές σε δημόσια έργα οδοποιίας, έφερε ένα νομοσχέδιο με το οποίο αίφνης κρατικοποιούνται όλα τα υδατοδρόμια και ο ελεγχός τους περνά στα λιμενικά ταμεία. Σε απλά ελληνικά, υδατοδρόμια άρα και πτήσεις υδροπλάνων ξεχάστε τα στην Ελλάδα έλεγαν οι μυημένοι το περασμένο καλοκαίρι και φαίνεται ότι δικαιώθηκαν. Τα αδύναμα λιμενικά ταμεία, με το ζόρι έχουν πόρους.. για τις αλλαγές λαμπών στους χώρους ευθύνη τους.

Για την ώρα, το εν λόγω νομοσχέδιο βρίσκεται «παγωμένο» μαζί με όλο το «κανονικό» κυβερνητικό έργο και συνακόλουθα ο επενδυτής μετράει τις κινήσεις, μαζί με τον χρόνο που μετράει αντίστροφα για την απώλεια μιας ακόμα θερινής περιόδου..
Μόλις ξεπαγώσει, ειδικά στην υφιστάμενη μορφή του, απλά θα γίνει πράξη αυτό που είπε σε χτεσινή του δήλωση ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της «πολύπαθους» Hellenic Seaplanes Νικόλας Χαραλάμπους: «Δεν θα αφήσουμε όμως κόπο και χρήμα να χαθούν...».

http://www.liberal.gr/arthro/113855/apopsi/n-filippidis/den-echoun-gia-lampes-kai-tha-ftiaxoun-udatodromia.html