Του Δημήτρη Παπακωνσταντίνου
Οριστική πρέπει να θεωρείται μια νέα συμφωνία-ορόσημο των Κινέζων της COSCO για τον ΟΛΠ. Συγκεκριμένα, οι νέοι μεγαλομέτοχοι του ΟΛΠ διαπραγματεύτηκαν επί μακρόν και φαίνεται ότι έχουν καταλήξει σε deal που θα ανακοινωθεί εντός των ημερών με την περίφημη...
The Alliance.
Για την ακρίβεια, πρόκειται για τη συμμαχία των 4 ασιατικών εταιρειών, δηλαδή των ιαπωνικών Kawasaki Kisen Kaisha Ltd, Mitsui OSK Lines Ltd και Nippon Yusen KK και της ταϊβανέζικης Yang Ming Marine Transport Corp., με τη γερμανική Hapag-Lloyd AG. Η συμφωνία προβλέπει ότι από τον ερχόμενο Απρίλιο ο Πειραιάς θα γίνει κέντρο για την Alliance, εξέλιξη που αναμένεται να ενισχύσει ακόμη περισσότερο τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά.
Άλλωστε, με τη νέα συμφωνία οι εταιρείες που χρησιμοποιούν το ελληνικό λιμάνι ως κέντρο για την περιοχή ελέγχουν το 50% της παγκόσμιας διακίνησης containers. Μόνο η Alliance ελέγχει το 18% του παγκόσμιου στόλου φορτηγών containers με συνδυαστική δυναμικότητα 3,5 εκατομμύρια Teu. Και, βέβαια, η θετική εξέλιξη αυτή φέρει πιο κοντά το στοίχημα που έχουν βάλει οι Κινέζοι για διακίνηση 4 εκατ. Teu, που θα αναδείξει τον Πειραιά σε Νο 1 λιμάνι της Μεσογείου.
*Αναδημοσίευση από το "Κεφάλαιο" που κυκλοφορεί.
http://www.capital.gr/epixeiriseis/3197087/nea-megali-sumfonia-tis-cosco-gia-to-limani-tou-peiraia